[D3 03 3.7MPI ] Falowanie obrotów
[D3 03 3.7MPI ] Falowanie obrotów
Witam. Przeczytałem wiele tematów na forum i każdy dotyczył falowania obrotów podczas jazdy.
Mój problem z kolei polega na tym, że obroty falują mi gdy auto stoi. Nie ważne jaki bieg P, R, N, D, S (trzymając hamulec przy biegu do jazdy) falują obroty w zakresie 800-1000 obrotów. Przeważnie zaczyna się to dziać, gdy silnik się zagrzeje. Na zimnym zaraz po odpaleniu nie zauważyłem tego problemu.
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Bardzo Was proszę o rady i sugestie.
Pozdrawiam.
Mój problem z kolei polega na tym, że obroty falują mi gdy auto stoi. Nie ważne jaki bieg P, R, N, D, S (trzymając hamulec przy biegu do jazdy) falują obroty w zakresie 800-1000 obrotów. Przeważnie zaczyna się to dziać, gdy silnik się zagrzeje. Na zimnym zaraz po odpaleniu nie zauważyłem tego problemu.
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Bardzo Was proszę o rady i sugestie.
Pozdrawiam.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Przepustnica do czyszczenia - najłatwiej i najszybciej
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Zadzwoń jutro to telefonicznie powiem wszystko
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Po rozmowie z Michałem i jego radach postanowiłem zerknąć pod przepustnicę.
Okazało się, że nasi tu byli i tak...
Oryginalna metalowa uszczelka była zastąpiona papierową czy jaka ona tam jest (prawdopodobnie z D2).
Dodatkowo silikon
Uszczelka pęknięta, z lekkim przedmuchem.
Przepustnica pracuje ładnie, była trochę usyfiona, ale to już wyczyściłem i czekam.
Nowa uszczelka metalowa została zamówiona u Michała i prawdopodobnie będzie u mnie we wtorek.
Jak poskładam dam znać co i jak
Załączam kilka zdjęć:
Przy demontażu przepustnicy uszczelka dodatkowo się rozerwała i ta część co jest pod rurką od odmy została przy kolektorze dlatego na zdjęciach jej nie ma.
Okazało się, że nasi tu byli i tak...
Oryginalna metalowa uszczelka była zastąpiona papierową czy jaka ona tam jest (prawdopodobnie z D2).
Dodatkowo silikon
Uszczelka pęknięta, z lekkim przedmuchem.
Przepustnica pracuje ładnie, była trochę usyfiona, ale to już wyczyściłem i czekam.
Nowa uszczelka metalowa została zamówiona u Michała i prawdopodobnie będzie u mnie we wtorek.
Jak poskładam dam znać co i jak
Załączam kilka zdjęć:
Przy demontażu przepustnicy uszczelka dodatkowo się rozerwała i ta część co jest pod rurką od odmy została przy kolektorze dlatego na zdjęciach jej nie ma.
Trochę się mylisz. Takie uszczelki były kiedyś i być może jest jeszcze fabryczna albo pochodzi z tamtych czasów.Freeq pisze:Okazało się, że nasi tu byli i tak...
Oryginalna metalowa uszczelka była zastąpiona papierową czy jaka ona tam jest (prawdopodobnie z D2).
Dodatkowo silikon
Teraz są metalowe, do D2 również, ale to zmieniło się dopiero później na przestrzeni lat.
Inna sprawa, że silikonu w tym miejscu się nie daje a pewnie ci "nasi" jak to rozebrali to zamiast wymienić uszczelkę na nową to oczywiście złożyli to na jakieś mazidło... bo tak trudno zamówić nową uszczelkę w ASO
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Sam sobie odpowiedziałeś. Na gazie chodzi gorzej a na benzynie lepiej więc sprawa jest prosta. Gazownik się kłaniaAnepu pisze:U mnie z silnikiem 4.2 falują obroty, ale tylko jak na gazie po przełączeniu na benzyn po chwili zaczyna chodzić równiej. Jak myślicie to coś podobnego, że przepustnica czy raczej coś z instalacją gazową firmy BRC.
Byłem u gazownika wyregulował i było dużo lepiej ale po dwóch dniach znowu zaczęło. Tym razem dokładniej poobserwowałem jak pracuje na benzynie na słuch za bardzo nie słychać że faluje ale jak popatrzy się na zegar z obrotami to widać że są małe skoki. Gazownik powiedział że jak na benzynie są jakieś błędy to na gazie będzie się powielać, to prawda czy tak tylko palną.