[D3 09 3.0TDI ] Ładowanie akumulatora prostownikiem
Mam zamiar kupić prostownik Bosch C7 taki z opcją podtrzymania akumulatora. Autem jeżdżę raczej rzadko, stoi w garażu (reprezentacyjne 😀) i pomyślałem sobie że można by zapodać taki prostownik który będzie w garażu cały czas podłączony do auta. I tu pytanie... Czy jak podłączę taki prostownik do auta to zamknąć klapę bagażnika i zamknąć auto, czy inaczej???
Jeśli mogę coś powiedzieć, może nie o C7 ale mam C3 i jak akumulator się za bardzo rozładuje to jest jedna wielka dupa bo nie mogę ręcznie zmienić trybu ładowania a on rozpoznaje akumulator jako 6V i nie ładuje. Sprawdź czy nie będzie podobnie z tym C7...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Hostem dla can jest chyba gateway więc może tak sobie jakoś zrobić odłączanie na postoju.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
drago_o pisze:Jeśli mogę coś powiedzieć, może nie o C7 ale mam C3 i jak akumulator się za bardzo rozładuje to jest jedna wielka dupa bo nie mogę ręcznie zmienić trybu ładowania a on rozpoznaje akumulator jako 6V i nie ładuje. Sprawdź czy nie będzie podobnie z tym C7...
Ja mam C7 i sprawdza się dobrze, dodam, że C3 jest 6V i 12V, a C7 jest 12V i 24V. Wykorzystuje go czasem na podtrzymanie mojej D3 3,0tdi i nie mam powodów do narzekania, bardzo fajna sprawa. Swoja drogą widze, ze nie tylko ja mam problemy z elektronika w tym nieszczęsnym aucie... miałem S klase, wyposazona 3xlepiej niz to audi i na tym samym aku w zyciu prostownika nie widziala, pieknie to chodzilo, a ten darmozjad źre prądu za 3auta.
jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
Jeśli wszystko jest sprawne to nie żre więc nie ma co zwalać tak do końca na auto
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
No nie wiem, mam kilku znajomych z A6 C6 3,0tdi, Touareg 3,0tdi, A8 D3 3,0tdi i KAŻDY ma to samo, zostawisz kluczyk w pozycji zapołonu na 10min, opuść z 2 razy szyba góra dół i nie odpalisz,lub kręci tak powoli. Może ten silnik jest jakiś specjalnej troski, trudno powiedzieć
jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91
Na zapłonie na nowym Aku wytrzymał prawie godzinę mój. Ale czemu się dziwić jak się na zapłonie zostawia auto wypchane elektronika.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
D3 sam sobie wzbudza sterowniki w różnym czasie o czym nawet pojęcia nie macie, a wszystko to jest za sprawą CANa, gdzie ramki potrafią gonić jak popierr z niewiadomych powodów i o ile najczęściej dzieje się to gdzieś w pętli infotainment, gorsze jest to, że również inne sterowniki (a widać to podpinając miernik) potrafią się wzbudzać pokazując większy tymczasowy pobór (i robią to losowo).drago_o pisze:Jeśli wszystko jest sprawne to nie żre więc nie ma co zwalać tak do końca na auto
Te same problemy mają A6 C6 i Q7, o czym ludzie nawet pojęcia nie mają, a wychodzą przy okazji właśnie wtedy - gdy samochód jest mało używany i częściej stoi niż jeździ.
Zależy od rocznika, przy bezpiecznikach można to zrobić bodajże od 2005 r, gdzie oddzielono go od licznika, Ty masz jeszcze wspólny 10A, potem dali 2x 5A.riki76 pisze:A coś bliżej, które miejsce, wtyk? A może bezpiecznik?
Wszystkie schematy masz w ELSIE, przy bezpiecznikach i w Basic Equipment.
Tak, pstryczek-eletryczek, jak do odpinania pompy paliwa w celu dodatkowego zabezpieczenia przed złodziejami itp.riki76 pisze:Super rozwiązanie, a jak tego dokonać rozumiem że jakąś wtykę trzeba odpiąć?
Black Cars Matters
Sam się wybudze to wiadomo, zawieszenie, media, ktoś bez kluczyka stanie za blisko klamek albo dotknie i słychać jak napędy pracują w bagażniku. Auto nie usypia nigdy całkiem. Ramki latają jak szalone, wiem bo podłączałem się raspberry do CAN ale sprawne może stać i nic mu nie będzie. Dobry akumulator i brak problemu z jego kradnieciem a auto dwa tygodnie postoi bez problemu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
W tym roku zanabyłem prostownik everActive 2-10A (http://allegro.pl/cyfrowy-prostownik-12 ... 47598.html), rozważałem różne (w tym CTEK, BOSCH) ale na koniec wyszedł taki. Ładuje bez problemu, nie generuje błędów a dodatkowo ma szybkozłączkę i zestaw przewodów, które można podpiąć do akumulatora na stałe i wpinać tylko wtyk.
Bądź dobry jak chleb.