[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wlot powietrza wtórnego ??
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
jezli szukasz zasilania sai to masz przekaźnik pod maska pod ECU sa tam również 2 bezpieczniki szansa ze poszedł jeden z nich jest bardzo marna bo bezpieczniki bodajże 40 ale jest tam również przekaźnik mogły się zapiec styki dlatego pompa się skończyła trzeba go rozebrać i wyczyscic albo kupic nowy
jeżeli pompa robi zware to na 90 skończyły się w niej szzotki .... jeżeli nie masz proądu to jest gorzej
zrób tak:
dostań się do tych przekaznikow bezpieczników tylko uważaj ecu jest przykręcone na 3 lub 4 srubkach musisz go wysunąć pierwsza wtyczke rozpiąć drugą nie rozpinaj!! bo później może być duzy kłopot z odpaleniem [ nie wiem dlaczego ale tak chłopaki mi mówili]
najtepnie rozpinasz poszke jest na 3 zatrzaskach lub 4rech nie pamiętam
ogarniasz bezpieczkiki i przekaźnik
chcesz sprawdzić prądowo podpinasz pompe sai na zimnym silniku
na zimnym bo tylko wtedy jeżeli bledów nie będzie eku uruchomi pompe w celu dogrzania katow
można tez rozebrać ten przekaźnik podpiąć pompe i reznie zwierając styki sprawdzić czy załącza czy nie
następnie sprawdzić przekaźnik i wtyczke
w 8ce jest tak że jak się pompa zes.... i robi zware to wylacza ten obwód
wbrew pozorom jest to do zrobienia wszystko bardzo łatwe i proste
jeżeli pompa robi zware to na 90 skończyły się w niej szzotki .... jeżeli nie masz proądu to jest gorzej
zrób tak:
dostań się do tych przekaznikow bezpieczników tylko uważaj ecu jest przykręcone na 3 lub 4 srubkach musisz go wysunąć pierwsza wtyczke rozpiąć drugą nie rozpinaj!! bo później może być duzy kłopot z odpaleniem [ nie wiem dlaczego ale tak chłopaki mi mówili]
najtepnie rozpinasz poszke jest na 3 zatrzaskach lub 4rech nie pamiętam
ogarniasz bezpieczkiki i przekaźnik
chcesz sprawdzić prądowo podpinasz pompe sai na zimnym silniku
na zimnym bo tylko wtedy jeżeli bledów nie będzie eku uruchomi pompe w celu dogrzania katow
można tez rozebrać ten przekaźnik podpiąć pompe i reznie zwierając styki sprawdzić czy załącza czy nie
następnie sprawdzić przekaźnik i wtyczke
w 8ce jest tak że jak się pompa zes.... i robi zware to wylacza ten obwód
wbrew pozorom jest to do zrobienia wszystko bardzo łatwe i proste
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Moze pomoge, jak kupilem tylko auto 2 lata temu wywalalo mi wlasnie czeka, ze cos tam z ukladem powietrza wtornego, i cos z katem ze slaba wydajnosc, zawsze razem te dwa bledy i zawsze rano na zimnym silniku, byl check, okazalo sie ze mialem jakas nieszczeslnosc na jednym z wezykow od wlasnie tego odkurzacza co odpowiada za to powietrze wtorne, bo tak mi mechanik powiedzial, wyminil jeden wezyk, dodam ze za free:) i przez dwa lata nie widzialem ani czeka od tego ukladu powietrza wtornego, ani od tego kata wiec moze cos w tym byc ze to ma powiazanie ze soba. Pozdrawiam
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
no ale po tym schemacie to można co najwyżej dowiedzieć się że jest przekaźnik sterujący pompą sai
przekaźnik jest pod ecu stojąc przodem do silnika lewa strona podszybia demontaż kratek/oslon podszybia i już można namiezyc tylko drugiej wtyczki nie rozłączaj
wtyczkę odbezpieczasz i wyciągasz a druga pozostaje na miejscu
pod ecu jest czarna skrzynka to w niej jest ów nieszczęsny przekaznik
przekaźnik jest pod ecu stojąc przodem do silnika lewa strona podszybia demontaż kratek/oslon podszybia i już można namiezyc tylko drugiej wtyczki nie rozłączaj
wtyczkę odbezpieczasz i wyciągasz a druga pozostaje na miejscu
pod ecu jest czarna skrzynka to w niej jest ów nieszczęsny przekaznik
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
a co z tą pompą działa? znalazłeś przekaźnik?
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Jeszcze nie, jak wiesz z drugiego tematu głowice są rozebrane, i czekam aż auto odpali wtedy sprawdzę czy pompka chodzi na zimnym, jeżeli nie to będę szukał bezpieczników i przekaźników,.
[ Dodano: 2017-05-26, 21:44 ]
Panowie, autem jeżdżę dobry miesiąc od wymiany pompki, w sumie nie słuchałem czy działa czy nie, ponieważ uznałem że skoro silnik niczym nie krzyczy to działa, wczoraj zapalił się check, sprawdzam kompem i są takie błędy :
Może być tak że raz pompa działa a raz nie ?
[ Dodano: 2017-05-26, 21:44 ]
Panowie, autem jeżdżę dobry miesiąc od wymiany pompki, w sumie nie słuchałem czy działa czy nie, ponieważ uznałem że skoro silnik niczym nie krzyczy to działa, wczoraj zapalił się check, sprawdzam kompem i są takie błędy :
Może być tak że raz pompa działa a raz nie ?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=VCDS+SAI+test
Katy to druga sprawa - albo już niesprawny, albo coś z sondą (ale obstawiam pierwszą opcje).
Opcji masz kilka, tylko jak chcesz się wszystkiego pozbyć trzeba przeprogramować ECU. Jak chcesz by było fabrycznie, to wydasz więcej.
Katy to druga sprawa - albo już niesprawny, albo coś z sondą (ale obstawiam pierwszą opcje).
Opcji masz kilka, tylko jak chcesz się wszystkiego pozbyć trzeba przeprogramować ECU. Jak chcesz by było fabrycznie, to wydasz więcej.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Jak auto jest ciepłe to mogę je cisnąć do odcinki i katów nie ma, więc jako tako działają, wywala je tylko na zimnym silniku w dodatku tylko 1 raz od wymiany pompki, wolałbym żeby ta pompka chodziła, myślę że wyeliminuje to katy na jakiś czas.
Drugie sondy tez da się wyprogramować ?
Wszedłem w basic settings, następnie 77 i 78 to lewa i prawa strona, w budce mass air flow sensor g70 przez cały czas są jakieś wartości, natomiast w air mass from sec air inj bank 1 przez cały czas jest 0 podejrzewam że to jest ta pompka, i nie pracuje, sprawdzałem od razu po odpaleniu, można zrobić jakoś żeby przez vcds wymusić jej pracę ? Żeby zobaczyć czy dochodzi do niej prąd ?
Drugie sondy tez da się wyprogramować ?
Wszedłem w basic settings, następnie 77 i 78 to lewa i prawa strona, w budce mass air flow sensor g70 przez cały czas są jakieś wartości, natomiast w air mass from sec air inj bank 1 przez cały czas jest 0 podejrzewam że to jest ta pompka, i nie pracuje, sprawdzałem od razu po odpaleniu, można zrobić jakoś żeby przez vcds wymusić jej pracę ? Żeby zobaczyć czy dochodzi do niej prąd ?
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Po zdjęciu dolnej osłony silnika w prawym przednim narożniku.123mielony pisze:Co do błędu to wiem że coś z pompą powietrza wtórnego,takie pytanie gdzie ta pompa jest umiejscowiona w D3?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin