[D3 03 4.0TDI ] Kontrolka świec żarowych miga - silnik nie
[D3 03 4.0TDI ] Kontrolka świec żarowych miga - silnik nie
Witam wszystkich serdecznie, piszę do was, ponieważ mam duży problem. Nie działa mi tempomat i z tego powodu postanowiłem podłączyć VCDS żeby sprawdzić co jest nie tak czy nie jest włączony co się tam po prostu dzieje. Na początku wszystko wyglądało w porządku , ale patrze że nie mam włączonego CCS (cruise control system) , no to go aktywowałem żeby sprawdzić czy może on jest tutaj problemem, sprawdziłem jeszcze jakieś błędy itp. no i wyłączyłem. Żeby sprawdzić czy coś dało chciałem uruchomić samochód problem w tym , że nie wiem z jakiej przyczyny zaczęła nagle mrugać kontrolka świec żarowych do tego silnik kręci i kręci ale odpalić nie chce, podłączyłem więc znowu program wyłączyłem ten cały CCS, ale co najgorsze świece żarowe migają dalej i samochód się nie uruchamia. Stąd moja prośba czy ktoś jest w stanie powiedzieć co może być tutaj problemem.
Jeżeli chodzi obłędy silnika to pokazuje mi to :
18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded
18106 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics
P1698 - 000 -
A w samym Steering wheel:
1 Fault Found:
00895 - Cruise Control Switch (E45)
Jeżeli chodzi obłędy silnika to pokazuje mi to :
18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded
18106 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics
P1698 - 000 -
A w samym Steering wheel:
1 Fault Found:
00895 - Cruise Control Switch (E45)
Zacznij od błędu pierwszego. Źle zakodowany sterownik silnika. Kodowanie niektórych funkcji obejmuje więcej niż jeden sterownik i aby poprawnie działała musi być dobrze zakodowana właściwie we wszystkich sterownikach w jakich jest wymagana. Zmieniłeś w jednym miejscu, a w pozostałych? Tempomat jest jednym z takich właśnie dodatków co koduje się go w różnych miejscach.
Jako podpowiedź może dodam, że miałem podobną sytuację jak ostatnio chciałem wykodować aktywny tempomat na normalny. Zwracaj uwagę na to co masz i CCS to nie to samo co ACC więc jeśli uruchomiłeś CCS a masz na wyposażeniu ACC to już może skutkowac tego typu błędami.
Jako podpowiedź może dodam, że miałem podobną sytuację jak ostatnio chciałem wykodować aktywny tempomat na normalny. Zwracaj uwagę na to co masz i CCS to nie to samo co ACC więc jeśli uruchomiłeś CCS a masz na wyposażeniu ACC to już może skutkowac tego typu błędami.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Szczerze mówiąc to nie wiem tak na prawdę czy te błędy wyskoczyły dopiero teraz czy nie były wcześniej bo niestety ale mam małe problemy z akumulatorem nowym co sprawia , że muszę go wyjmować i pojawiają się różnego rodzaju błędy. Fakt, że zrobiłem błąd uruchamiając ten CCS, ale nie rozumiem dlaczego miga ta dioda i się nie uruchamia silnik bo tylko to aktywowałem a resztę przeglądałem tylko i nic więcej, z resztą po chwili go wyłączyłem. czytałem też trochę , że może być tu winny włącznik stopu/hamulca. W kodowaniu nie czuje się też za dobrze dlatego jedyne co zrobiłem to chciałem aktywować ten tempomat, ale jak widać nie wyszło mi to na dobre.
Tempomat sobie na razie odpuszczę, ale nie patrząc na błędy bo bardzo prawdopodobne jest, że były wcześniej to co mogło spowodować nagłe nie uruchamianie się silnika.
Tempomat sobie na razie odpuszczę, ale nie patrząc na błędy bo bardzo prawdopodobne jest, że były wcześniej to co mogło spowodować nagłe nie uruchamianie się silnika.
Sprawdź kodowanie sterownika silnika na początek. VCDS podpowiada dość dobrze co powinieneś tam wpisać i znając wyposażenie auta powinieneś dać radę. Akumulatora się nie wyjmuje z auta od tak. Należy znaleźć usterkę i przyczynę kradnięcia prądu. Samo odłączanie i podłączanie go bez końca może powodować uszkodzenia sporej części i tak już wrażliwej elektroniki w D3.
Jeśli nie wiesz jak lub nie chcesz czegoś bardziej zepsuć skontaktuj się z http://www.a8team.pl/profiles/2306.htm myślę, że lepszego fachowca nie znajdziesz w swojej okolicy
Jeśli nie wiesz jak lub nie chcesz czegoś bardziej zepsuć skontaktuj się z http://www.a8team.pl/profiles/2306.htm myślę, że lepszego fachowca nie znajdziesz w swojej okolicy
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Okazało się, że się nie da bez zmiany manetki Powróciłem do starego kodowania i wróciło do normy. Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki. Szczególnie te po bokach deski i te od sterownika silnika. Problem mogłeś stworzyć sobie sam akumulatorem. Sam podczas problemów z alternatorem uwaliłem dwa różne sterowniki jak mi pare razy zaiskrzyło z klamry...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
A posiadasz aktywny? Radar, manetka z regulacją odległości?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jedno kodowanie będziesz miał w kierownicy a drugie w module ACC, trzeba tez w gateway'u dodać do listy wyposażenia jeśli nie będzie. Czy coś więcej to z głowy nie pamiętam. W menu serwisowym też się coś uruchamiało apropo ACC.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG