![]() |
![]() |
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Uboga mieszanka na benzynie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Gdzieś o tym czytałem, możesz napisać jak to zrobić, ten dynamiczny log ?
[ Dodano: 2017-07-22, 15:06 ]
Podbijam, wyjąłem dzisiaj przepustnicę, aby ją wyczyścić, przy okazji zamieniłem wtryskiwacze benzynowe stronami, czyli 4 lewe poszły na prawo i 4 prawe na lewo, zero efektu, nadal na 2 rzędzie podbija do +4,5.
Dodatkowo z ciekawości sprawdziłem wypadanie i szok, nadal jest , na 2 i 8 cylindrze , równomiernie liczy do ok 30 następnie się resetuje na zero,i znowu liczy do 30, im cieplejszy silnik tym liczy wolniej, przy 90 stopniach praktycznie znikło wypadanie, na lpg i pb jest identycznie.
Na 8 cylindrze jest nowa cewka ngk (na tym cylindrze jest 12.5 barów ciśnienia)
Na 2 cylindrze jest stara oryginalna cewka
Co znalazłem jeszcze to 1 z czterech śrub przepustnicy jest przekręcona.
[ Dodano: 2017-07-22, 15:06 ]
Podbijam, wyjąłem dzisiaj przepustnicę, aby ją wyczyścić, przy okazji zamieniłem wtryskiwacze benzynowe stronami, czyli 4 lewe poszły na prawo i 4 prawe na lewo, zero efektu, nadal na 2 rzędzie podbija do +4,5.
Dodatkowo z ciekawości sprawdziłem wypadanie i szok, nadal jest , na 2 i 8 cylindrze , równomiernie liczy do ok 30 następnie się resetuje na zero,i znowu liczy do 30, im cieplejszy silnik tym liczy wolniej, przy 90 stopniach praktycznie znikło wypadanie, na lpg i pb jest identycznie.
Na 8 cylindrze jest nowa cewka ngk (na tym cylindrze jest 12.5 barów ciśnienia)
Na 2 cylindrze jest stara oryginalna cewka
Co znalazłem jeszcze to 1 z czterech śrub przepustnicy jest przekręcona.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Ok, a te grupy 27 i 28 mam sprawdzić na pracującym silniku czy wystarczy sam zapłon ? Te grupy zbierają dane na bieżąco jak wypadanie zapłonu czy od jakiegoś czasu jak korekty ?
[ Dodano: 2017-07-25, 06:26 ]
![Obrazek]()
Na lpg i pb takie same wartości.
Z tego co wyczytałem to różnice są zbyt wysokie zgadza się ?
Gdzie one się znajdują w d3 żeby sprawdzić ich kostki ?
Parametry powyżej są z ciepłego silnika, przy temp płynu 90 stopni,poniższe zdjęcie przedstawia stukowce praktycznie od razu po odpaleniu silnika po 8 godzinach stania:
![Obrazek]()
[ Dodano: 2017-07-25, 06:26 ]
Na lpg i pb takie same wartości.
Z tego co wyczytałem to różnice są zbyt wysokie zgadza się ?
Gdzie one się znajdują w d3 żeby sprawdzić ich kostki ?
Parametry powyżej są z ciepłego silnika, przy temp płynu 90 stopni,poniższe zdjęcie przedstawia stukowce praktycznie od razu po odpaleniu silnika po 8 godzinach stania:
Myślę że nie masz co grzebać przy kostkach - wartości pokazuje czyli połączenia są raczej ok. Sprawdzenie co one tu pokazują może ewentualnie pomóc w poszukiwaniach przyczyn, wg mnie różnice nie są jakieś złe (możesz jeszcze sprawdzić w czasie jazdy (stałe obciążenie przez chwilę i obserwować czy któryś jakoś nie odbiega bardzo ale z tego co widzę to raczej nie powinny)
Mówiłeś chyba o nowej cewce a zamieniałeś cewki stronami (są suche czy jest w nich jakiś olej? np z pokryw silnika) jak kostki do cewek - zapinki całe (bo często są ułamane) no i jakie masz świece?
Mówiłeś chyba o nowej cewce a zamieniałeś cewki stronami (są suche czy jest w nich jakiś olej? np z pokryw silnika) jak kostki do cewek - zapinki całe (bo często są ułamane) no i jakie masz świece?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Na początku chciałbym ci podziękować za zainteresowanie się tematem, jesteś pierwszą osobą która stara się coś podpowiedzieć/pomóc, a nie jak większość ...jak zobaczyła ile rzeczy zrobiłem to po 1 poście odpuszcza.
Świece wymieniałem także, jakieś 10-15 tyś km temu, na bosh iridum, także kupione u kolegi Michała, więc ciepłota będzie dobrana dobrze.
Ogólnie to cewki mam 4 nowe, kombinowałem z zamianą stron, miałem nawet pożyczone wszystkie 8 od kolegi z s4 avant , żadnych zmian nie było.
Cewki po wyjęciu są suche,uszczelki pokryw były wymieniane przy robieniu głowic.
Niestety kostki cewek mam w większości połamane, ale sprawdzam je regularnie , przynajmniej raz na miesiącu, ponieważ już raz miałem sytuację że 1 wyskoczyła i silnik pracował na 7 garów.
Jaki wpływ na silnik może mieć przekręcona ta jedna śruba przy przepustnicy ? Domyślam się że może łapać lewe powietrze,i mogą wariować mieszanki, no ale działoby się to na obu bankach prawda ? A strona pasażera ma korekty na postoju, -0.8 więc idealne. A lewa wczoraj sprawdzałem +5.2 na postoju a podczas jazdy +2.4
Świece wymieniałem także, jakieś 10-15 tyś km temu, na bosh iridum, także kupione u kolegi Michała, więc ciepłota będzie dobrana dobrze.
Ogólnie to cewki mam 4 nowe, kombinowałem z zamianą stron, miałem nawet pożyczone wszystkie 8 od kolegi z s4 avant , żadnych zmian nie było.
Cewki po wyjęciu są suche,uszczelki pokryw były wymieniane przy robieniu głowic.
Niestety kostki cewek mam w większości połamane, ale sprawdzam je regularnie , przynajmniej raz na miesiącu, ponieważ już raz miałem sytuację że 1 wyskoczyła i silnik pracował na 7 garów.
Jaki wpływ na silnik może mieć przekręcona ta jedna śruba przy przepustnicy ? Domyślam się że może łapać lewe powietrze,i mogą wariować mieszanki, no ale działoby się to na obu bankach prawda ? A strona pasażera ma korekty na postoju, -0.8 więc idealne. A lewa wczoraj sprawdzałem +5.2 na postoju a podczas jazdy +2.4
Jak się temat pociągnie to z czasem ktoś kto to czyta dołączy i podpowie coś nowego i wspólnie być może damy radę (mniej więcej przecież o to chodzi na forum).
V-ki mają to do siebie że jak któraś strona trochę inaczej to pierwsze co to zamieniać stronami wszystko co się da i sprawdzać (jak inne normalne metody nie pokazują)
To co mnie na tą chwilę przychodzi do głowy to jakaś "lewizna" gdzieś na kolektorze chociażby przy wtrysku PB czy LPG (może źle złożone po montażu LPG) albo klapki w kolektorze ssącym - czy nic tam nie jest urwane?
V-ki mają to do siebie że jak któraś strona trochę inaczej to pierwsze co to zamieniać stronami wszystko co się da i sprawdzać (jak inne normalne metody nie pokazują)
To co mnie na tą chwilę przychodzi do głowy to jakaś "lewizna" gdzieś na kolektorze chociażby przy wtrysku PB czy LPG (może źle złożone po montażu LPG) albo klapki w kolektorze ssącym - czy nic tam nie jest urwane?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Napiszę Ci tak kolego:
"Kiedyś też zrobiłem temat to jeden gość mi napisał że on nie powie co i jak bo on na tym zarabia pieniądze"
My Polaczki tak mamy że jak jest dobrze to jeden drugiego dyma a jak jest wojna to się jednoczymy. Ja rozumiem że nie udziela się konkretnych informacji przy grubych robotach ale jak ktoś pyta o jakąś pierdołe to nie wiem po co komuś robić problem.
Co do tematu postaram się wolnej chwili przeczytać i odpisać jeżeli będę coś wiedział.
"Kiedyś też zrobiłem temat to jeden gość mi napisał że on nie powie co i jak bo on na tym zarabia pieniądze"
My Polaczki tak mamy że jak jest dobrze to jeden drugiego dyma a jak jest wojna to się jednoczymy. Ja rozumiem że nie udziela się konkretnych informacji przy grubych robotach ale jak ktoś pyta o jakąś pierdołe to nie wiem po co komuś robić problem.
Co do tematu postaram się wolnej chwili przeczytać i odpisać jeżeli będę coś wiedział.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Co do lewizny, to jak pisałem , szukałem, i to co ja jestem w stanie sprawdzić na podwórku to też sprawdziłem i nigdzie lewizny nie znalazłem, jedynie tą przekręconą śrubę od przepustnicy, którą naprawiłem wczoraj, i różnicy żadnej w mieszankach nie ma, natomiast auto lepiej zbiera się z dołu więc lewe łapał.Niestety nie jestem w stanie sprawdzić co jest z klapkami w kolektorze, przecież tego nie widać, ale jeżeli ruszam ręką gruszką to słychać że w środku pracują, obie strony.colln pisze:Jak się temat pociągnie to z czasem ktoś kto to czyta dołączy i podpowie coś nowego i wspólnie być może damy radę (mniej więcej przecież o to chodzi na forum).
V-ki mają to do siebie że jak któraś strona trochę inaczej to pierwsze co to zamieniać stronami wszystko co się da i sprawdzać (jak inne normalne metody nie pokazują)
To co mnie na tą chwilę przychodzi do głowy to jakaś "lewizna" gdzieś na kolektorze chociażby przy wtrysku PB czy LPG (może źle złożone po montażu LPG) albo klapki w kolektorze ssącym - czy nic tam nie jest urwane?
Na wtryskach pb wymieniłem te gumki, to są groszowe sprawy, więc wymieniłem wszystkie 18 sztuk.
Nie wiem co z lpg, tzn na lpg pracuje auto bardzo dobrze, sam je regulowałem ponieważ troszkę w tym siedziałem i wiem co z czym się je, ale na lpg mam ciągle jeden błąd którego nie mogę wyeliminować :
Może to was na coś naprowadzi ? Widać z prawej strony różnicę w czasie wtrysków między jedną a drugą stroną, uprzedzam pytania .... na samej jeździe na pb jest to samo.
Kolego, ale ja nie widzę żadnego problemu żeby komuś zapłacić za naprawę,nawet jeśli ktoś trafi diagnozą przez forum, czemu miałbym nie zapłacić przelewem ? Niech to kosztuje 1000 a nawet i 2000 zł, ale chcę wiedzieć, masz do zrobienia to to i to i będzie dobrze, a nie może to lub tamto i będziemy szukać dalej.Robiłem głowice,sondy, pompę paliwa i wiele innych, nie robiłem tego przecież sam, ale efektu jak nie było tak nie ma, jeżdżę od mechanika do mechanika, każdy kto słyszy co zrobiłem rozkłada ręce, to gdzie mam szukać pomocy jak nie na forum ?Gecio pisze:Napiszę Ci tak kolego:
"Kiedyś też zrobiłem temat to jeden gość mi napisał że on nie powie co i jak bo on na tym zarabia pieniądze"
My Polaczki tak mamy że jak jest dobrze to jeden drugiego dyma a jak jest wojna to się jednoczymy. Ja rozumiem że nie udziela się konkretnych informacji przy grubych robotach ale jak ktoś pyta o jakąś pierdołe to nie wiem po co komuś robić problem.
Co do tematu postaram się wolnej chwili przeczytać i odpisać jeżeli będę coś wiedział.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
W 4.2 BFM nie widzę potrzeby szarpania się z klapami - te kolektory praktycznie się nie psują.Wojtec1987 pisze:Domyślam się że trzeba do tego wyjąć kolektor ssący ?colln pisze:Wyjmij te klapy
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-