[D2 01 4.2PB ] Świeci ABS i kontrolka hamulców na FIS
Miałem ten sam problem 2 razy.
Kupiłem auto z błędem na FIS-ie błąd jakiegoś zaworka w pompie ale sprzedający dał mi drugą pompę twierdząc że wystarczy wymienić ten zaworek i będzie git. Problem był taki że tych zaworków jest w pompie chyba 10 czy 12 i pytanie który to więc długo nie myśląc pomyślałem że rozbiorę pompę. Zdemontowałem samą lampę poluzowałem mocowanie pompy wysunąłem ją do góry rozebrałem elektronikę i moim oczom ukazała się coś jakby taśma która była przylutowana do zaworków popatrzyłem po pinach i znalazłem 2 punkty gdzie nie było cyny. zalutowałem i kilka innych pinów poprawiłem. Efekt był taki że ABS znów działał.
Po roku czasu błąd znów. Przy robieniu głowic miałem pompę niemalże na wierzchu więc rozebrałem posprawdzałem wszystko i było ok ale błąd dalej był. Więc zajrzałem do bezpieczników w bagażniku nad akumulatorem i tam taki wielki bezpiecznik 30A czy 50A nie pamiętam zjarany. Wymieniłem i znów wszystko oki :-)
Kupiłem auto z błędem na FIS-ie błąd jakiegoś zaworka w pompie ale sprzedający dał mi drugą pompę twierdząc że wystarczy wymienić ten zaworek i będzie git. Problem był taki że tych zaworków jest w pompie chyba 10 czy 12 i pytanie który to więc długo nie myśląc pomyślałem że rozbiorę pompę. Zdemontowałem samą lampę poluzowałem mocowanie pompy wysunąłem ją do góry rozebrałem elektronikę i moim oczom ukazała się coś jakby taśma która była przylutowana do zaworków popatrzyłem po pinach i znalazłem 2 punkty gdzie nie było cyny. zalutowałem i kilka innych pinów poprawiłem. Efekt był taki że ABS znów działał.
Po roku czasu błąd znów. Przy robieniu głowic miałem pompę niemalże na wierzchu więc rozebrałem posprawdzałem wszystko i było ok ale błąd dalej był. Więc zajrzałem do bezpieczników w bagażniku nad akumulatorem i tam taki wielki bezpiecznik 30A czy 50A nie pamiętam zjarany. Wymieniłem i znów wszystko oki :-)
Po pierwsze nie wiem jakim cudem udało ci się wyjąć pompę, walczyłem z nią 3h i nie było opcji jej wyciągnąć pomijając to że węże hamulcowe nie chciały mi puścić bo kręciły się razem z nakrętką Druga sprawa to no sprawdzałem bezpieczniki i niby wszystkie ładne ;/ nie mam pojęcia co się z nią dzieje... A może wiesz czy to prawda że w autach przedliftowych nie było sterownika ABS pod kierownicą tylko gdzieś w komorze silnika?
[ Dodano: 2017-05-25, 12:59 ]
A tak przy okazji gdzie szukać sterownika ABS w A8 D2 1995r?
[ Dodano: 2017-05-25, 12:59 ]
A tak przy okazji gdzie szukać sterownika ABS w A8 D2 1995r?
Dawid90 pisze:uderzać jeszcze w wymianę sterownika ABS pod kierownicą czy macie jakieś inne pomysły?
Pod jaką kierownicą?... Kto ci takich rzeczy naopowiadał?Dawid90 pisze:A może wiesz czy to prawda że w autach przedliftowych nie było sterownika ABS pod kierownicą tylko gdzieś w komorze silnika?
Tam nigdy nie było sterownika ABS.
Sterownik ABS (elektronika) jest przykręcony do pompy ABS do której są przykręcone przewody hamulcowe.
Sam sterownik ABS można zdemontować bez ruszania pompy, przewodów hamulcowych czy spuszczania płynu i później odpowietrzania układu - potrzeba tylko odpowiednich narzędzi, zdolności manualnych, cierpliwości i ostrożności.
Niestety często przyczyną problemów jakie opisujecie powyżej jest sam sterownik ABS - najlepiej go wymienić na inny sprawny bo teoretycznie firm je regenerujących jest w PL kilka ale nie poznałem jak dotąd takiej co robiłaby to w pełni skutecznie.
I sterownika nie trzeba szukać koniecznie z tym samym numerem bo niektóre zamieniają się ze sobą.
Inna sprawa, że do jego poprawnego uruchomienia potrzebny jest ktoś z odpowiednim urządzeniem diagnostycznym i wiedzą jak tego używać aby go poprawnie zakodować.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
To co to za cudo?
http://allegro.pl/audi-a8-d2-komputer-s ... 28231.html
Jeśli chodzi ci o miejsce w pompie gdzie wpina się kostka, i po odkręceniu plastików ukazują nam się zawory i pomarańczowa taśma z lutowanymi pinami (czy jak to się zwie) to to raczej nie jest sterownika a zwykłe zasilanie do tych zaworów z 2 przekaźnikami, więc steruje tym coś z zewnątrz co dostaje sygnał od kół i tego szukam. Poza tym to nie mogę odkręcić tego plastiku bo z jedną śrubę na rogu blokuje mi filtr klimatyzacji czy to parownik nie wiem i na środku jest śruba imbusowa chyba 8 skręcona razem z podstawą i nihuja nie pójdzie, już jest obrobiona, naspawywana itd i nic nie pomoże.
http://allegro.pl/audi-a8-d2-komputer-s ... 28231.html
Jeśli chodzi ci o miejsce w pompie gdzie wpina się kostka, i po odkręceniu plastików ukazują nam się zawory i pomarańczowa taśma z lutowanymi pinami (czy jak to się zwie) to to raczej nie jest sterownika a zwykłe zasilanie do tych zaworów z 2 przekaźnikami, więc steruje tym coś z zewnątrz co dostaje sygnał od kół i tego szukam. Poza tym to nie mogę odkręcić tego plastiku bo z jedną śrubę na rogu blokuje mi filtr klimatyzacji czy to parownik nie wiem i na środku jest śruba imbusowa chyba 8 skręcona razem z podstawą i nihuja nie pójdzie, już jest obrobiona, naspawywana itd i nic nie pomoże.
Był, wymieniałem u siebieFOSS pisze:Dawid90 pisze:uderzać jeszcze w wymianę sterownika ABS pod kierownicą czy macie jakieś inne pomysły?Pod jaką kierownicą?... Kto ci takich rzeczy naopowiadał?Dawid90 pisze:A może wiesz czy to prawda że w autach przedliftowych nie było sterownika ABS pod kierownicą tylko gdzieś w komorze silnika?
Tam nigdy nie było sterownika ABS.
http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A8Q/1995/ ... 7/927000#1
Ostatnio zmieniony 25 maja 2017, 13:47 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all
Mnie finalnie wyszło 4300zł ale robiłem wszystko sam i części kompletowałem dość długo, wyszukując okazje. Mimo to skrzynię za jakiś czas i tak będę musiał jeszcze raz zmieniać, bo ta jest już trochę zużyta.Dawid90 pisze:Z ciekawości droga taka operacja automat 4b wymienić na manual 6, chodzi mi o kompletne koszty finalne zestawienie? Padła mi ostatnio skrzynia i nachodziły mnie takie dzikie myśli ale kobieta nie chciała słyszeć o kolejnym lewarku do obsługi haha
Drugi raz bym tego nie robił. Automat był wygodniejszy.
Nr 21 jest od ESP, nr 1 od ABS. ESP nie mam, a na tym, co wymieniałem było ABS-EDS.danishow pisze:gtfan napisał/a:
Był, wymieniałem u siebie
To sterownik ESP a nie ABS
http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A8Q/1995/ ... /927000#21
Pod kierownicą.Dawid90 pisze:No to ten sterownik który na allegro znalazłem to od czego jest jak pisze ABS-EDS? Gdzie on powinien być zamontowany? To też jest z autka z 1995r.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2017, 14:32 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all
Nie wyciągałem jej całkowicie podniosłem o kilka centymetrów żeby dostać się do śrub łączących elektronikę z zaworkami. Masz jak dobrze pamiętam 2-ie śruby od nadkola (ja demontowałem przednią część nadkola) i jedną śrubę od lampy - tą wystarczy poluzować (dlatego demontowałem lampę). Te śruby od nadkola trzeba całkowicie wykręcić i pompa idzie kilka cm do góry - bez demontażu przewodów hamulcowych aaa i trzeba wysunąć zbiorniczek od wspomagania do góry i to wszystko :-) ciasno trochę ale da się dojść lutownicą.
Pompa od strony nadkola jest jak dobrze pamiętam na takich gumowych tulejkach czy poduszkach (jak pod chłodnicę) nie wiem jak to się nazywa ale ma tak jakby 2 gwinty które są połączone gumą .
Pompa od strony nadkola jest jak dobrze pamiętam na takich gumowych tulejkach czy poduszkach (jak pod chłodnicę) nie wiem jak to się nazywa ale ma tak jakby 2 gwinty które są połączone gumą .
Mnie w tym momencie trzymał chyba parownik klimatyzacji taka aluminiowa tuba... śruba mocująca pompę do podstawy mam imbus (8 albo 10) aluminium napuchło i po zawodach imbus nie ruszy Dzisiaj podmienię sterownik, i odsunę delikatnie od piasty czujniki w kołach może coś jej to da, jak nie to się poddaje i oddaje auto do miejscowego znawcy a8