Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej
dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów
Co to może być .. ?
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI ] Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob
Jeszcze kwestia tego typu ze na 1 i na 5 cylindrze kompresja jest między 7 a 9 bar
a na innych około 12-13
[ Dodano: 2017-05-31, 08:18 ]
żeby wymienić nastawnik trzeba wyciągać silnik ?
Zresztą i tak silnik cały będe wyciągał zeby zobaczyć czy zawory przepuszczają czy pierścienie ; P także kapa motora się szykuję ; P
a na innych około 12-13
[ Dodano: 2017-05-31, 08:18 ]
żeby wymienić nastawnik trzeba wyciągać silnik ?
Zresztą i tak silnik cały będe wyciągał zeby zobaczyć czy zawory przepuszczają czy pierścienie ; P także kapa motora się szykuję ; P
Kompresja w przedziale 7-9bar kwalifikuje ten silnik do remontu.Eriu pisze:Jeszcze kwestia tego typu ze na 1 i na 5 cylindrze kompresja jest między 7 a 9 bar
a na innych około 12-13
Kompresja 7bar to poniżej granicy zużycia określanej przez producenta.
Różnica w kompresji pomiędzy cylindrami od 7bar do 12bar również jest niedopuszczalna.
Badanie kompresji warto powtórzyć, najlepiej u kogoś kto potrafi to zrobić poprawnie bo ja już kilka razy miałem auta które przyjechały już właściwie na remont silnika a ten okazywał się być całkiem zdrowy.
Wg. serwisówki może i trzeba go wyciągać ale z praktyki wiem, że nie trzeba.Eriu pisze:żeby wymienić nastawnik trzeba wyciągać silnik ?
Zresztą i tak silnik cały będe wyciągał zeby zobaczyć czy zawory przepuszczają czy pierścienie ; P także kapa motora się szykuję ; P
Ale i tak nie to znaczenia bo przecież i tak planujesz go targać na ziemię

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Re: Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob
Stuki w przedziale 2000-3000 mogą być również spowodowane zmianą oleju.Eriu pisze:Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej
dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów
Co to może być .. ?
W moim przypadku po wymianie oleju na Motul tak właśnie było. Wróciłem do oleju który wcześniej zalewałem Castrol stuki ustąpiły. Oba oleje były tej samej klasy (pełny syntetyk)
Oczywiście nie reklamuje w tym miejscu Castrola, obecnie jeżdżę na innym oleju
Re: Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob
colorado pisze:Stuki w przedziale 2000-3000 mogą być również spowodowane zmianą oleju.Eriu pisze:Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej
dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów
Co to może być .. ?
W moim przypadku po wymianie oleju na Motul tak właśnie było. Wróciłem do oleju który wcześniej zalewałem Castrol stuki ustąpiły. Oba oleje były tej samej klasy (pełny syntetyk)
Oczywiście nie reklamuje w tym miejscu Castrola, obecnie jeżdżę na innym oleju
Nie wiem jakim cudem na Castrolu masz lepszą pracę silnika jak ja od niego odszedłem na Liqui Moly 5W30 i jest o wiele lepiej.