[D3 05 4.2TDI ] DPF a wzrastający poziom oleju
Ciężko mi to stwierdzić, że jakoś więcej pali. Przy mojej nierównej jeździe mam zawsze wysokie spalanie czy jadę Vanem służbowym czy tym to spalanie jest takie samo w granicach 10-13 l/100km w mieście. Jednak na 100% nie jestem pewien, bo nie patrzę często na spalanie więc możliwe, że więcej pali a ja nawet tego nie zauważyłem.
DODANO:
2014-04-08 20:42
Byłem dziś u znajomego, podłączył samochód pod komputer. Wyszło, że DPF wyczyscił się ostanio 400 kilometrów temu, a wtryski stwierdził że nie leją po diagnozie komputerowej, jeszcze jedną rzeczą jaką mamy zrobić to podpiąć się komputerem do auta podczas jazdy i sprawdzić jak mieszanka paliwa jest dozowana, bo kiedyś miał taki przypadek ale to dochodzili do tego przez kilka dni co to może być, jednak znaleźli i właśnie błąd w oprogramowaniu był i musieli na nowo wgrać, bo źle paliwo podawało. Jak wrócę z delegacji to jadę dalej diagnozować
DODANO:
2014-04-08 20:42
Byłem dziś u znajomego, podłączył samochód pod komputer. Wyszło, że DPF wyczyscił się ostanio 400 kilometrów temu, a wtryski stwierdził że nie leją po diagnozie komputerowej, jeszcze jedną rzeczą jaką mamy zrobić to podpiąć się komputerem do auta podczas jazdy i sprawdzić jak mieszanka paliwa jest dozowana, bo kiedyś miał taki przypadek ale to dochodzili do tego przez kilka dni co to może być, jednak znaleźli i właśnie błąd w oprogramowaniu był i musieli na nowo wgrać, bo źle paliwo podawało. Jak wrócę z delegacji to jadę dalej diagnozować
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2014, 20:56 przez FBBBT, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedyś czytałem o takim motywie, że w aucie tak długo przybywało oleju w skrzyni korbowej, że wreszcie silnik nie dał rady kręcić (jeździła nim kobieta). Przy wizycie u mechanika okazało się, że jest tam pełno oleju, tylko powstało pytanie: skąd? Okazało się, że na pobliskiej stacji benzynowej jakiś spryciarz dodawał do etyliny (bo to akurat benzyniak był) substancji ropopochodnych. W efekcie paliwo się spalało, ale substancje te (węglowodory o długich łańcuchach) nie spalały się w tak niskiej temperaturze i po ściankach cylindra przez pierścienie ociekały do misy olejowej.
Bądź dobry jak chleb.
Nie sądzę aby to mogło być paliwo, tankuję na stacji LOTOS, leję do niego wyłącznie paliwo Dynamic, wszystkie auta w firmie są tam tankowane i w żadnym innym nie przybywa oleju, co więcej mam drugą A8 z 2008 r tylko 3.0 TDi i tam się nic nie dzieje, jedynie w tym 4.2TDi, więc raczej nie paliwo chociaż i tego nie mogę być pewien w 100%.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Michall2107
- Forum Audi A8
- Posty: 139
- Rejestracja: 19 lis 2016, 21:50
- Lokalizacja: Podlasie
Moim zdaniem to jak byk DPF. Częste wypalanie, zapchany mocno albo nie może dokończyć wypalania i często powtarza.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- Michall2107
- Forum Audi A8
- Posty: 139
- Rejestracja: 19 lis 2016, 21:50
- Lokalizacja: Podlasie
Najprawdopodobniej to będzie przyczyną. U mnie po roku użytkowania stało się podobnie. Najpierw zaczął wzrastać poziom oleju ale nie przekraczał poziomu max. Później na ciepłym silniku odcinało mi doładowanie a w pewnym momencie pojawiła się pomarańczowa lampeczka silnika na desce. Wlałem śmierdzidło do paliwa pomagające wypalać dpf i silnik dostał ostro w palnik (chyba działa - mech. powiedział, że były przekroczone jakieś temperatury na czujnikach). Mimo wszystko pojechałem na wymianę oleju, po podłączeniu do komp. mech. odczytał ok. 100 niedokończonych wypaleń dpf. Jeden dpf miał 20% zapełnienia, drugi 59% (prawdopodobnie może coś być z układem wtryskowym na tej stronie). Nasze lochy niestety nie mają żadnych kontrolek kiedy to świństwo się wypala, jak również nie stwierdziłem nigdy jakiegokolwiek objawu wypalania dpf. Na niektórych forach podłączają diodę pod ogrzewanie tylnej szyby, ułatwia to rozpoznanie wypalania dpf. Czy ktoś posiada wiarygodne informacje czy nasze samochody w czasie wypalania dpf włączają odbiorniki prądu żeby wspomóc wypalanie?drago_o pisze:Moim zdaniem to jak byk DPF. Częste wypalanie, zapchany mocno albo nie może dokończyć wypalania i często powtarza.
Jeszcze jedno na wzrost poziomu oleju mogą też mieć wpływ wtryski i wcale na komp. nie musi to jednoznacznie wychodzić. Mogą być korekcje dobre ale po wyłączeniu silnika może sączyć się z nich paliwo. To nie moje wydumki, powtarzam tylko za mechanikiem.
Pewnie może też mięs to wpływ ale wydaje mi się, że nie taki jak wypalanie DPF, ogólnie zazwyczaj aby osiągnąć odpowiednią temperaturę wypalania dawkowanie paliwa jest zmieniane przez sterownik. A część niespalonej ropy ścieka po ściankach cylindra i dostaje się do oleju.
Zaznaczam tylko, że moja wiedza czerpana jest z materiałów czytanych w necie, więc nie mogę dać 100% pewności
Zaznaczam tylko, że moja wiedza czerpana jest z materiałów czytanych w necie, więc nie mogę dać 100% pewności
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- Michall2107
- Forum Audi A8
- Posty: 139
- Rejestracja: 19 lis 2016, 21:50
- Lokalizacja: Podlasie
U mnie w 3.0 tdi też poziom oleju wzrastał, po usunieciu DPFa problem z głowy, znajomy mechanik mi jeszcze mówił że może to być pompa paliwa bo ponoć jest smarowana olejem i uszczelnienie mogło paść Ale nie wiem ile w tym prawdy... W każdym bądź razie usunięcie DPFa jak najbardziej pomogło A I spalanie też spadło
- Michall2107
- Forum Audi A8
- Posty: 139
- Rejestracja: 19 lis 2016, 21:50
- Lokalizacja: Podlasie