części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 95 4.2PB ] Głośna pompa wspomagania

kojot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 14 wrz 2009, 21:37
Lokalizacja: Słupca

[D2 95 4.2PB ] Głośna pompa wspomagania

Post autor: kojot » 19 paź 2009, 18:48

Witajcie.Mam problem ze wspomaganiem.Przy skrecaniu słychać pompę,ale to jeszcze nic bo gdy jadę i skręcam w prawą stronę czuję opór kierownicy,który po chwili mija.W lewą stronę tego nie ma.Czyżby kiera była z PiSu?Ponadto gdy jadę szybko czuję jak kiera sztywnieje.Czy te modele miały już taki bajer?Inne objawy pompy to gdy skręcam na maxa słychać takie bzzzz,bzzzz,Zauważyłem,że mam wlany czerwony olej,a z tego co czytałem to powinien być zielony.Teraz nie wiem,czy zmienić olej,czy zmienić pompę.Proszę o rady. :/ :/
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2012, 14:08 przez kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

giwera44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:11
Lokalizacja: Olszyna

Post autor: giwera44 » 19 paź 2009, 20:28

siema,ja mam takie objawy.jak toi to nawet jest ok,chociaz mysle ze i tak za ciezko chodzi, a gdy jade to chodzi juz ciezej(te autka juz maja taki bajer) ale czuje ze za ciezko chodzi bo moglbym jezdzic do okola osi bo kierownica sam nie weoci na swoje miejsce.takze ma wlany inny niz powinien plyn do wspomagania a mechanik powiedzial ze jak wymienie plyn to na 99%padnie pompa, co o tym myslicie? pozdrawiam
giwera44

Online
Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6027
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 paź 2009, 23:23

Co do serva - tak ma działać (jeśli chodzi o opór (parking-trasa)).
Pewnie pompa już siada, a wymiana płynu faktycznie może by początkiem jej końca.
Jak tam jest coś czerwonego, pewnie lany jakiś dexron (czasem leją to samo co do skrzyń).
Zalany ma być http://www.a8team.pl/topics15/583.htm#4231 tak jak tam pisałem.
Przy zmianie teraz - zapewne pompe rozszczelni i pójdzie się paść.
Black Cars Matters

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 paź 2009, 00:19

bzyczenie przy skręcie na max to normalka taki opor w prawą
stronę też miałem problem zniknał po wymianie bardzo starego oleju
ale u mnie był zielony zalany
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

joker55
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2017, 13:49
Lokalizacja: Puławy

Głośne dźwięki przy kręceniu kierownicą

Post autor: joker55 » 23 lip 2017, 16:51

Dziś rano gdy odpaliłem swoje A8 D2 zaczęły dochodzić dziwne dzięki w okolicy prawego koła (tu gdzie pasek wieloklinowy od strony kierowcy), Myślałem, że to może rolka, ale to inny był odgłos. Jadąc coraz szybciej dźwięk się nasilał aż do momentu zagłuszenie go przez pracę silnika.
Przejechałem tak około 100km. Gdy dojechałem do domu i zacząłem bardziej skręcać kierownicę (jazda po mieście i parkingu) dźwięk bardzo się nasilał i przechodził w swoisty pisk. Zatrzymałem auto i pod autem zauważyłem dużą plamę. Zawieszenie było również pochlapane. Sprawdziłem stan płynu w zbiorniczku od wspomagania i jest na maksa.
Czy mogą to być objawy uszkodzenia maglownicy wspomagania?

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 23 lip 2017, 17:10

Sprawdź co to za olej i skąd cieknie. Sprawdź co piszczy.
Pompa jest po lewej.
Kot też jest Quattro

joker55
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2017, 13:49
Lokalizacja: Puławy

Post autor: joker55 » 23 lip 2017, 17:50

Jednak mam brak płynu do wspomagania (jako świeży sprawdziłem zły zbiorniczek). Rano jadę po zielony płyn i uderzam do mechanika z nadzieją, że to nic poważnego tzn drogiego

ernesto

Post autor: ernesto » 24 lip 2017, 00:14

Nie chce Cię martwić ale ta pompa już nie pojedzie.
One żą strasznie wrażliwe na ubytek płynu.
Dolej płyn i szukaj pompy pomału.bo jej sprawność nie będzie już tak dobra.
No chyba że miałeś szczęście .

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 30 lip 2017, 20:28

Może podpasujesz od Audi 100 C4 - porada ze wschodu :)
http://vwts.ru/forum/235227.html

P.S. To tylko tak dla informacji ;)

Szabrownick
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 24 cze 2018, 12:40
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szabrownick » 28 cze 2018, 15:34

Hej dopisuje się do tematu. Mam takie same objawy. Dodatkowo taki metaliczny podźwięk przy skręcaniu w prawo więcej niż 360 stopni kierownicą. Mechanik wstepnie stwierdził, że najlepiej wymienić. W moim przypadku czuje luz w kierownicy, raz sie usztywnia raz nie, nawet przy srednich 40km/h. Co się może uszkodzić jesli nie wymienię? Czy kupować tylko takie powyżej 700z? czy jest coś bezpiecznego około 300? Czy w ogóle tego nie tykać? Czy koło popmy wspomaania tez zawsze trzeba wymieniac z pompą? PAsek od niej też? Mam w wymianie jeszcze zawieszenie, tarcze, troche elektroniki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl