Siema.
Musze się w końcu za to zabrać.
Mam walnięty czujnik poziomowania świateł (świeci się na desce chwile po odpaleniu kontrolka świateł)
Wywala błąd :
02235 - Stationary Cornering Lamp (Left) (M51)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 0
Reset counter: 40
Mileage: 267000 km
Time Indication: 0
Date: 2003.06.28
Time: 14:02:12
02236 - Stationary Right Cornering Lamp (Right) (M52)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 0
Reset counter: 40
Mileage: 267000 km
Time Indication: 0
Date: 2003.06.28
Time: 14:02:12
Z tego co wiem to czujniki są dwa po stronie kierowcy. Przód i tył na wahaczach.
Skąd mam wiedzieć który jest walnięty ? czy jeden czy drugi ?
są na to jakieś zamienniki ? czy używkę brać ?
pasują te czujniki poziomowania od innych model ? A6 ? itp ?
pozdr.
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Czujnik poziomowania świateł
Błędu należy szukać w sterowniku poziomowania - jeżeli jeden z nich jest uszkodzony to tam na pewno będzie informacja który to jest konkretnie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
W żadnych lampachcarbonek pisze:to jest w lampach bezpośrednio czy jak ? bo trochę zgłupiałem![]()

Przy każdym kole jest 1 czujnik poziomowania - z przodu i z tyłu przymocowane do wahaczy i stałego elementu nadwozia.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dokładnie o tym mówiłem w pierwszym poście.
Odnośnie świateł to wywala mi takie błędy jak wkleiłem ...
Nic po za tym ...
Najchętniej bym to wykodował ale to pewnie nie realne.
Czyli jak sprawdzić ostatecznie czy to czujnik z przodu czy z tyłu ?
Sprawdzałem psikałem kontaktem przy okazji zmiany kół ... ale nic to nie dało ...
Odnośnie świateł to wywala mi takie błędy jak wkleiłem ...
Nic po za tym ...
Najchętniej bym to wykodował ale to pewnie nie realne.
Czyli jak sprawdzić ostatecznie czy to czujnik z przodu czy z tyłu ?
Sprawdzałem psikałem kontaktem przy okazji zmiany kół ... ale nic to nie dało ...
Przecież ty szukasz nie tego co trzebacarbonek pisze:Dokładnie o tym mówiłem w pierwszym poście.
Odnośnie świateł to wywala mi takie błędy jak wkleiłem ...
Nic po za tym ...

Czy zawieszenie pneumatyczne wpada w tryb awaryjny?
Jeżeli nie to czujniki poziomowania są sprawne i nie ma to nic wspólnego z lampami.
Błędy pokazują wyraźnie awarię świateł statycznego doświetlania zakrętów.
A może twoje lampy nie mają tego doświetlania zakrętów i sterownik jest po prostu niepoprawnie zakodowany?
Zrób zdjęcie swojej przedniej lampy centralnie od frontu i wstaw tutaj - prawej czy lewej, nie ważne. Poznam czy doświetlanie zakrętów jest czy nie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ups ...
z poziomowaniem zawieszenia nie ma żadnych problemów ...
Zaczyna mi się to kleić w całość ... poprzedni właściciel wymieniał lampy (mam je w garażu)ponieważ dostał je w dobrej cenie a stare były mocno "zużyte".
I pewnie jest tak jak mówisz Damian ... dzięki za nakierowanie na temat ... foto lampy wrzucę później
ZROBIONE !
Wystarczyło przeprowadzić adaptacje świateł wg instrukcji ross tech i działa. Komunikat nie wyświetla sie. Błąd zniknął. Pozdr.
dla potomnych VCDS:
[Wybór]
[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.
[Gotowe, powrót]
z poziomowaniem zawieszenia nie ma żadnych problemów ...
Zaczyna mi się to kleić w całość ... poprzedni właściciel wymieniał lampy (mam je w garażu)ponieważ dostał je w dobrej cenie a stare były mocno "zużyte".
I pewnie jest tak jak mówisz Damian ... dzięki za nakierowanie na temat ... foto lampy wrzucę później

ZROBIONE !

Wystarczyło przeprowadzić adaptacje świateł wg instrukcji ross tech i działa. Komunikat nie wyświetla sie. Błąd zniknął. Pozdr.
dla potomnych VCDS:
[Wybór]
[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.
[Gotowe, powrót]