części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] GMP a położenie tłoka?

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

[D2 96 4.2PB/LPG ] GMP a położenie tłoka?

Post autor: hipcio » 05 wrz 2011, 02:39

Witam Wszystkich

Mam taki problem, iż po ustawieniu rozrządu na znaki na kole pasowym wału i na blokadach wałków wywala Mi błąd czujnika wałka rozrządu.
Problem polega na tym, iż gdy wał przestawie o okolo 2cm za GMP na kole pasowym to błedu niema i auta jest mocniejsze.Wcześniej rozrząd był robiony w Niemieckim servisie Audi i tak też został ustawiony(wał przestawiony za gmp)niestety niezaznaczyłem dokladnie w którym miejscu był i teraz jest tak na oko aby niebyło błedu.

Zauważyłem, że GMP tłoka (wkladajac długi pret przez otwór świecy)wypada bardzo daleko za znaki pokrywajace na kole pasowym wału.Tak około 5cm

I tu moja wielka prośba, czy ktoś może i ma chęci sprawdzić u siebie jak to jest. Kiedy tłok jest juz najwyzej i zaczyna ruszać w dół to gdzie znajduje sie znak na kole pasowym wzgledem tego wystającego bolca z obudowy.
Niewiem co jest nietak bo to bardzo dziwne moze kolo pasowe jest jakies nieteges ze tak u mnie musi być
Co o tym myślicie?
Chętnie podjade do kogoś z Wawy lub Lublina, Łukowa,Radomia itd aby zobaczyc jak jest w innym silniku jak ktoś pomoże.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2011, 07:49 przez hipcio, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 06 wrz 2011, 19:13

Koło pasowe jest nakładane na klin, więc nie powinno być problemu z "przesunięciem".

U siebie ustawiałem na punkt O/T. Ściągałem pokrywy klawiatur (L i P strona) i ustawiałem na znaki
na kołach zębatych łańcuszków wałków rozrządu.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 07 wrz 2011, 07:47

Robiłem identycznie jak piszesz i wyskakiwał bład czujnika wałka rozrządu, po przesunięciu wału za znak OT o około 2cm błedu niema i jest większa moc.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 wrz 2011, 08:40

Dziwne... a czy "pindolnik" wskazujący O/T jest taki jak trzeba?

Obrazek

Obrazek

Druga sprawa, czy ściągałeś koło pasowe, może jednak klin poleciał i masz przesunięte
koło, które jest mocno dokręcone i jakoś trzyma?

W weekend jak będe miał czas to ustawię O/T i wykręce świecę 1 cylindra.
Dam znać czy O/T to GMP tłoka.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 07 wrz 2011, 10:24

Wszystko jest okey, tak było też ustawione przez Niemców w servisie Audi.
Na czarno punkt OT Czerwono punkt kiedy tłok jest najwyzej

Obrazek

Jesli sprawdzisz bede bardzo wdzięczny, może się wyjasni co jest nie tak.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 10 wrz 2011, 10:13

Sprawdziłem przed chwilą OT względem GMP tłoka.

U mnie GMP wychodzi raczej na znaku O/T.

Przed O/T idzie minimalnie do góry. A po O/T idzie w dół.

Nie jest to prosto stwierdzić, ponieważ za każdym ruchem wału siedzę pod autem.
Później wyskakuję na górę i patrzę na przesunięcie długiego śrubokręta.
Na O/T zaznaczyłem na nim położenie mazakiem.

A tłok czym bliżej się zbliża do GMP to wolniej się porusza...

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 10 wrz 2011, 15:49

Dzieki wielkie. To ewidentnie jest u mnie coś nie teges bo za O/T to jeszcze idzie w góre. Zdejme koło pasowe i zamienie na inne, może tu lezy przyczyna.
Podaj na PW numer konta prześle na zgrzewke browara ;-)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 05 lis 2011, 19:00

Dzisiaj kolejną audiczkę rozebrałem.
Sprawdziłem O/T i położenie tłoka.
O/T = GMP

Aktualnie leci cały rozrząd + pompa wody, uszczelniacze.

Obrazek

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 26 cze 2017, 12:59

Wrzucę może komuś się przyda połozenie tłoków a znak OT na kole
SILNIK ABZ
Tłok 1 i 6 jest w max górnym położeniu

https://zapodaj.net/37e470964205b.jpg.html
https://zapodaj.net/fbe30fe2ae41a.jpg.html

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 27 cze 2017, 18:01

Nie wolno patrzeć na znak OT na kole pasowym bo on bywa, że się przesuwa.
Szczególnie na to cierpią te pierwsze aluminiowe kółka w ABZ. Pierścień jeździ po uszkodzonej gumie.
Najważniejszy jest znak widziany od spodu przez otwory pomiędzy skrzynią a silnikiem.
W jednym z dwóch otworów jest widoczny pręcik na wieńcu koła zamachowego jest drugi, mają się zgrywać. To precyzyjne i jednoznaczne do ustawiania rozrządu.
Na forum było nawet zdjęcie.
Kot też jest Quattro

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 30 cze 2017, 14:39

Ukaniu pisze:Nie wolno patrzeć na znak OT na kole pasowym bo on bywa, że się przesuwa.
Szczególnie na to cierpią te pierwsze aluminiowe kółka w ABZ. Pierścień jeździ po uszkodzonej gumie.
Najważniejszy jest znak widziany od spodu przez otwory pomiędzy skrzynią a silnikiem.
W jednym z dwóch otworów jest widoczny pręcik na wieńcu koła zamachowego jest drugi, mają się zgrywać. To precyzyjne i jednoznaczne do ustawiania rozrządu.
Na forum było nawet zdjęcie.
Tak jak piszesz nie inaczej

Śmiechu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 27 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Śmiechu » 30 cze 2017, 23:01

jesli kolega posiada skrzynie 5hp24 to od czujnika indukcyjnego 13-14 zebow jest do przerwy, uwazac na paluszki aby nie stracic. Niedawno sprawdzane a tylko przez kiepskie paliwo <onie> . Moze pomoze. <okok>

Liczac od gmp

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 29 sie 2017, 21:04

Czyli tak, walki rozrzadów kropeczkami do siebie i ten pręcik co od dołu widać przez dziurkę miedxy silnikiem a skrzynią ma się pojawić to wtedy rozumiem że jest dobrze tak?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 30 sie 2017, 10:35

TAK

Wałki zębami zaznaczonymi kropkami do siebie, równoległe do płaszczyzny głowicy.
Pręcik w oczku połączenia skrzynia-silnik na znak na obudowie.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 30 sie 2017, 12:25

I wszystko na temat. Czyli blokady nie koniecznie potrzebne,wydaje mi się że taki chwyt marketingowy co by blokady za pln- kupowac
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl