części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB ] Chłodnica wody

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 23 lip 2017, 20:15

Nie, 6HP jest wg mnie lepszą skrzynią. W D2 mogli do końca klepać 4HP i nie byłoby problemu.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 23 lip 2017, 21:44

martin_rs4 pisze:Może, ale zastanawia mnie czemu konstruktorzy grupy VAG nie poszli w tym kierunku <hmm> ... skoro jest to lepsze rozwiązanie.
Bo skrzynie ZF'a na stary kontynent są inaczej konstruowane niż 3 i 4 biegowe grzmoty na USA. Po prostu mają większą wytrzymałość termiczną i butowanie ich nie morduje. Poza tym to w samych stanach rozwinął się przemysł chłodnic dokładanych głównie w przypadku ciągnięcia ciężkich przyczep.
martin_rs4 pisze:Ok dice111, super temat <okok> tylko Ty zamontowales dodatkowa chlodnice łącząc ją z oryginalna chlodnica i to ma sens.
Mnie zastanawia jak swoja role spelnia tylko sama chlodnica dolozona poza oryginalna. W wszczegolnosci latem.....
Chłodnica dołożona poza oryginałem ma jedną niezaprzeczalną zaletę: płyn chłodzący nigdy nie dostanie się do układu smarowania skrzyni. Wada to natomiast korki, ponieważ ta chłodnica działa naporowo i listki radiatora w skrajnym wypadku mogą nie dać rady wypromieniować tego ciepła co nie ma miejsca przy chłodnicy połączonej z chłodnicą cieczy, bo tam odpalą się elektrowentylatory/visca by nie dopuścić do przegrzania silnika. W układzie dice111 olej jest wpierw schłodzony przez płyn chłodzący a następnie przez pęd powietrza. Takie noszenie do spodni paska i szelek, ale w tym wypadku jest ok.
martin_rs4 pisze:No innej odpowiedzi sie nie spodziewalem <faktycznie> a powiedz w D3 tez robiles ten zabieg z dodatkowa chlodnica?
D3 ma już oddzielną chłodnicę skrzyni umieszczoną tuż pod skrzynią. Mały pierdziel, ale w połączeniu z kierownicami powietrza w osłonach daje radę.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 24 lip 2017, 08:38

Nie wiem, czy tu o tym było. Dodatkowa chłodnica oleju skrzyni występowała w 3.7FL. Układ jest połączony z klasycznym układem chłodzenia (idącym na chłodnicę główną), a dodatkowo występuje termostat, który przełącza chłodnice z małej na dużą i odwrotnie. U mnie (i w większości) skorodował metalowy trójnik w tym układzie i musiałem go odłączyć. Teraz skrzynia chłodzona jest tak, jak w innych wersjach, czyli chłodnicą główną.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 24 lip 2017, 11:17

Pepek, tu nie jest mowa o wywaleniu fabrycznej chłodnicy ASB tylko o dołożeniu dodatkowej. Ja bym tam walnął szeregowo za wyjsciem z seryjnej chłodnicy. Równolegle z termostatem bodaj ma 3.7, i tak wynikało z rysunków. Dodatkowo waka chłodnica dodatkowa jest montowana zaraz za pasem przednim, wiec jeśli visco dupy nie daje to nawet na wolnych obrotach czucć tam pęd wiatru (o ile chlodnica cieczy i klimy nie jest zabita piachem)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 12 gru 2017, 18:29

witam panowie.wlaśnie spotkało mnie nieszczęście w postaci cieknącej chłodnicy.ostatnio zauważyłem,że mam plamę pod autem i jak otworzyłem maskę to okazało się,że chłodnica jest mokra z lewej strony(stojąc przodem do auta) tam gdzie jest taki plastik od góry do dołu,w którym miejscu dokładnie nie wiem bo całe jest mokre.i teraz moje pytanko,jakiej chłodnicy mam szukać po jakim numerze?czytałem o jakiś krućcach?czy do mnie podchodzi taka sama jak od ABZ-eta?dzięki za ew.odpowiedzi.

Hrabia S8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 23 lip 2016, 21:43
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Hrabia S8 » 10 gru 2018, 22:01

Panowie, odgrzewam temat. Mam zakupić tego chinola
https://allegro.pl/nowa-chlodnica-audi- ... 89718.html
czy szukać ori chłodnicy niewiadomego pochodzenia i stanu.

Jak Wam się zachowują te chińskie chłodnice po 2 latach użytkowania?
Czy każdy przeciętny mechanik będzie w stanie ją wymienić, skoro wspominaliście o wycieku oleju z ASB, problemie z króccem, itp. Może znacie jakiegoś magika na Śląsku, który zajmuje się pro wymianą chłodnic.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 gru 2018, 09:57

ja tego nie zakładałem w a8 ale w innych modelach aut i jeśli jest ok z układem chłodzenia to towar się sprawdza .
Zresztą te ori to teraz też chinole to o czym my tu rozmawiamy :P

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 27 gru 2018, 20:12

Jeśli OE chłodnica jest w miarę ok a tylko wycieka z pojedynczej rurki radiatora czy zbiornika bocznego to bym ją ratował. Jeśli auto po dzwonie to ten chińczyk jest ok, ale przed montażem sprawdź czy małe żółte założyło oringi na wkład dla ASB i dokręć te króćce.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl