Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI ] Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob

Eriu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2016, 14:32
Lokalizacja: Rybnik (śląskie)

[D3 03 4.2MPI ] Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob

Post autor: Eriu » 31 maja 2017, 08:03

Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej



dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów

Co to może być .. ?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 31 maja 2017, 08:12

Brak właściwego napięcia łańcuszka wałków rozrządu.

Powody:

- uszkodzone ślizgi na napinaczu (nastawniku)
- uszkodzony nastawnik
- małe ciśnienie oleju w silniku

Eriu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2016, 14:32
Lokalizacja: Rybnik (śląskie)

Post autor: Eriu » 31 maja 2017, 08:18

Jeszcze kwestia tego typu ze na 1 i na 5 cylindrze kompresja jest między 7 a 9 bar

a na innych około 12-13

[ Dodano: 2017-05-31, 08:18 ]
żeby wymienić nastawnik trzeba wyciągać silnik ?

Zresztą i tak silnik cały będe wyciągał zeby zobaczyć czy zawory przepuszczają czy pierścienie ; P także kapa motora się szykuję ; P

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 31 maja 2017, 11:15

Eriu pisze:Jeszcze kwestia tego typu ze na 1 i na 5 cylindrze kompresja jest między 7 a 9 bar
a na innych około 12-13
Kompresja w przedziale 7-9bar kwalifikuje ten silnik do remontu.
Kompresja 7bar to poniżej granicy zużycia określanej przez producenta.
Różnica w kompresji pomiędzy cylindrami od 7bar do 12bar również jest niedopuszczalna.

Badanie kompresji warto powtórzyć, najlepiej u kogoś kto potrafi to zrobić poprawnie bo ja już kilka razy miałem auta które przyjechały już właściwie na remont silnika a ten okazywał się być całkiem zdrowy.
Eriu pisze:żeby wymienić nastawnik trzeba wyciągać silnik ?

Zresztą i tak silnik cały będe wyciągał zeby zobaczyć czy zawory przepuszczają czy pierścienie ; P także kapa motora się szykuję ; P
Wg. serwisówki może i trzeba go wyciągać ale z praktyki wiem, że nie trzeba.
Ale i tak nie to znaczenia bo przecież i tak planujesz go targać na ziemię :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Eriu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2016, 14:32
Lokalizacja: Rybnik (śląskie)

Post autor: Eriu » 31 maja 2017, 13:58

Poczym poznać uszkodzony nastawnik

colorado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 155
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob

Post autor: colorado » 08 cze 2017, 07:29

Eriu pisze:Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej



dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów

Co to może być .. ?
Stuki w przedziale 2000-3000 mogą być również spowodowane zmianą oleju.
W moim przypadku po wymianie oleju na Motul tak właśnie było. Wróciłem do oleju który wcześniej zalewałem Castrol stuki ustąpiły. Oba oleje były tej samej klasy (pełny syntetyk)

Oczywiście nie reklamuje w tym miejscu Castrola, obecnie jeżdżę na innym oleju

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Stuki przy odpalaniu i między 2000-3000 ob

Post autor: Gecio » 11 cze 2017, 13:16

colorado pisze:
Eriu pisze:Witam, mianowicie mam taki problem. kupiłem drugą d3 ale w tej jak samochód dłużej postoi (lub rano jak odpalam) to występują identyczne stuki jak na podglądowym filmiki poniżej



dodatkowo dodam ze zaczyna stukać tak samo między 2000 a 3000 obrotów

Co to może być .. ?
Stuki w przedziale 2000-3000 mogą być również spowodowane zmianą oleju.
W moim przypadku po wymianie oleju na Motul tak właśnie było. Wróciłem do oleju który wcześniej zalewałem Castrol stuki ustąpiły. Oba oleje były tej samej klasy (pełny syntetyk)

Oczywiście nie reklamuje w tym miejscu Castrola, obecnie jeżdżę na innym oleju

Nie wiem jakim cudem na Castrolu masz lepszą pracę silnika jak ja od niego odszedłem na Liqui Moly 5W30 i jest o wiele lepiej.

colorado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 155
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colorado » 26 cze 2017, 23:10

Wspominałem, że w moim przypadku zmiana oleju miała znaczeniem. Obecnie również jeżdżę na LM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl