[D2 96 4.2PB/LPG ] GMP a położenie tłoka?
[D2 96 4.2PB/LPG ] GMP a położenie tłoka?
Witam Wszystkich
Mam taki problem, iż po ustawieniu rozrządu na znaki na kole pasowym wału i na blokadach wałków wywala Mi błąd czujnika wałka rozrządu.
Problem polega na tym, iż gdy wał przestawie o okolo 2cm za GMP na kole pasowym to błedu niema i auta jest mocniejsze.Wcześniej rozrząd był robiony w Niemieckim servisie Audi i tak też został ustawiony(wał przestawiony za gmp)niestety niezaznaczyłem dokladnie w którym miejscu był i teraz jest tak na oko aby niebyło błedu.
Zauważyłem, że GMP tłoka (wkladajac długi pret przez otwór świecy)wypada bardzo daleko za znaki pokrywajace na kole pasowym wału.Tak około 5cm
I tu moja wielka prośba, czy ktoś może i ma chęci sprawdzić u siebie jak to jest. Kiedy tłok jest juz najwyzej i zaczyna ruszać w dół to gdzie znajduje sie znak na kole pasowym wzgledem tego wystającego bolca z obudowy.
Niewiem co jest nietak bo to bardzo dziwne moze kolo pasowe jest jakies nieteges ze tak u mnie musi być
Co o tym myślicie?
Chętnie podjade do kogoś z Wawy lub Lublina, Łukowa,Radomia itd aby zobaczyc jak jest w innym silniku jak ktoś pomoże.
Mam taki problem, iż po ustawieniu rozrządu na znaki na kole pasowym wału i na blokadach wałków wywala Mi błąd czujnika wałka rozrządu.
Problem polega na tym, iż gdy wał przestawie o okolo 2cm za GMP na kole pasowym to błedu niema i auta jest mocniejsze.Wcześniej rozrząd był robiony w Niemieckim servisie Audi i tak też został ustawiony(wał przestawiony za gmp)niestety niezaznaczyłem dokladnie w którym miejscu był i teraz jest tak na oko aby niebyło błedu.
Zauważyłem, że GMP tłoka (wkladajac długi pret przez otwór świecy)wypada bardzo daleko za znaki pokrywajace na kole pasowym wału.Tak około 5cm
I tu moja wielka prośba, czy ktoś może i ma chęci sprawdzić u siebie jak to jest. Kiedy tłok jest juz najwyzej i zaczyna ruszać w dół to gdzie znajduje sie znak na kole pasowym wzgledem tego wystającego bolca z obudowy.
Niewiem co jest nietak bo to bardzo dziwne moze kolo pasowe jest jakies nieteges ze tak u mnie musi być
Co o tym myślicie?
Chętnie podjade do kogoś z Wawy lub Lublina, Łukowa,Radomia itd aby zobaczyc jak jest w innym silniku jak ktoś pomoże.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2011, 07:49 przez hipcio, łącznie zmieniany 2 razy.
Dziwne... a czy "pindolnik" wskazujący O/T jest taki jak trzeba?
Druga sprawa, czy ściągałeś koło pasowe, może jednak klin poleciał i masz przesunięte
koło, które jest mocno dokręcone i jakoś trzyma?
W weekend jak będe miał czas to ustawię O/T i wykręce świecę 1 cylindra.
Dam znać czy O/T to GMP tłoka.
Druga sprawa, czy ściągałeś koło pasowe, może jednak klin poleciał i masz przesunięte
koło, które jest mocno dokręcone i jakoś trzyma?
W weekend jak będe miał czas to ustawię O/T i wykręce świecę 1 cylindra.
Dam znać czy O/T to GMP tłoka.
Sprawdziłem przed chwilą OT względem GMP tłoka.
U mnie GMP wychodzi raczej na znaku O/T.
Przed O/T idzie minimalnie do góry. A po O/T idzie w dół.
Nie jest to prosto stwierdzić, ponieważ za każdym ruchem wału siedzę pod autem.
Później wyskakuję na górę i patrzę na przesunięcie długiego śrubokręta.
Na O/T zaznaczyłem na nim położenie mazakiem.
A tłok czym bliżej się zbliża do GMP to wolniej się porusza...
U mnie GMP wychodzi raczej na znaku O/T.
Przed O/T idzie minimalnie do góry. A po O/T idzie w dół.
Nie jest to prosto stwierdzić, ponieważ za każdym ruchem wału siedzę pod autem.
Później wyskakuję na górę i patrzę na przesunięcie długiego śrubokręta.
Na O/T zaznaczyłem na nim położenie mazakiem.
A tłok czym bliżej się zbliża do GMP to wolniej się porusza...
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Wrzucę może komuś się przyda połozenie tłoków a znak OT na kole
SILNIK ABZ
Tłok 1 i 6 jest w max górnym położeniu
https://zapodaj.net/37e470964205b.jpg.html
https://zapodaj.net/fbe30fe2ae41a.jpg.html
SILNIK ABZ
Tłok 1 i 6 jest w max górnym położeniu
https://zapodaj.net/37e470964205b.jpg.html
https://zapodaj.net/fbe30fe2ae41a.jpg.html
Nie wolno patrzeć na znak OT na kole pasowym bo on bywa, że się przesuwa.
Szczególnie na to cierpią te pierwsze aluminiowe kółka w ABZ. Pierścień jeździ po uszkodzonej gumie.
Najważniejszy jest znak widziany od spodu przez otwory pomiędzy skrzynią a silnikiem.
W jednym z dwóch otworów jest widoczny pręcik na wieńcu koła zamachowego jest drugi, mają się zgrywać. To precyzyjne i jednoznaczne do ustawiania rozrządu.
Na forum było nawet zdjęcie.
Szczególnie na to cierpią te pierwsze aluminiowe kółka w ABZ. Pierścień jeździ po uszkodzonej gumie.
Najważniejszy jest znak widziany od spodu przez otwory pomiędzy skrzynią a silnikiem.
W jednym z dwóch otworów jest widoczny pręcik na wieńcu koła zamachowego jest drugi, mają się zgrywać. To precyzyjne i jednoznaczne do ustawiania rozrządu.
Na forum było nawet zdjęcie.
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Tak jak piszesz nie inaczejUkaniu pisze:Nie wolno patrzeć na znak OT na kole pasowym bo on bywa, że się przesuwa.
Szczególnie na to cierpią te pierwsze aluminiowe kółka w ABZ. Pierścień jeździ po uszkodzonej gumie.
Najważniejszy jest znak widziany od spodu przez otwory pomiędzy skrzynią a silnikiem.
W jednym z dwóch otworów jest widoczny pręcik na wieńcu koła zamachowego jest drugi, mają się zgrywać. To precyzyjne i jednoznaczne do ustawiania rozrządu.
Na forum było nawet zdjęcie.