części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Dołożenie Quattro, da się!

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
Robson_93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2017, 21:55
Lokalizacja: Rzeszów

[D2 ALL ] Dołożenie Quattro, da się!

Post autor: Robson_93 » 12 maja 2017, 12:15

Witam.
Jestem po przeróbce ośki na quattro silnik 2.8.
Było: 5 biegów manual skrzynia DPF
Jest : 5 biegów manual skrzynia DGW ( info o skrzyni, przełozenia są na forum)
Wał od longa 193 cm + nowe przeguby wału Ruville do forda ( jest temat na forum)
most EUT + półosie+ podpory

Skrzynie dobrałem tak aby wszystko pasowało czyli:
jak najdłuzsze biegi (przełozenie 5 biegu 0,65, główne 3,88)
flansze 130mm( bo takie miałem w aucie)
zmiana biegów po prawej stronie równolegle
typ 01A
Most dobrałem o przełozeniu 3.88
Na początku kupiłem most z pólosiami i podporami i wstawiłem do auta. ( założenia już miałem jakie chce przełozenia ) Niestety brakuje jednej blachy (mają być 2)przy wózku, gdzie mocowana jest przednia podpora. Są 2 rozwiązania, nowy wózek albo dospawanie blachy z jedną dziurą wielkości telefon. Ja dospawałem.
Kupiłem skrzynie i zmierzyłem jej długość . następnie pod auto i pomiar : od flanszy mostu do bloku silnika. Odejmuje wartości i wychodzi 195cm. już wiem jaki wał potrzebuje. Kupiłem od Longa o długosci 193cm bez przegubów. Przeguby są ruchome więc bez problemu o 2 cm sie wysuną. Wał po odwróceniu można przykręcić do budy w miejsce wzmocnienia. Ja wywierciłem dziury , nagwintowałem je i gitara. ponieważ w odległości 1,5 cm od dorobionego gwintu jest gwint fabryczny to dorobiłem blaszki które dodatkowo dociskają podpore. Dorobiłem również pasek aluminowej blachy w miejsce starego wzmocnienia aby wszystko zachowało swoje pierwotne właściwości. Po za tymi dwoma problemami ( dla mnie banalnymi ) normalna robota.
Łapy, poduszki czujniki itd pasują bez problemu. należy pamiętać o oczyszczeniu wszystkich gwintów w skrzyni bo korzystamy z innych gotowych gwintów.
Zapomniałem dodać ze katalizator od strony kierowcy był za blisko skrzyni biegów. 30min w warsztacie od wydechów i kat przestawiony o 1,5 cm.
Auto nie do poznania , smiga rewelacyjnie. Części kosztowały 1800zł + sprzegło ewentualnie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 12 maja 2017, 12:25

<brawo> <okok>

zawsze będę zdania, że te 2,8 V6 są najlepszą jednostką jeśli chodzi o bezawaryjność a połączeniu z quattro daje jeszcze więcej frajdy.

A8 z tym silnikiem to najlepsze połączenie luksusu, wygody i ekonomii.
to nie jest zwykły napęd...to

FranzM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 kwie 2015, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: FranzM » 14 maja 2017, 21:24

Szukam dla siebie a6c5 koniecznie końcówkę przedlifta quattro i właśnie z 2.8. Miałem takie c5 2001 w ośce i bardzo miło wspominam.

Piotr_Bocian

Post autor: Piotr_Bocian » 19 maja 2017, 22:50

W końcu ktoś obalił mit, że się nie da :) Gratuluję!

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 24 maja 2017, 09:46

Dobra robota kolego a dodatkowo prośba - czy mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcia z kolejnych etapów przeróbki?

Tomasz1980
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 05 mar 2016, 17:03
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: Tomasz1980 » 26 maja 2017, 09:02

Też myślę o tym u siebie ale ja zero zdolności w tym temacie,a I w mojej mieścinie też mi tego nikt nie zrobi
Tomasz

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 26 maja 2017, 09:38

Ale zapewne EDL nie dziala. Czy tez byla ingerencja?
Jak zbiornik paliwa? Bo quatro chyba ma inny kształt?

Robson_93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2017, 21:55
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Robson_93 » 26 maja 2017, 10:57

Witam. Po założeniu mostu i wału, zbiornik paliwa nie przeszkadza i nie jest za blisko dołożonych elementów.
EDL ?- nie mam ( może przedlift)
ASR - czekam na zimę, ale do tej pory nie widzę potrzeby posiadanie tego systemu przy quattro. Nie ma żadnych błędów. Będę testował dalej.
Będę miał chwile czasu do dodam kilka zdjęć, ale nie ma tam żadnych operacji niestandardowych. Normalna robota jak przy sprzęgle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl