części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Uboga mieszanka na benzynie

domin1212
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 03 sty 2010, 11:45
Lokalizacja: Sieradz

uboga mieszanka

Post autor: domin1212 » 28 lut 2013, 19:43

witam mam vaga podrecznego ktorego woze w aucie mam nadzieje ze nim tez dam rade sprawdzic logi sond tylko moje pytanie jak to zrobic w blokach pomiarowych co mam wpisac za kod zeby mi te logi wyskoczyly, czy w nastawach podstawowych tez musze cos wpisywac mozecie mi dokładnie krok po kroku to omowic to w tedy zrobie zdjecie i przepisze wam to wszysko albo zdjecie dodam. Jutro odbieram autko od mechanika mam nadzieje ze bedzie wszysko ok ale na wszelki wypadek sprawdze sondy i wy ocenicie czy wszystko jest ok i czy mechanik jest uczciwy i dobry. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc dobrze ze sa tacy dobrzy ludzie jak wy szacunek dla was :)
$$$Domin$$$
.

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 03 mar 2013, 23:22

Miałem taki błąd w swojej D2. Objawy: nierówna praca na biegu jałowym, silnik i skrzynia jak dwa muły w zaprzęgu, głośna praca wydechu, słyszalne wypadanie zapłonu (także widoczne dziś na Vag-u), jedna z sond nieprawidłowe wskazania.
Auto, przez przypadek (bo nie zamierzałem tego naprawiać w najbliższym czasie) trafiło w ręce człowieka w Łodzi.
W ciągu 10 minut stwierdził co następuje:
- zabita nagarem przepustnica
- obie odmy podarte w strzępy
- gruszka od podciśnienia odwrotnie podłączona (pierwotnie: otwarta w całym zakresie obrotów zamiast być zamknięta na wolnych, a otwarta na wysokich).

Działania:
1. Przepustnica wylizana- wygląda jak od Idczaka
2. Odmy wymienione (z braku ori odm- niedziela!, wstawione rury olejoodporne o tej samej średnicy). Odmy wymontowane i założone nowe bez zdejmowania kolektora
3. Gruszka podpięta właściwie.

Efekt jest taki, że auto pracuje na wolnych jak wózek akumulatorowy, zero szarpania budą, przyspieszenia i redukcje nigdy wcześniej nie były tak dynamiczne. Wprost wciska w oparcie. Auto jest cichsze, silnik aksamit.

Wstyd przyznać, że dwa lata jeździłem niesprawnym samochodem.
Tomek

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 03 mar 2013, 23:24

Człowiek, który poświęcił na to niedzielne popołudnie to klubowicz Marcin1981 (ma D2 '97/98).
Tomek

sawi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 30 maja 2013, 23:15
Lokalizacja: Głogów

Post autor: sawi » 27 sie 2013, 16:11

Podepnę sie pod temat, mam takie same objawy u siebie.
domin1212 udało sie usunąć to szarpanie? Przeczywiście zwara od kompresora?

domin1212
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 03 sty 2010, 11:45
Lokalizacja: Sieradz

Uboga mieszanaka na benzynie

Post autor: domin1212 » 04 wrz 2013, 19:51

Tak kolego wymieniłem kompresor na nowy i wszystko jest ok nie mam już błędu za uboga mieszanka. Pozdrawiam
$$$Domin$$$
.

arielus87@wp.pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:18
Lokalizacja: Abingdon UK

Post autor: arielus87@wp.pl » 06 paź 2016, 21:45

Witam...mam ten sam problem z moja A8 ...wyskakuja bledy o ubogiej mieszance a do tego szarpie autem do 3tys obrotow....i tez wyskakuje blad zawieszenia ale nie zawszenia....jak narazie nikt mi tego nie moze ogarnac...auto stalo u mechanika z VW ale tylko gdybanie jest co by mozna bylo wymienic....czy to sady czy przepustnica?? Katalizatory mam czyste bo sprawdzal...nie moge poradzic sobie z tym problemem.

Gość

Post autor: Gość » 06 paź 2016, 23:18

pompa??

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 16 lip 2017, 22:49

Panowie, mam przez cały czas ubogą mieszankę na biegu jałowym rząd cylindrów 2 (strona kierowcy)

Wymienione:

Obie sondy
Filtr powietrza +paliwa
Pompa paliwa
Odma
Przepustnica była czyszczona
Gruszki działają prawidłowo
Regulator ciśnienia paliwa

I przez cały czas jest ubogo na rzędzie 2 ale tylko w grupie IDLE czyli na postoju , podczas jazdy korekty też są wysokie ale w granicach normy +6 i +8

Jakieś rady ?

Co dziwne, jak auto jest zimne korekty na postoju lecą nawet na +5,5 podczas nagrzewania się auta korekty zaczynają iść w dół czasami nawet do poziomu +1 (wszystko sprawdzałem vcds) auto postoi noc, , i rano znowu brakuje mu paliwa na drugim rzędzie.

Czasami odpala po pół obrotu silnika a czasami kręci 2-3 obroty zanim odpali.

Mowa oczywiście o jeździe na pb ... na lpg jest trochę oszukany i tą stronę mam podbite na +2% i mieści się w normach, ale tak być nie powinno.

W kompie są błędy katów --- obie strony, niska efektywność.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 20 lip 2017, 09:43

Zamień wtryski LPG stronami i sprawdź
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 20 lip 2017, 18:55

A co mają wtryski lpg do tego ? Mówię o korektach na Pb podczas gdy lpg jest wyłączone.

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 20 lip 2017, 23:04

Wojtec1987 pisze:Panowie, mam przez cały czas ubogą mieszankę na biegu jałowym rząd cylindrów 2 (strona kierowcy)

Wymienione:

Obie sondy
Filtr powietrza +paliwa
Pompa paliwa
Odma
Przepustnica była czyszczona
Gruszki działają prawidłowo
Regulator ciśnienia paliwa

I przez cały czas jest ubogo na rzędzie 2 ale tylko w grupie IDLE czyli na postoju , podczas jazdy korekty też są wysokie ale w granicach normy +6 i +8

Jakieś rady ?

Co dziwne, jak auto jest zimne korekty na postoju lecą nawet na +5,5 podczas nagrzewania się auta korekty zaczynają iść w dół czasami nawet do poziomu +1 (wszystko sprawdzałem vcds) auto postoi noc, , i rano znowu brakuje mu paliwa na drugim rzędzie.

Czasami odpala po pół obrotu silnika a czasami kręci 2-3 obroty zanim odpali.

Mowa oczywiście o jeździe na pb ... na lpg jest trochę oszukany i tą stronę mam podbite na +2% i mieści się w normach, ale tak być nie powinno.

W kompie są błędy katów --- obie strony, niska efektywność.

1. Jakie filtry paliwa i powietrza założyłeś??
2. Próbowałeś płukać układ benzynowy np. STP??

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 21 lip 2017, 06:18

Filtr paliwa bosh, a powietrza nie pamiętam, zakupy robie u forumowego kolegi Michała, wiec na pewno badziewia nie sprzedał.

Tak, miałem wlane do baku preparat do czyszczenia wtryskiwaczy, i zrobiłem już drugi bak na pb po czyszczeniu i nic się nie zmieniło.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 21 lip 2017, 07:54

Jeśli filtr był ode mnie to MANN :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 21 lip 2017, 09:30

Sprawdź sondy Lambda - oryginały czy może któraś zamiennik albo np któraś była podmieniana na używkę i mają różne przebiegi.
Sprawdź też w blokach pomiarowych na postoju i w czasie jazdy kanały 14,15,16 na obecność wypadania zapłonów
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 21 lip 2017, 14:28

Wypadanie zapłonu było na drugim cylindrze, bo było tam słabe ciśnienie, teraz wypadania nie ma nigdzie ponieważ były zdjęte głowice i zrobione co trzeba.

Sondy są obie nowe, firmy bosh także kupione od Michała. Różnica w przebiegu między jedną a drugą to ok 5 tyś km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl