Dzwon w tylne koło a uszkodzenie napędu
Dzwon w tylne koło a uszkodzenie napędu
Panowie mam pytanie, bo chciałbym odstawić auto do naprawy a niekoniecznie wiem gdzie. Auto przyjęło dzwona w tylne prawe kolo. O tyle fartownie, że centralnie w oponę. Pękła zwrotnica i na oko widać wykrzywione mocowanie na wózku. Tak czy inaczej kolo jest troszkę cofnięte do tylu i ucieka do zewnątrz. Wahacze mogą być zgiete aczkolwiek nawet jeśli to nie jakoś widocznie na pierwszy rzut oka pytanie moje jest następujące bo trochę znajomy mechanik mnie nastraszyl iż oczywiście trzeba sprawdzić czy nie są rozwalone/przesunięte gniazda do mocowania wózka to jeśli tak się stanie i będzie nawet 2mm różnicy to poleci napęd. Czy jest to uzasadnione? Chodzi o to, że mam zamiar oddać auto do sprawdzenia na ramę ale w zasadzie każdy warsztat oferuje metodę manualna czyli cyrklem a nie komputerowo. Czy to wystarczy aby wykryć ewentualne zagrożenia dla napędu? moim skromnym zdaniem wymiana całego tylnego zawieszenia + ustawienia kątów załatwi sprawę ale dla świętego spokoju wole zapytać co by było gdyby coś tam minimalnie się ruszyło dzięki za podpowiedzi.
Re: Dzwon w tylne koło a uszkodzenie napędu
A moim zdaniem obawy mogą być uzasadnione.Deviltry pisze:... pytanie moje jest następujące bo trochę znajomy mechanik mnie nastraszyl iż oczywiście trzeba sprawdzić czy nie są rozwalone/przesunięte gniazda do mocowania wózka to jeśli tak się stanie i będzie nawet 2mm różnicy to poleci napęd. Czy jest to uzasadnione?
Generalnie warto sprawdzić czy wymiary ramy nośnej podwozia/nadwozia zostały zachowane i czy sanie (rama pomocnicza) tylnego zawieszenia i napędu jest na swoim miejscu.
Jeżeli tylny zawias będzie przestawiony to owszem, istnieje ryzyko np. uszkodzenia skrzyni biegów z czym spotkałem się kiedyś osobiście.
Inna sprawa, że strzał w koło nie musi od razu oznaczać przestawionej ramy nośnej.
Jakiś czas temu robiłem RS6C6 po strzale w tylne koło. Tylne koła stały krzywo na tyle, że jazda nim nie była możliwa ale na samochodzie nie widać było nawet co dokładnie uległo uszkodzeniu.
Nie bawiąc się w półśrodki zmieniłem w całości cały kompletny tylny zawias z saniami i tylnym dyfrem i wszystko wróciło do normy.
Geometrię przeszedł bez problemu i śmiga już 2 miesiące i nic się nie dzieje
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-