części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.0TDI ] Kontrolka świec żarowych miga - silnik nie

soska93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2015, 12:44
Lokalizacja: Reda

[D3 03 4.0TDI ] Kontrolka świec żarowych miga - silnik nie

Post autor: soska93 » 13 cze 2017, 14:22

Witam wszystkich serdecznie, piszę do was, ponieważ mam duży problem. Nie działa mi tempomat i z tego powodu postanowiłem podłączyć VCDS żeby sprawdzić co jest nie tak czy nie jest włączony co się tam po prostu dzieje. Na początku wszystko wyglądało w porządku , ale patrze że nie mam włączonego CCS (cruise control system) , no to go aktywowałem żeby sprawdzić czy może on jest tutaj problemem, sprawdziłem jeszcze jakieś błędy itp. no i wyłączyłem. Żeby sprawdzić czy coś dało chciałem uruchomić samochód problem w tym , że nie wiem z jakiej przyczyny zaczęła nagle mrugać kontrolka świec żarowych do tego silnik kręci i kręci ale odpalić nie chce, podłączyłem więc znowu program wyłączyłem ten cały CCS, ale co najgorsze świece żarowe migają dalej i samochód się nie uruchamia. Stąd moja prośba czy ktoś jest w stanie powiedzieć co może być tutaj problemem.

Jeżeli chodzi obłędy silnika to pokazuje mi to :

18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded

18106 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics
P1698 - 000 -

A w samym Steering wheel:

1 Fault Found:
00895 - Cruise Control Switch (E45)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 cze 2017, 14:59

Zacznij od błędu pierwszego. Źle zakodowany sterownik silnika. Kodowanie niektórych funkcji obejmuje więcej niż jeden sterownik i aby poprawnie działała musi być dobrze zakodowana właściwie we wszystkich sterownikach w jakich jest wymagana. Zmieniłeś w jednym miejscu, a w pozostałych? Tempomat jest jednym z takich właśnie dodatków co koduje się go w różnych miejscach.

Jako podpowiedź może dodam, że miałem podobną sytuację jak ostatnio chciałem wykodować aktywny tempomat na normalny. Zwracaj uwagę na to co masz i CCS to nie to samo co ACC więc jeśli uruchomiłeś CCS a masz na wyposażeniu ACC to już może skutkowac tego typu błędami.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

soska93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2015, 12:44
Lokalizacja: Reda

Post autor: soska93 » 13 cze 2017, 15:11

Szczerze mówiąc to nie wiem tak na prawdę czy te błędy wyskoczyły dopiero teraz czy nie były wcześniej bo niestety ale mam małe problemy z akumulatorem nowym co sprawia , że muszę go wyjmować i pojawiają się różnego rodzaju błędy. Fakt, że zrobiłem błąd uruchamiając ten CCS, ale nie rozumiem dlaczego miga ta dioda i się nie uruchamia silnik bo tylko to aktywowałem a resztę przeglądałem tylko i nic więcej, z resztą po chwili go wyłączyłem. czytałem też trochę , że może być tu winny włącznik stopu/hamulca. W kodowaniu nie czuje się też za dobrze dlatego jedyne co zrobiłem to chciałem aktywować ten tempomat, ale jak widać nie wyszło mi to na dobre.

Tempomat sobie na razie odpuszczę, ale nie patrząc na błędy bo bardzo prawdopodobne jest, że były wcześniej to co mogło spowodować nagłe nie uruchamianie się silnika.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 cze 2017, 15:16

Sprawdź kodowanie sterownika silnika na początek. VCDS podpowiada dość dobrze co powinieneś tam wpisać i znając wyposażenie auta powinieneś dać radę. Akumulatora się nie wyjmuje z auta od tak. Należy znaleźć usterkę i przyczynę kradnięcia prądu. Samo odłączanie i podłączanie go bez końca może powodować uszkodzenia sporej części i tak już wrażliwej elektroniki w D3.

Jeśli nie wiesz jak lub nie chcesz czegoś bardziej zepsuć skontaktuj się z http://www.a8team.pl/profiles/2306.htm myślę, że lepszego fachowca nie znajdziesz w swojej okolicy :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

soska93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2015, 12:44
Lokalizacja: Reda

Post autor: soska93 » 13 cze 2017, 15:40

Mógłbyś mi powiedzieć jak wyglądała twoja sytuacja którą wspomniałeś wyżej przy wykodowywaniu aktywnego i jak ją rozwiązałeś. Przy okazji jak aktywować/wykodować ten aktywny.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 cze 2017, 15:43

Okazało się, że się nie da bez zmiany manetki :) Powróciłem do starego kodowania i wróciło do normy. Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki. Szczególnie te po bokach deski i te od sterownika silnika. Problem mogłeś stworzyć sobie sam akumulatorem. Sam podczas problemów z alternatorem uwaliłem dwa różne sterowniki jak mi pare razy zaiskrzyło z klamry...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

soska93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2015, 12:44
Lokalizacja: Reda

Post autor: soska93 » 13 cze 2017, 15:47

Masz może jakąś instrukcję jak to zakodować? Bo mi zależy na tym aktywnym generalnie ale jak go zakodować nie nie wiem a na dzisiaj mam dość wrażeń :D Może jak wrócę do tego właściwego kodowania to też zacznie znowu chodzić.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 cze 2017, 15:48

A posiadasz aktywny? Radar, manetka z regulacją odległości?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

soska93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2015, 12:44
Lokalizacja: Reda

Post autor: soska93 » 13 cze 2017, 16:00

Tak

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 cze 2017, 16:04

Jedno kodowanie będziesz miał w kierownicy a drugie w module ACC, trzeba tez w gateway'u dodać do listy wyposażenia jeśli nie będzie. Czy coś więcej to z głowy nie pamiętam. W menu serwisowym też się coś uruchamiało apropo ACC.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

soska93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2015, 12:44
Lokalizacja: Reda

Post autor: soska93 » 13 cze 2017, 17:52

Udało mi się uruchomić silnik :D Winą była tutaj akurat moja głupota :P ,ponieważ gdy aktywowałem CCS i później go wyłączyłem to zapomniałem aktywować z powrotem ACC i samochód zgłupiał. Po aktywacji samochód jak nowy :). Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl