[D3 02 4.2MPI/LPG ] Uboga mieszanka na benzynie
uboga mieszanka
witam mam vaga podrecznego ktorego woze w aucie mam nadzieje ze nim tez dam rade sprawdzic logi sond tylko moje pytanie jak to zrobic w blokach pomiarowych co mam wpisac za kod zeby mi te logi wyskoczyly, czy w nastawach podstawowych tez musze cos wpisywac mozecie mi dokładnie krok po kroku to omowic to w tedy zrobie zdjecie i przepisze wam to wszysko albo zdjecie dodam. Jutro odbieram autko od mechanika mam nadzieje ze bedzie wszysko ok ale na wszelki wypadek sprawdze sondy i wy ocenicie czy wszystko jest ok i czy mechanik jest uczciwy i dobry. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc dobrze ze sa tacy dobrzy ludzie jak wy szacunek dla was
$$$Domin$$$
.
.
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
Miałem taki błąd w swojej D2. Objawy: nierówna praca na biegu jałowym, silnik i skrzynia jak dwa muły w zaprzęgu, głośna praca wydechu, słyszalne wypadanie zapłonu (także widoczne dziś na Vag-u), jedna z sond nieprawidłowe wskazania.
Auto, przez przypadek (bo nie zamierzałem tego naprawiać w najbliższym czasie) trafiło w ręce człowieka w Łodzi.
W ciągu 10 minut stwierdził co następuje:
- zabita nagarem przepustnica
- obie odmy podarte w strzępy
- gruszka od podciśnienia odwrotnie podłączona (pierwotnie: otwarta w całym zakresie obrotów zamiast być zamknięta na wolnych, a otwarta na wysokich).
Działania:
1. Przepustnica wylizana- wygląda jak od Idczaka
2. Odmy wymienione (z braku ori odm- niedziela!, wstawione rury olejoodporne o tej samej średnicy). Odmy wymontowane i założone nowe bez zdejmowania kolektora
3. Gruszka podpięta właściwie.
Efekt jest taki, że auto pracuje na wolnych jak wózek akumulatorowy, zero szarpania budą, przyspieszenia i redukcje nigdy wcześniej nie były tak dynamiczne. Wprost wciska w oparcie. Auto jest cichsze, silnik aksamit.
Wstyd przyznać, że dwa lata jeździłem niesprawnym samochodem.
Auto, przez przypadek (bo nie zamierzałem tego naprawiać w najbliższym czasie) trafiło w ręce człowieka w Łodzi.
W ciągu 10 minut stwierdził co następuje:
- zabita nagarem przepustnica
- obie odmy podarte w strzępy
- gruszka od podciśnienia odwrotnie podłączona (pierwotnie: otwarta w całym zakresie obrotów zamiast być zamknięta na wolnych, a otwarta na wysokich).
Działania:
1. Przepustnica wylizana- wygląda jak od Idczaka
2. Odmy wymienione (z braku ori odm- niedziela!, wstawione rury olejoodporne o tej samej średnicy). Odmy wymontowane i założone nowe bez zdejmowania kolektora
3. Gruszka podpięta właściwie.
Efekt jest taki, że auto pracuje na wolnych jak wózek akumulatorowy, zero szarpania budą, przyspieszenia i redukcje nigdy wcześniej nie były tak dynamiczne. Wprost wciska w oparcie. Auto jest cichsze, silnik aksamit.
Wstyd przyznać, że dwa lata jeździłem niesprawnym samochodem.
Tomek
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
Uboga mieszanaka na benzynie
Tak kolego wymieniłem kompresor na nowy i wszystko jest ok nie mam już błędu za uboga mieszanka. Pozdrawiam
$$$Domin$$$
.
.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 paź 2016, 21:18
- Lokalizacja: Abingdon UK
Witam...mam ten sam problem z moja A8 ...wyskakuja bledy o ubogiej mieszance a do tego szarpie autem do 3tys obrotow....i tez wyskakuje blad zawieszenia ale nie zawszenia....jak narazie nikt mi tego nie moze ogarnac...auto stalo u mechanika z VW ale tylko gdybanie jest co by mozna bylo wymienic....czy to sady czy przepustnica?? Katalizatory mam czyste bo sprawdzal...nie moge poradzic sobie z tym problemem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Panowie, mam przez cały czas ubogą mieszankę na biegu jałowym rząd cylindrów 2 (strona kierowcy)
Wymienione:
Obie sondy
Filtr powietrza +paliwa
Pompa paliwa
Odma
Przepustnica była czyszczona
Gruszki działają prawidłowo
Regulator ciśnienia paliwa
I przez cały czas jest ubogo na rzędzie 2 ale tylko w grupie IDLE czyli na postoju , podczas jazdy korekty też są wysokie ale w granicach normy +6 i +8
Jakieś rady ?
Co dziwne, jak auto jest zimne korekty na postoju lecą nawet na +5,5 podczas nagrzewania się auta korekty zaczynają iść w dół czasami nawet do poziomu +1 (wszystko sprawdzałem vcds) auto postoi noc, , i rano znowu brakuje mu paliwa na drugim rzędzie.
Czasami odpala po pół obrotu silnika a czasami kręci 2-3 obroty zanim odpali.
Mowa oczywiście o jeździe na pb ... na lpg jest trochę oszukany i tą stronę mam podbite na +2% i mieści się w normach, ale tak być nie powinno.
W kompie są błędy katów --- obie strony, niska efektywność.
Wymienione:
Obie sondy
Filtr powietrza +paliwa
Pompa paliwa
Odma
Przepustnica była czyszczona
Gruszki działają prawidłowo
Regulator ciśnienia paliwa
I przez cały czas jest ubogo na rzędzie 2 ale tylko w grupie IDLE czyli na postoju , podczas jazdy korekty też są wysokie ale w granicach normy +6 i +8
Jakieś rady ?
Co dziwne, jak auto jest zimne korekty na postoju lecą nawet na +5,5 podczas nagrzewania się auta korekty zaczynają iść w dół czasami nawet do poziomu +1 (wszystko sprawdzałem vcds) auto postoi noc, , i rano znowu brakuje mu paliwa na drugim rzędzie.
Czasami odpala po pół obrotu silnika a czasami kręci 2-3 obroty zanim odpali.
Mowa oczywiście o jeździe na pb ... na lpg jest trochę oszukany i tą stronę mam podbite na +2% i mieści się w normach, ale tak być nie powinno.
W kompie są błędy katów --- obie strony, niska efektywność.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Wojtec1987 pisze:Panowie, mam przez cały czas ubogą mieszankę na biegu jałowym rząd cylindrów 2 (strona kierowcy)
Wymienione:
Obie sondy
Filtr powietrza +paliwa
Pompa paliwa
Odma
Przepustnica była czyszczona
Gruszki działają prawidłowo
Regulator ciśnienia paliwa
I przez cały czas jest ubogo na rzędzie 2 ale tylko w grupie IDLE czyli na postoju , podczas jazdy korekty też są wysokie ale w granicach normy +6 i +8
Jakieś rady ?
Co dziwne, jak auto jest zimne korekty na postoju lecą nawet na +5,5 podczas nagrzewania się auta korekty zaczynają iść w dół czasami nawet do poziomu +1 (wszystko sprawdzałem vcds) auto postoi noc, , i rano znowu brakuje mu paliwa na drugim rzędzie.
Czasami odpala po pół obrotu silnika a czasami kręci 2-3 obroty zanim odpali.
Mowa oczywiście o jeździe na pb ... na lpg jest trochę oszukany i tą stronę mam podbite na +2% i mieści się w normach, ale tak być nie powinno.
W kompie są błędy katów --- obie strony, niska efektywność.
1. Jakie filtry paliwa i powietrza założyłeś??
2. Próbowałeś płukać układ benzynowy np. STP??
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Jeśli filtr był ode mnie to MANN
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Sprawdź sondy Lambda - oryginały czy może któraś zamiennik albo np któraś była podmieniana na używkę i mają różne przebiegi.
Sprawdź też w blokach pomiarowych na postoju i w czasie jazdy kanały 14,15,16 na obecność wypadania zapłonów
Sprawdź też w blokach pomiarowych na postoju i w czasie jazdy kanały 14,15,16 na obecność wypadania zapłonów
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański