części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wlot powietrza wtórnego ??

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 26 mar 2017, 08:27

jezli szukasz zasilania sai to masz przekaźnik pod maska pod ECU sa tam również 2 bezpieczniki szansa ze poszedł jeden z nich jest bardzo marna bo bezpieczniki bodajże 40 ale jest tam również przekaźnik mogły się zapiec styki dlatego pompa się skończyła trzeba go rozebrać i wyczyscic albo kupic nowy

jeżeli pompa robi zware to na 90 skończyły się w niej szzotki .... jeżeli nie masz proądu to jest gorzej


zrób tak:

dostań się do tych przekaznikow bezpieczników tylko uważaj ecu jest przykręcone na 3 lub 4 srubkach musisz go wysunąć pierwsza wtyczke rozpiąć drugą nie rozpinaj!! bo później może być duzy kłopot z odpaleniem [ nie wiem dlaczego ale tak chłopaki mi mówili]

najtepnie rozpinasz poszke jest na 3 zatrzaskach lub 4rech nie pamiętam

ogarniasz bezpieczkiki i przekaźnik

chcesz sprawdzić prądowo podpinasz pompe sai na zimnym silniku

na zimnym bo tylko wtedy jeżeli bledów nie będzie eku uruchomi pompe w celu dogrzania katow

można tez rozebrać ten przekaźnik podpiąć pompe i reznie zwierając styki sprawdzić czy załącza czy nie

następnie sprawdzić przekaźnik i wtyczke

w 8ce jest tak że jak się pompa zes.... i robi zware to wylacza ten obwód

wbrew pozorom jest to do zrobienia wszystko bardzo łatwe i proste

Conrad
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 11 lip 2014, 17:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Conrad » 28 mar 2017, 20:41

Moze pomoge, jak kupilem tylko auto 2 lata temu wywalalo mi wlasnie czeka, ze cos tam z ukladem powietrza wtornego, i cos z katem ze slaba wydajnosc, zawsze razem te dwa bledy i zawsze rano na zimnym silniku, byl check, okazalo sie ze mialem jakas nieszczeslnosc na jednym z wezykow od wlasnie tego odkurzacza co odpowiada za to powietrze wtorne, bo tak mi mechanik powiedzial, wyminil jeden wezyk, dodam ze za free:) i przez dwa lata nie widzialem ani czeka od tego ukladu powietrza wtornego, ani od tego kata wiec moze cos w tym byc ze to ma powiazanie ze soba. Pozdrawiam

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 28 mar 2017, 21:33

proste i przejrzyste
pozdrawiam

Michal

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 29 mar 2017, 19:53

no ale po tym schemacie to można co najwyżej dowiedzieć się że jest przekaźnik sterujący pompą sai


przekaźnik jest pod ecu stojąc przodem do silnika lewa strona podszybia demontaż kratek/oslon podszybia i już można namiezyc tylko drugiej wtyczki nie rozłączaj

wtyczkę odbezpieczasz i wyciągasz a druga pozostaje na miejscu

pod ecu jest czarna skrzynka :P to w niej jest ów nieszczęsny przekaznik

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 29 mar 2017, 20:39

Schemat do zapoznania sie z systemem

A dalej elsa do montazu/demontazu komponentow
pozdrawiam

Michal

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 02 kwie 2017, 22:03

Dziękuję wszystkim za pomoc i rady :)

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 02 kwie 2017, 23:29

a co z tą pompą działa? znalazłeś przekaźnik?

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 26 maja 2017, 21:44

Jeszcze nie, jak wiesz z drugiego tematu głowice są rozebrane, i czekam aż auto odpali wtedy sprawdzę czy pompka chodzi na zimnym, jeżeli nie to będę szukał bezpieczników i przekaźników,.

[ Dodano: 2017-05-26, 21:44 ]
Panowie, autem jeżdżę dobry miesiąc od wymiany pompki, w sumie nie słuchałem czy działa czy nie, ponieważ uznałem że skoro silnik niczym nie krzyczy to działa, wczoraj zapalił się check, sprawdzam kompem i są takie błędy :

Obrazek

Może być tak że raz pompa działa a raz nie ?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 26 maja 2017, 22:29

W VCDSie masz procedure - test pompy. Problem z SAI to zazwyczaj jakas nieszczelnosc w ukladzie. Naprawic, albo wywalic w cholere i do jakiegos kumatego tunera co Ci to ogarnie w ECU potem by check sie nie palil. Kolejna ekologiczna bdzura
Black Cars Matters

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 27 maja 2017, 09:25

Jak włączyć ten test ? Czytałem o tym że można to usunąć, ale skoro mam błąd pompy i katów oznacza to że katy nie są najwyższych lotów i jeśli usunę pompkę to będą pojawiać się katy.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 27 maja 2017, 11:12

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=VCDS+SAI+test
Katy to druga sprawa - albo już niesprawny, albo coś z sondą (ale obstawiam pierwszą opcje).
Opcji masz kilka, tylko jak chcesz się wszystkiego pozbyć trzeba przeprogramować ECU. Jak chcesz by było fabrycznie, to wydasz więcej.
Black Cars Matters

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 27 maja 2017, 11:28

Jak auto jest ciepłe to mogę je cisnąć do odcinki i katów nie ma, więc jako tako działają, wywala je tylko na zimnym silniku w dodatku tylko 1 raz od wymiany pompki, wolałbym żeby ta pompka chodziła, myślę że wyeliminuje to katy na jakiś czas.

Drugie sondy tez da się wyprogramować ?

Wszedłem w basic settings, następnie 77 i 78 to lewa i prawa strona, w budce mass air flow sensor g70 przez cały czas są jakieś wartości, natomiast w air mass from sec air inj bank 1 przez cały czas jest 0 podejrzewam że to jest ta pompka, i nie pracuje, sprawdzałem od razu po odpaleniu, można zrobić jakoś żeby przez vcds wymusić jej pracę ? Żeby zobaczyć czy dochodzi do niej prąd ?

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 16 cze 2018, 23:34

Panowie,dopadło i mnie.
Zaświeca mi się kontrolka silnika i wyskakuje taki błąd Błąd 17831 / P1423 plus coś z sądami,niestety nie zapisałem.
Co do błędu to wiem że coś z pompą powietrza wtórnego,takie pytanie gdzie ta pompa jest umiejscowiona w D3?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 cze 2018, 14:34

123mielony pisze:Co do błędu to wiem że coś z pompą powietrza wtórnego,takie pytanie gdzie ta pompa jest umiejscowiona w D3?
Po zdjęciu dolnej osłony silnika w prawym przednim narożniku.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 08 paź 2020, 13:53

Panowie a czy te błedy od wtórnego powietrza mogą powodować zawalanie wtryskiwaczy olejem a ostatecznie po czasie się zapychaja?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl