![]() |
![]() |
![]() |
[D2 02 3.3TDI ] Swap na 2.5 Tdi BAU lub BCZ
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 sty 2017, 20:50
- Lokalizacja: DDZ
[D2 02 3.3TDI ] Swap na 2.5 Tdi BAU lub BCZ
Witam forumowiczów
Mam kilka pytań odnośnie wymienionego w tagu modelu a dokładnie historia jest taka że kolega zakupił kiedyś owe 3.3 Tdi i lał.... olej opałowy jak się wszyscy domyślacie padły pompki[3 lub 4 już nie pamiętam] i jak się równiez później okazało jedna turbina[pewnie walił w człona równiez z wymianami oleju], teraz chce się on tego auta pozbyć i naszła mnie myśl aby je kupić i teraz moje pytanie do znawców tematu jak pasowałby tam silnik 2.5 TDI o symbolu BAU lub BCZ z a6? chciałbym nie stracić quattro i zmienić tipa na manual ewentualnie w grę wchodzi kupno A8 z padniętym już 2.5TDI[z manualem oczywiscie] bo od dawna ten model chodzi za mną i chciałbym go nabyć i cieszyć się nim dłuższy okres czasu. Dajcie znać jak się na to zapatrujecie i mniej wiecej jakie nakłady pracy trzeba w to włożyć
Pozdrawiam
Mam kilka pytań odnośnie wymienionego w tagu modelu a dokładnie historia jest taka że kolega zakupił kiedyś owe 3.3 Tdi i lał.... olej opałowy jak się wszyscy domyślacie padły pompki[3 lub 4 już nie pamiętam] i jak się równiez później okazało jedna turbina[pewnie walił w człona równiez z wymianami oleju], teraz chce się on tego auta pozbyć i naszła mnie myśl aby je kupić i teraz moje pytanie do znawców tematu jak pasowałby tam silnik 2.5 TDI o symbolu BAU lub BCZ z a6? chciałbym nie stracić quattro i zmienić tipa na manual ewentualnie w grę wchodzi kupno A8 z padniętym już 2.5TDI[z manualem oczywiscie] bo od dawna ten model chodzi za mną i chciałbym go nabyć i cieszyć się nim dłuższy okres czasu. Dajcie znać jak się na to zapatrujecie i mniej wiecej jakie nakłady pracy trzeba w to włożyć
Pozdrawiam
-
- Super Klubowicz
- Posty: 607
- Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Zmiana V8 3.3 TDI na V6 2.5 TDI to zmiana (moim zdaniem) niezbyt trwałego silnika na silnik też o niezbyt dobrych parametrach jeżeli chodzi o niezawodność.
BAU o mocy 180 KM wprawdzie ma już część wad, które trapiły wersję 150 KM (AFB, AKN), usuniętych.
Jeżeli nadal planujesz taki swap, to być może zasadnym byłoby kupno silnika razem z manualną skrzynią biegów. W moim aucie mam właśnie wymienioną skrzynię biegów z oryginalnej CYB na DQS z VW Passata 2.5 TDI.
Sam zastanawiam się nad ewentualnym swapem 2.5 TDI R5 AEL do A8 - połączenie legendarnej trwałości i niezawodności z akceptowalnym zużyciem paliwa.
BAU o mocy 180 KM wprawdzie ma już część wad, które trapiły wersję 150 KM (AFB, AKN), usuniętych.
Jeżeli nadal planujesz taki swap, to być może zasadnym byłoby kupno silnika razem z manualną skrzynią biegów. W moim aucie mam właśnie wymienioną skrzynię biegów z oryginalnej CYB na DQS z VW Passata 2.5 TDI.
Sam zastanawiam się nad ewentualnym swapem 2.5 TDI R5 AEL do A8 - połączenie legendarnej trwałości i niezawodności z akceptowalnym zużyciem paliwa.
Rzędówkę ciężko wpasować - rzędówka. Ale dla chcącego...
Sorry, wiem, że temat 1,9 w A8, to dla niektórych profanacja, ale jak chcesz już wymieniać 3,3 na 2,5, to serio, załóż te 1,9 ARL 150 koni, zrób mu porządną mapę u ogarniętego tunera i będziesz miał komfort i ekonomię.
Może i dziwnie to wygląda jak katafiej pod maską w limuzynie, ale przynajmniej nie zastanawiasz się, kiedy i gdzie Cię bida zastanie, a i pod dystrybutorem przykozaczysz, tankując mniej, bo i spalisz mniej.
Sorry, wiem, że temat 1,9 w A8, to dla niektórych profanacja, ale jak chcesz już wymieniać 3,3 na 2,5, to serio, załóż te 1,9 ARL 150 koni, zrób mu porządną mapę u ogarniętego tunera i będziesz miał komfort i ekonomię.
Może i dziwnie to wygląda jak katafiej pod maską w limuzynie, ale przynajmniej nie zastanawiasz się, kiedy i gdzie Cię bida zastanie, a i pod dystrybutorem przykozaczysz, tankując mniej, bo i spalisz mniej.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 607
- Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
A nie jest profanacją wydawać grube tysiące na coś co nie wiadomo kiedy się powtórnie zepsuje (raczej prędzej niż później - V6 TDI)? 1.9 TDI to dość odporne i wytrzymałe jednostki napędowe, a w razie czego to tzw. słupków do wyboru na portalach ogłoszeniowych - nawet po zamęczeniu 1.9, wymiana na inny będzie tańsza niż remont 2.5 lub 3.3 TDI.Piotr_Bocian pisze:Sorry, wiem, że temat 1,9 w A8, to dla niektórych profanacja, ale jak chcesz już wymieniać 3,3 na 2,5, to serio, załóż te 1,9 ARL 150 koni, zrób mu porządną mapę u ogarniętego tunera i będziesz miał komfort i ekonomię
ARL 150 KM to dobra jednostka, ale znacznie łatwiej będzie znaleźć TDI o mocy 130/131 KM (AWX, AVF, ASZ, BLT).
Czyli spalanie na poziomie Audi A6Piotr_Bocian pisze:tankując mniej, bo i spalisz mniej

-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 sty 2017, 20:50
- Lokalizacja: DDZ
-
- Super Klubowicz
- Posty: 607
- Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Bo to nie tylko wyjęcie i włożenie drugiego silnika... Ale 4000 zł to moim zdaniem też dużo chcą.Spitzer pisze:krzykneli 4tys za ten swap w sensie za robote z 3.3 na 1.9
Trzeba będzie dopasować i dokonać przeróbek w układzie dolotowym, chłodzenia, zasilania, wydechowym, podłączenie sygnałów do/z komputera, inne podłączenie klimatyzacji (inna sprężarka klimatyzacji), mocowanie poduszek silnika (podniesienie wyżej).
Ewentualnie w grę będzie wchodzić wymiana skrzyni biegów z automatycznej na manualną.
[ Dodano: 2017-06-09, 11:27 ]
Na szybkiego - 2.3 R5 NG w A8 D2 - da sięPiotr_Bocian pisze:Rzędówkę ciężko wpasować - rzędówka. Ale dla chcącego...

http://w823.wrzuta.pl/obraz/8l2fp6sT58b/a8_d2_2.3_ng
A tu kolega z AKP podaje, że przejeździł ok 600.000 km na NG - do wymiany w A8
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 5&t=133103
R5 TDI jest trochę "dłuższe" ale jak napisałem wyżej, dla chcącego nic trudnego, nie napisałem, że się nie da.[ Dodano: 2017-06-09, 11:27 ]
Piotr_Bocian napisał/a:
Rzędówkę ciężko wpasować - rzędówka. Ale dla chcącego...
Na szybkiego - 2.3 R5 NG w A8 D2 - da się
http://w823.wrzuta.pl/obr...8b/a8_d2_2.3_ng
A tu kolega z AKP podaje, że przejeździł ok 600.000 km na NG - do wymiany w A8
http://www.audiklub.org/f...p?f=25&t=133103
Kolego, jak już ktoś ogarnięty będzie robić swap dla naszego kolegi, to nie sądze, że po zmianie np. silnika zostawi mu wiązkę z kompem od starego silnika, ani nie będzie bawić się w lutowania, tylko wrzuci gotowca od silnika wraz z kompem, itp. Najgorzej właśnie jest z mechanicznym upasowaniem silnika (jeżeli rozmawiamy o 1,9, bo takowe seryjnie nie występowały w naszych autach), ale jako, że już takie swapy zostały w PL zrobione nie raz, to kwestia $$$VAGowner pisze:Trzeba będzie dopasować i dokonać przeróbek w układzie dolotowym, chłodzenia, zasilania, wydechowym, podłączenie sygnałów do/z komputera, inne podłączenie klimatyzacji (inna sprężarka klimatyzacji), mocowanie poduszek silnika (podniesienie wyżej).

-
- Super Klubowicz
- Posty: 607
- Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
R5 jest dłuższe od 4 lub V6, ale moim zdaniem będzie długością zbliżone do V8 montowanych w A8 D2. Być może problematyczne będzie upakowanie agregatów przed wzmocnieniem / pasem przednim. Trzeba by dokonać "na żywo" pomiarów i przekonać się.Piotr_Bocian pisze:R5 TDI jest trochę "dłuższe" ale jak napisałem wyżej, dla chcącego nic trudnego, nie napisałem, że się nie da
Swego czasu widziałem i na tym forum post kolegi z podpisem w stylu: 2.3 / NG w A8 D2 - jedyna taka w Polsce ...
-
- Super Klubowicz
- Posty: 607
- Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 sty 2017, 20:50
- Lokalizacja: DDZ
szukałem informacji dalej bo w tym wątku nie dowiedziałem się zbyt wiele ale trafiłem na taki oto artykuł </a><table align="center" width="350" cellpadding="8" border="2" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Dostęp zabroniony</b></td>/silniki-2-5-tdi-v6-pr ... w-t43.html i tutaj moje pytanie, czy silnik 2.5 tdi v6 da rade przełożyć na zasadzie 1 do 1 w sensie czy wszystko będzie pasować jeśli będe chciał przełożyć BAU lub BCZ do A8 ktore wcześniej miało inny 2.5 tdi? jak mają się mocowanie silnika i inne elementy ? ewentualnie jak dużo trzeba przerobić żeby taki silnik wsadzić do A8 która miała wcześniej 3.3 Tdi ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 607
- Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Do tego 2.5 TDI V6 chcesz skrzynię biegów manualną czy problematyczny automat?
Jeżeli zależy Tobie na quattro to proponuję poszukać VW Passata 4 motion z tym silnikiem i przełożyć do A8 (razem ze sprzęgłem i skrzynią biegów), ewentualnie poszukać dawcy mocowań z A8 D2 2.5 TDI ale jeżeli o manual to trzeba raczej szukać z wersji przed liftingiem (quattro w poliftowej wersji z manualem to rzadki "biały kruk"). Mogę podesłać adres szrotu, na którym obecnie stoi A8 D2 z V6 TDI w manualu na części
Jeżeli zależy Tobie na quattro to proponuję poszukać VW Passata 4 motion z tym silnikiem i przełożyć do A8 (razem ze sprzęgłem i skrzynią biegów), ewentualnie poszukać dawcy mocowań z A8 D2 2.5 TDI ale jeżeli o manual to trzeba raczej szukać z wersji przed liftingiem (quattro w poliftowej wersji z manualem to rzadki "biały kruk"). Mogę podesłać adres szrotu, na którym obecnie stoi A8 D2 z V6 TDI w manualu na części

Silnik przełożyć z 2,5 do 2,5 nie problem - ale obstawiam inną wiązkę elektryczną. Przy zmianie z 3,3 dochodzi jeszcze więcej.Spitzer pisze:szukałem informacji dalej bo w tym wątku nie dowiedziałem się zbyt wiele ale trafiłem na taki oto artykuł http://Dostęp zabroniony.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html i tutaj moje pytanie, czy silnik 2.5 tdi v6 da rade przełożyć na zasadzie 1 do 1 w sensie czy wszystko będzie pasować jeśli będe chciał przełożyć BAU lub BCZ do A8 ktore wcześniej miało inny 2.5 tdi? jak mają się mocowanie silnika i inne elementy ? ewentualnie jak dużo trzeba przerobić żeby taki silnik wsadzić do A8 która miała wcześniej 3.3 Tdi ?