części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB/LPG ] Nierówna praca po 2-3h postoju

PawełBS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 23 paź 2016, 12:29
Lokalizacja: Suwałki

[D2 99 4.2PB/LPG ] Nierówna praca po 2-3h postoju

Post autor: PawełBS » 05 cze 2017, 19:36

Witam, odkąd posiadam swoją a8 mam taki dziwny problem; jak odsatwie rozgrzane auto na około 2-3h po odpaleniu nierówno pracuje, strzela trochę w wydech i pojawia,się czarny dym. Objawy ustępują jak tylko wyłączy sie SAI, moze w tym dziadostwie jest problem? Jak w tym momenie przełącze na gaz to jest masakra auto jeszcze bardziej przebiera. Przez ten czas sprawdziłem chyba wszystko, korekty sond na 0 nowe cewki beru i świece. Po postoju gaz nie dostaje się do silnika. Spotkał się ktoś z czymś takim?
Ostatnio zmieniony 05 cze 2017, 19:44 przez PawełBS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kozi135
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 13 lip 2015, 07:33
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kozi135 » 06 cze 2017, 20:11

Spróbuj zaślepić węża idącego od pompy SAI do zaworków. Ja walcząc u siebie doszedłem że jeden zaworek się nie domyka i spaliny lecą do filtra. Kupiłem używki, ale one też okazały się zapieczone, nawet kąpiel 2 dniowa w benzynie nie pomogła.
Po wyłączeniu pompy z tego co wiem zaworki powinny się zamykać. sprawdź na ciepłym silniku i ściągniętym wężu czy nie lecą nim spaliny.
U mnie aktualnie mam zaślepione SAI i błędów w vag-com nie pokazuje.

PawełBS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 23 paź 2016, 12:29
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: PawełBS » 24 cze 2017, 23:17

Dzięki, jest to jakiś trop ;) auto w środę wraca od lakiernika to napiszę co dalej z tematem.

[ Dodano: 2017-06-24, 23:17 ]
W przyszłym tygodniu będę walczył z problemem. Ale wcześniej chciałbym pojąc jak działa egr w tym silniku. Tutaj widać jak są podłączone te zaworki
Obrazek

Nie widać aby szły do wydechu tylko w głowicę, a dalej gdzie? w kanały wydechowe?

Śmiechu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 27 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Śmiechu » 24 cze 2017, 23:37

zakrec butle LPG reszte gazu wypal, potestestuj jesli bedzie ok to gaz do naprawy

PawełBS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 23 paź 2016, 12:29
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: PawełBS » 25 cze 2017, 00:11

Napisałem w pierwszym poście, gaz już dawno sprawdzony, nie dostaje się do silnika

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 cze 2017, 23:34

PawełBS pisze:...wcześniej chciałbym pojąc jak działa egr w tym silniku
W tym silniku niema EGR, te zawory są od SAS (Secondary Air System) ...więcej info tutaj:

Śmiechu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 27 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Śmiechu » 01 lip 2017, 00:24

jak fizycznie jest zakrecony to luzik, moj blad nie doczytalem ze na czarno dymi


jak koledzy wyzej pisali sprawdzic zawory sas wyglada ze za duzo powietrza dostaje i przestaje po wyl. systemu wariowac


moze pomoze link blokow pomiarowych ABZ/AEW/AKG/AKJ/AHC/AKH

http://www.qap-auto.com/files/QScan_Pro ... %20ARG.pdf

PawełBS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 23 paź 2016, 12:29
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: PawełBS » 03 lip 2017, 19:10

To są bloki do przedlifta :P

Dziś trochę powalczyłem z problemem. Jest to ciężkie do diagnozy bo mamy dosłownie kilkanaście sekund, przerwa godzinę dwie i tak w kółko.

Po odpaleniu ściskałem węża idącego od odkurzacza do zaworów SAS, bez zmian nadal nierówna praca i czarny dym.

Przy kolejnej próbie odłączyłem przewód od odkurzacza(ale to cholerstwo mocno dmucha :P )
Też nic to nie dało, z luźnego przewodu od zaworów SAS nie wydobywały się żadne spaliny.

Pomyślałem, skoro pojawia się czarny dym z tłumika, więc pewnie z bogatej mieszanki, czyli powietrze z pompy nie dostaje się do silnika. Odłączyłem wężyki od podciśnienia przy trójniczku idącym do elektrozaworu. Dmuchając w jeden nic nie słychać, więc szczelny, a dmuchając w drugi słychać za głowicą uciekające powietrze. Pewnie w tym jest problem, nie otwiera jednego zaworka i powietrze nie dostaje się głowicy ;) Pewnie to jest też przyczyna delikatnie nierównej pracy na ssaniu po nocy

Jutro wymienię wężyk, dziś już motor rozgrzany, a w dodatku z dostępem nieciekawie.

Od razu zapytam, jakie wężyki zastosować? bo oryginalnie idą w tej szmacianej koszulce, można gdzieś takie kupić?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 03 lip 2017, 19:40

PawełBS pisze:można gdzieś takie kupić?
Tak, w ASO i w każdym lepszym sklepie motoryzacyjnym ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez danishow, łącznie zmieniany 1 raz.

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 03 lip 2017, 22:10

Polecam wężyki firmy GATES :]

PawełBS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 23 paź 2016, 12:29
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: PawełBS » 06 lip 2017, 20:45

Dzięki Panowie, jutro zobaczę co będzie na sklepie ;)

[ Dodano: 2017-07-06, 20:45 ]
Wężyk wymieniony, ale nadal to samo <bezradny>

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 07 lip 2017, 14:22

PawełBS pisze:skoro pojawia się czarny dym z tłumika, więc pewnie z bogatej mieszanki, czyli powietrze z pompy nie dostaje się do silnika
Tak gwoli ścisłości: powietrze z SAS nie zasila silnika. Jedyny kontakt tego układu z układem ssącym odbywa się poprzez podciśnienie sterujące zaworami SAS.

Dla mnie podejrzane jest, że sas odpala Ci po 2-3 godzinach postoju (chyba że auto było niedogrzane). U mnie (tak mi się wydaje) sas pracuje tylko na całkowicie zimnym silniku. SAS odpalany jest chyba na podstawie temperatury silnika, więc może idź tym tropem. Sprawdź wskazania czujnika temperatury w momencie wystąpienia problemu (nawet jeszcze przed odpaleniem).

PawełBS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 23 paź 2016, 12:29
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: PawełBS » 07 lip 2017, 23:02

Tak, ale powietrze chyba dostaje się do komory spalania i dalej w wydech? Też mi się wydaje, że ta pompa włącza się za często. Sprawdzę jeszcze w taki sposób; podciśnieniem z silnika otworzę zawory sas i spróbuję dmuchnąć ustami w przewód ktory jest podłącziny pod pompę. Wtedy powietrze powinno iść dobrze myślę? Jeśli wszystko jest drożne

[ Dodano: 2017-07-07, 23:02 ]
Narazie odłączyłem wtyczkę od Pompy, tak żeby po 3h się nie włączyła, ale nadal to samo.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 07 lip 2017, 23:56

Pompa dmucha w wydech co by dostarczyć tlenu do dopalenia w katalizatorze bogatej mieszanki na zimno.
Dymi więc jest za bogato, jak za bogato to albo wtrysk leje albo za duże ciśnienie paliwa albo złe sterowanie. Jak by lał albo ciśnienie było by złe to byś miał długoterminowe korekty w kosmosie.
Idź tropem Kriskera - zobacz jak mierzy temperaturę bo jak widzi za zimny silnik to go zalewa.
Kot też jest Quattro

PawełBS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 23 paź 2016, 12:29
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: PawełBS » 08 lip 2017, 09:32

Jak odłączyłem pompę, owszem nie włączyła się, ale silnik pracował wtedy na ssaniu ok 1100obr. Też tak macie w FL? Może problem jest w tym że silnik wskakuje na ssanie, tylko co tym reguluje. Czujnik temp nowy z aso.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl