części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Dzwon w tylne koło a uszkodzenie napędu

Ubezpieczenia, szkody komunikacyjne i ich wycena, naprawy blacharsko-lakiernicze, spory z warsztatami, kruczki prawne z tym wszystkim związane.
Deviltry
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:29
Lokalizacja: Łódź

Dzwon w tylne koło a uszkodzenie napędu

Post autor: Deviltry » 04 cze 2017, 18:35

Panowie mam pytanie, bo chciałbym odstawić auto do naprawy a niekoniecznie wiem gdzie. Auto przyjęło dzwona w tylne prawe kolo. O tyle fartownie, że centralnie w oponę. Pękła zwrotnica i na oko widać wykrzywione mocowanie na wózku. Tak czy inaczej kolo jest troszkę cofnięte do tylu i ucieka do zewnątrz. Wahacze mogą być zgiete aczkolwiek nawet jeśli to nie jakoś widocznie na pierwszy rzut oka <hmm> pytanie moje jest następujące bo trochę znajomy mechanik mnie nastraszyl iż oczywiście trzeba sprawdzić czy nie są rozwalone/przesunięte gniazda do mocowania wózka to jeśli tak się stanie i będzie nawet 2mm różnicy to poleci napęd. Czy jest to uzasadnione? Chodzi o to, że mam zamiar oddać auto do sprawdzenia na ramę ale w zasadzie każdy warsztat oferuje metodę manualna czyli cyrklem a nie komputerowo. Czy to wystarczy aby wykryć ewentualne zagrożenia dla napędu? <onie> moim skromnym zdaniem wymiana całego tylnego zawieszenia + ustawienia kątów załatwi sprawę ale dla świętego spokoju wole zapytać co by było gdyby coś tam minimalnie się ruszyło <onienie> dzięki za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 cze 2017, 22:53

Wstaw do ASO Audi i przestań przejmować się kolizją ...no chyba że sam rozwaliłeś <hmm>

Deviltry
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Deviltry » 05 cze 2017, 08:16

Tak uczyniłem oczywiście <fujarka> ale wyszło ze musiałbym dopłacić 5tyś także raczej chodzi mi o odpowiedz na pytanie czy sprawdzenie na zwykłej ramie wystarczy.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 05 cze 2017, 12:56

Doplacic do czego? ...bo nie bardzo rozumiem <hmm>

Deviltry
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Deviltry » 05 cze 2017, 14:08

Kolego do ubezpieczalni. Bo było to na pograniczu całki i wypłacili 21700 a ASO wyceniło naprawę na 27000 z groszami. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć odnośnie metody sprawdzania geometrii ramy czyli sedna tematu? <hihi>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 05 cze 2017, 21:01

W ASO mają specjalne konstrukcje/stelaże do takich operacji, umów się na termin i niech Ci sprawdzą ...w czym problem ?!

Deviltry
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Deviltry » 05 cze 2017, 22:27

Ok zadzwonię do ASO i zapytam czy maja a jeśli tak to się umówie. A odnośnie wpływu na napęd?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 06 cze 2017, 21:26

Deviltry pisze:A odnośnie wpływu na napęd?
Moim zdaniem żadnego wpływu nie będzie.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Dzwon w tylne koło a uszkodzenie napędu

Post autor: FOSS » 06 cze 2017, 23:35

Deviltry pisze:... pytanie moje jest następujące bo trochę znajomy mechanik mnie nastraszyl iż oczywiście trzeba sprawdzić czy nie są rozwalone/przesunięte gniazda do mocowania wózka to jeśli tak się stanie i będzie nawet 2mm różnicy to poleci napęd. Czy jest to uzasadnione?
A moim zdaniem obawy mogą być uzasadnione.
Generalnie warto sprawdzić czy wymiary ramy nośnej podwozia/nadwozia zostały zachowane i czy sanie (rama pomocnicza) tylnego zawieszenia i napędu jest na swoim miejscu.
Jeżeli tylny zawias będzie przestawiony to owszem, istnieje ryzyko np. uszkodzenia skrzyni biegów z czym spotkałem się kiedyś osobiście.

Inna sprawa, że strzał w koło nie musi od razu oznaczać przestawionej ramy nośnej.
Jakiś czas temu robiłem RS6C6 po strzale w tylne koło. Tylne koła stały krzywo na tyle, że jazda nim nie była możliwa ale na samochodzie nie widać było nawet co dokładnie uległo uszkodzeniu.
Nie bawiąc się w półśrodki zmieniłem w całości cały kompletny tylny zawias z saniami i tylnym dyfrem i wszystko wróciło do normy.
Geometrię przeszedł bez problemu i śmiga już 2 miesiące i nic się nie dzieje :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ubezpieczenia, szkody, naprawy, porady prawne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl