[D2 97 4.2PB/LPG ] TIP- 5 lock up, czy jak to sie nazywa?
[D2 97 4.2PB/LPG ] TIP- 5 lock up, czy jak to sie nazywa?
Witam.
Dziwy straszne się poczyniły w mojej skrzyni biegów.
Mianowicie jak wszyscy wiedzą na 4 i 5 biegu w naszych skrzyniach załącza sie lock-up, czyli spina na sztywno wał ze skrzynią efektem czego przy przyspieszaniu nie ma charakterystycznego na niższych biegach podbicie obrotów. Problem jaki u mnie występuje od około tygodnia jest następujący, przy około 70-80 km/h i spokojnym przyspieszaniu automat przełącza bieg na 5 i wtedy dzieję sie dziwne rzeczy, silnik faluje obrotami, podbija o jakieś 200obr spada, znów podbija spada, nie ma szarpnięć auto jedzie normalnie, tylko to pływanie obrotów, efekt jest taki jak by lock up nie bardzo miał ochotę zaskoczyć, elektronika mu każe, ale on taki jakiś niezdecydowany, po 5-7 takich wahnięciach llock up zaskakuje i potem auto jedzie normalnie. Efekt występuje również na 4 biegu ale bardziej subtelnie. W obu przypadkach dzieje sie to przy bardzo delikatnej jeździe, przy odrobinę mocniejszym wciśnięciu w pedał, objaw nie występuje.
Z góry odpowiem na pytania które zaraz padną.
Skrzynia pełny remont przeszła 120tyś km temu.
Olej z filtrem w skrzyni wymieniony 40 tyś km temu
Nie podłączałem jeszcze pod komputer
Nie sprawdzałem stanu oleju
Jakieś pomysły co to może być?
Można snuć domysły, prowadzić dywagacje, pisać wierszem i co tam jeszcze, liczę na każdą pomoc
Dziwy straszne się poczyniły w mojej skrzyni biegów.
Mianowicie jak wszyscy wiedzą na 4 i 5 biegu w naszych skrzyniach załącza sie lock-up, czyli spina na sztywno wał ze skrzynią efektem czego przy przyspieszaniu nie ma charakterystycznego na niższych biegach podbicie obrotów. Problem jaki u mnie występuje od około tygodnia jest następujący, przy około 70-80 km/h i spokojnym przyspieszaniu automat przełącza bieg na 5 i wtedy dzieję sie dziwne rzeczy, silnik faluje obrotami, podbija o jakieś 200obr spada, znów podbija spada, nie ma szarpnięć auto jedzie normalnie, tylko to pływanie obrotów, efekt jest taki jak by lock up nie bardzo miał ochotę zaskoczyć, elektronika mu każe, ale on taki jakiś niezdecydowany, po 5-7 takich wahnięciach llock up zaskakuje i potem auto jedzie normalnie. Efekt występuje również na 4 biegu ale bardziej subtelnie. W obu przypadkach dzieje sie to przy bardzo delikatnej jeździe, przy odrobinę mocniejszym wciśnięciu w pedał, objaw nie występuje.
Z góry odpowiem na pytania które zaraz padną.
Skrzynia pełny remont przeszła 120tyś km temu.
Olej z filtrem w skrzyni wymieniony 40 tyś km temu
Nie podłączałem jeszcze pod komputer
Nie sprawdzałem stanu oleju
Jakieś pomysły co to może być?
Można snuć domysły, prowadzić dywagacje, pisać wierszem i co tam jeszcze, liczę na każdą pomoc
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 15:08 przez Marcin B., łącznie zmieniany 3 razy.
Készítsen képet önmagáról
vag nic nie pokaze.
Wynika to z takiej pracy sprzegla i nic sie z tym nie zrobi (chyba ze wymienisz), to jest przypadlosc tych skrzyn, czesciej objawia sie to w skrzyniach 4-biegowych ale w piatkach tez sie to zdarza. Nikt nie stwierdzi ile to tak pochodzi bo zasady nie ma, takie uroki starych tipow.
Z czasem beda towarzyszyc temu delikatne,sporadyczne szarpniecia przy zapieciu calkowitym biegu. Ja bym sie tym nie martwil.
Wynika to z takiej pracy sprzegla i nic sie z tym nie zrobi (chyba ze wymienisz), to jest przypadlosc tych skrzyn, czesciej objawia sie to w skrzyniach 4-biegowych ale w piatkach tez sie to zdarza. Nikt nie stwierdzi ile to tak pochodzi bo zasady nie ma, takie uroki starych tipow.
Z czasem beda towarzyszyc temu delikatne,sporadyczne szarpniecia przy zapieciu calkowitym biegu. Ja bym sie tym nie martwil.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Miałem podobnie w A8 - konwerter do wymiany...
z czasem niestety będzie efekt pływania obrotów będzie się powiększał więc nie czekaj zbyt długo.
z czasem niestety będzie efekt pływania obrotów będzie się powiększał więc nie czekaj zbyt długo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
to jest tak zwany nadbieg ja też tak mam w mojej Kunie :mrgreen: , ale pytanie czy to każdy bieg ma swój nadbieg czy to jest jakiś specjalny mechanizm , a jednym nadbiegiem który ma możliwość załączania się na każdym biegu :?:
Zauważyłem że u mnie jest tak :arrow:
Jak ruszam spokojnie to przy 40km/h wskakuje mi 4 bieg , sprawdzam na tip-tronic i jest 4 bieg i gdy przyśpieszam dalej to przy około 60km/h tak jak by wskakiwała 5
A wiem że w moim modelu jest 4 biegi :idea:
Zauważyłem że u mnie jest tak :arrow:
Jak ruszam spokojnie to przy 40km/h wskakuje mi 4 bieg , sprawdzam na tip-tronic i jest 4 bieg i gdy przyśpieszam dalej to przy około 60km/h tak jak by wskakiwała 5
A wiem że w moim modelu jest 4 biegi :idea:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
jest to zludzenie nadbiegu ale wynika to z takiej pracy sprzegla czyli poprostu lock up tak zapina bieg. Jak juz pisalem wyzej jest to czesta przypadlosc tipow 4-biegowych ale nie tylko, zwyklych automatow tez jak rowniez 5-biegowek takze ale w mniejszym stopniu. Nie powinno tak byc ale nie nalezy sie tym martwic dopoki nie ma slizgow miedzy biegami mozna powiedziec ze jest ok. Skrzynie 4-biegowe sa troszke inaczej skonstruowane niz 5 i sa bardziej wytrzymale, sa toporne i inaczej reaguja na zmiany biegow. W skrzyni oprocz konwertera jest jeszcze wiadro tarczek ktore sa odpowiedzialne za zmiane biegu i za to aby ten bieg wszedl w miare gladko, gdyby nie one to przy kazdej zmianie bieg by byl wrzucany ostro i agresywnie a zadna skrzynia tego nie zniesie.
Locka up nie dziala na niskich biegach tylko na wyzszych czyli 4-5
Locka up nie dziala na niskich biegach tylko na wyzszych czyli 4-5
to samo miałem w poprzednim aucie (Opelku Senatorze ) skrzynia 4 biegowa , zwykły automat powyżej 110km/h tak jak by wskakiwała "5" 8-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Po przeczytaniu tego tematu postanowiłem sprawdzić działanie tego Lock-Up'u u siebie.
Wygląda to następująco.
Jadąc na 4 lub 5 biegu np.80-90 km/h spokojnie nagle wciskam pedał gazu i obroty delikatnie się podbijają około 50-100 rpm i przy puszczeniu gazu analogicznie.
Występuje to na 4 jak i na 5 biegu. Ogólnie skrzynia chodzi ładnie, biegi zmienia płynnie więc nie miałem zarzutów co do jej działania.
Pomyślałem, że chyba u mnie zaczyna się dziać coś niedobrego jeśli te obroty delikatnie podbijają się, ale przed napisaniem postu sprawdziłem to jeszcze w dwóch autach S8 i S6. W obu dodatkowych przypadkach skrzynie zachowują się identycznie tak jak moja. Czy to znaczy, że jest coś nie wporządku z moją skrzynią, czy jednak przy gwałtownym wciśnięciu gazu jednak te obroty minimalnie 50-100 rpm podskoczą a po odpuszczeniu całkowitym gazu delikatnie opadną i wrócą do swojej pozycji wyjściowej :?:
Wygląda to następująco.
Jadąc na 4 lub 5 biegu np.80-90 km/h spokojnie nagle wciskam pedał gazu i obroty delikatnie się podbijają około 50-100 rpm i przy puszczeniu gazu analogicznie.
Występuje to na 4 jak i na 5 biegu. Ogólnie skrzynia chodzi ładnie, biegi zmienia płynnie więc nie miałem zarzutów co do jej działania.
Pomyślałem, że chyba u mnie zaczyna się dziać coś niedobrego jeśli te obroty delikatnie podbijają się, ale przed napisaniem postu sprawdziłem to jeszcze w dwóch autach S8 i S6. W obu dodatkowych przypadkach skrzynie zachowują się identycznie tak jak moja. Czy to znaczy, że jest coś nie wporządku z moją skrzynią, czy jednak przy gwałtownym wciśnięciu gazu jednak te obroty minimalnie 50-100 rpm podskoczą a po odpuszczeniu całkowitym gazu delikatnie opadną i wrócą do swojej pozycji wyjściowej :?: