części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Sterownik abs - wymiana

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 cze 2017, 13:42

mkbewe pisze:To że coś tam nie będzie działać to trudno, z tym się liczę. Byle by się jeździć dało i nie miało to negatywnych skutków bo muszę wysłać sterownik do naprawy :)
Gdzie wysyłasz?...
Byle tylko nie do ELTRONIC z Rumii bo to oszuści i partacze.

Kiedyś wysłałem to finalnie otrzymałem w takim stanie - połowę mogłeś sobie wysypać na stół <onie>
Obrazek
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 29 cze 2017, 23:35

Do Gorzowa Wielkopolskiego
Jeden forumowicz oddał i ogarneli, koszt 350zl więc warto spróbować, W przyszłym tygodniu go wytargam i wysyłam. Dam.zanc czy się udało.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 04 lip 2017, 18:00

A ja powiem coś innego, nie jestem pewien ale chyba mi też pada sterownik ABS.
wymieniłem wczoraj moduł kierownicy,taśmę oraz przełączniki,po zmianie tych modułów zakodowałem ABS ponownie gdyż się domagał ,zrobiłem kalibrację czujnika kąta skrętu G85
W sterowniku ABS mam jeden błąd 003 Defective - od samego początku jak auto kupiłem.

Dzisiaj taka sytuacja że moja kobieta jechała autem i auto zaczęło samo hamować,wyhamowało do zera i problem ustąpił,ale nadal choinka lampek na FISie....... Dodam że wcześniej żadnego problemu nie miałem z ABS-em

Obrazek
Obrazek

teraz pytanie w VCDS nic nie pokazuje w zawieszeniu na temat g85 ,sprawdziłem w VAS-ie i wyskoczyło jak powyżej.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 lip 2017, 10:11

jordan233 pisze:teraz pytanie w VCDS nic nie pokazuje w zawieszeniu na temat g85 ,sprawdziłem w VAS-ie i wyskoczyło jak powyżej.
Błąd czujnika kąta skrętów zapisuje się w kilku sterownikach jednocześnie.
Jego poprawne zakodowanie nie jest równoznaczne z usunięciem tego błędu ze wszystkich sterowników.
Co więcej, automatyczne kasowanie wszystkich błędów jednym przyciskiem, wbrew pozorom, nie powoduje wykasowania wszystkich błędów ze wszystkich sterowników - w wielu przypadkach trzeba kasować błędy ze sterowników pojedynczo, zaglądając indywidualnie do każdego z nich.

Więc podejrzewam, że ten błąd czujnika kąta skrętu to pozostałość po poprzednich czynnościach serwisowych - tym bardziej, że pierwszy sterownik który go zapisuje to właśnie ABS a w nim go nie ma. Gdyby błąd wystąpił później, w trakcie jazdy, to błąd ten powinien pojawić się w kilku sterownikach, również w ABS.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 lip 2017, 10:12

FOSS pisze:Co więcej, automatyczne kasowanie wszystkich błędów jednym przyciskiem, wbrew pozorom, nie powoduje wykasowania wszystkich błędów ze wszystkich sterowników - w wielu przypadkach trzeba kasować błędy ze sterowników pojedynczo, zaglądając indywidualnie do każdego z nich.
To jest właśnie to co pisałem tutaj już kilka razy, przy okazji autoscana i tzw clear all DTCs. W 90% modułów błędy zostaną.
Black Cars Matters

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 07 lip 2017, 17:14

FOSS pisze:Błąd czujnika kąta skrętów zapisuje się w kilku sterownikach jednocześnie.
Jego poprawne zakodowanie nie jest równoznaczne z usunięciem tego błędu ze wszystkich sterowników.

Dziwne że VCDS wyłapał go w ABS, VAS go wychwycił w zawieszeniu.
Tylko zmieniałem moduły kierownicy,wiadome jest jeżeli się wypnie wtyczkę AIRBAGU z taśmy to potrzebna jest tylko kalibracja taśmy G85,jeżeli wypniemy wtyczkę od taśmy (4pin ) to potrzebna jest ponowna adaptacja w sterowniku ABS.

Problem rozwiązałem ,powiem tyle żę taśma musi być naprawdę dobrze ustawiona!!!!!! ,jeżeli tego nie będzie to będzie walić błędem g85 impussible signal itp.

Teraz wiem że potrafi wariować i nawet hamować autem.....jeżeli będą błędy zapisane w sterowniku ABS,już chciałem wymieniać sterownik ABS- niepotrzebnie.... Dałem sobie czasu i udało się.


FOSS pisze:Co więcej, automatyczne kasowanie wszystkich błędów jednym przyciskiem, wbrew pozorom, nie powoduje wykasowania wszystkich błędów ze wszystkich sterowników - w wielu przypadkach trzeba kasować błędy ze sterowników pojedynczo, zaglądając indywidualnie do każdego z nich.
Dokładnie autoscan tylko dla wglądu,kasowanie tylko i wyłącznie po wejściu w poszczególny sterownik i kasowanie błędu .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl