części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB ] Świeci ABS i kontrolka hamulców na FIS

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 26 maja 2017, 08:56

Dawid90 pisze:Mnie w tym momencie trzymał chyba parownik klimatyzacji taka aluminiowa tuba...
To jest osuszacz. Parownik masz przed nagrzewnicą, a skraplacz przed chłodnicą z przodu.

Dawid90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:49
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Dawid90 » 26 maja 2017, 09:39

Napisałem że "chyba" bo nie byłem pewny co to jest, wiedziałem że od klimy ale dzięki za uświadomienie :)

mateusz-teo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 22 lip 2017, 22:40
Lokalizacja: Orneta

Post autor: mateusz-teo » 26 lip 2017, 01:28

Witam kolegów/koleżanki !

na wstępie przepraszam za CAPS LOCK poniżej ale tam jest bardzo, bardzo ważna informacja.


Odgrzeję trochę temat i mam nadzieję że pomogę bo sam długo szukałem, mało znalazłem, a bardziej się domyśliłem po schematach elektrycznych.
Otóż moją A8-kę dopadła choroba sterownika ABS (0 273 004 264), ale na czas naprawy, albo znalezienia drugiego trzeba było się pozbyć jakoś tego migającego wykrzyknika na FIS-ie.
Jak zdemontujemy sterownik co dość prosto się robi mamy do dyspozycji taki fajny wtyk z dużą ilością pinów. Jeden z tych pinów odpowiedzialny jest za wyświetlanie na tablicy - błędu układu ABS i blokuje cały FIS. Pin ma numer 21 (trzeba odliczyć) i należy go zmostkować (połączyć) z minusem/masą pojazdu. Tak oto pozbywamy się komunikatu o ABS.
Sposób sprawdzony na A8 z 98roku myślę, że powinien działać we wszystkich A8 preLIFT. Po Lifcie prawdopodobnie jest komunikacji pompy z pojazdem po CAN-ie - niech się fachowcy wypowiedzą. Ale na to też by się znalazł sposób :)

!! UWAGA !!
PRZEDSTAWIONY SPOSÓB NIE JEST SPOSOBEM NA NAPRAWĘ BŁĘDU ABS TYLKO SPOSOBEM NA TYMCZASOWE ANULOWANIE KOMUNIKATU O USTERCE UKŁADU ABS ABY NA CZAS NAPRAWY SAMOCHÓD NIE DRĘCZYŁ NAS MIGOCZĄCYM WYKRZYKNIKIEM. STEROWNIK LUB POMPĘ ABS NALEŻY BEZWZGLĘDNIE NAPRAWIĆ WYMIENIĆ ITP. NIE NALEŻY STOSOWAĆ TEGO NA STAŁE !!


dla zobrazowania sytuacji załącznik ze zdjęciem
Obrazek

Dawid90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:49
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Dawid90 » 26 lip 2017, 07:59

Dzięki kolego ale teraz ja opisze jak sprawę załatwiłem i hamuje jak należy :) Miałem błąd na FIS, brak abs i generalnie złe samopoczucie że coś nie działa co ma "ratować życie". Podzwoniłem po serwisach audi, posprawdzałem na etkach audi i okazało się że ta sama pompa którą ja mam w swoim 4,2 była montowana w kilku różnych modelach np a4 a6 a8 (info z etka i potwierdzone przez serwis audi dział części). Znalazłem pompę o identycznym numerze z A6 C4 2,5 tdi, zdemontowałem lampę odkręciłem sterownik, odlutowałem wszystko, przylutowałem nowy (stary) sterownik z A6 C4, zakręciłem sterownik i wszystko hula :D Koszt pompy z A6 C4 to był 50zł chyba, a szukając pompy z identycznym numerem ale z oznaczeniem modelu A8 S8 to kwoty rzędu 500 600zł więc różnica jest :) pozdrawiam może komuś się przyda.

mateusz-teo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 22 lip 2017, 22:40
Lokalizacja: Orneta

Post autor: mateusz-teo » 27 lip 2017, 00:39

Dobrze kolego wiedzieć, byłem na pobliskim szrocie, jak dobrze kojarzę pochodziła ona z A6 C5 tylko nie wiem jaki silnik. i po podłączeniu pojawiła się komunikacja, ale wywaliło błąd "P1850 - Przesył magistrali danych -brak informacji z silnika" i przy połączeniu pompa się przywitała swoimi numerami i napisem FRONT, niby wizualnie wszystko to samo ale może nie koniecznie ? wydaje mi się że brakowało jej komunikacji przez CAN-bus gdzie w preLift nie występuje, ale to takie przypuszczenia może jakiś fachura orientuje się co to za error dlatego też zrezygnowałem z niej bo jeszcze pokazywało czujnik prawy przód i teraz nie wiem czy czujnik dobry czy nie dobry. W VW Sharanie mam podobny przypadek mimo wymiany czujników na nowe pompa jak nie widziała ich tak dalej nie widzi przewody przedzwonione i powyginane są ok cały czas ciągłość, a jak dobrze przymrozi tak ok -20 ABS wraca do roboty :). Dlatego też nie do końca wierzę w ten błąd czujnika. Będę musiał omomierzem według ELSA pomierzyć ma wskazać 400ω/2300ω. Jak dobrze rozumuje w takim przedziale ma się zawierać ? Ktoś się orientuje jakie są prawidłowe wskazania ?

Dawid90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:49
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Dawid90 » 27 lip 2017, 07:49

Mi błąd prawego przedniego koła pokazywał sam sterownik pod kierownica, natomiast sterownik na pompie ten podmieniony już pokazał mi błąd na chyba lewym tyle, ale okazało się że lut mi nie złapał, więc jeszcze raz odkręciłem, jeszcze raz zalutowałem i śmiga :) sprawdź wtyczkę u mnie w niej była woda i od tego się wszystko zaczęło, spaliło sterownik na pompie i sterownik pod kierownicą uszkodziło, ale nie przepaliło fabrycznego bezpiecznika ani w słupku od pasażera ani w bagażniku, a wiem że obwód działa i jest sprawny.

jairzinho7
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jairzinho7 » 08 paź 2017, 19:28

Miałem podobny problem z moim samochodem: najpierw pojawił się błąd ABS na FIS, a następnie pojawił się gorszy objaw w postaci bardzo głębokiego pedału hamulca (trzeba było "pompować" żeby w ogóle hamował). Też sądziłem, że to sterownik ABS, ale powodem okazał się pęknięty kabelek przy czujniku ABS w prawym przednim kole. Zlutowałem i działa jak należy. Wniosek: sprawdzajmy również czujniki ABS na kołach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl