Witam,
temat może banalny ale chciałbym otrzymać kila rad.
Za opinią kolegów z forum kupiłem miernik z sądą na kablu do stali i alu MGR 11, troche żałuje że nie kupiłem z kulistą głowicą.
Pytanie do was jakie są zasady dokonywania pomiarów ? Instrukcje czytałem, jednak zapewne różne auta mają różne grubośći lakieru.
Jaka jest norma dla AUDI ?
Wynik np 1200 oznacza jak grubą szpachlówkę?
Jeśli ma ktoś coś ciekawego do dodania to zapraszam z chęcią wysłucham rad.
Wyszło mi całe auto w oryginale po za maską którą malowałem przy okazji liftu, no i tylne lewe nadkole wychodzi na to że było lakierowane 280-350.
![]() |
![]() |
Jak używać czujnika lakieru?
No szpachel mam lekko na masce, taką juz kupiłem z lifta lekko podgięty róg był i nie dało się zrobic na 0 tego chyba
, ale wiadomo to było modyfikowane dla zachcianki.
Tak to jestem miło zaskoczony, całe auto w oryginale, ponownie lakierowany tylko cały tylny lewy błotnik, dość dobrze zrobione polecieli razem ze słupkiem kolor idealnie dobrany.
Zauważyłem że jak poruszam sondą to bzdury pokazuje, trochę sobie w brodę pluje, zastanawiam się jadnak czy nie wymienić czujnika na tego z okrągłągłowicą.
Czyli D3/D4 :
90-120 ori lakier
pytanie co z zakresem 120-250 um?
350 w góre szpachla ?

Tak to jestem miło zaskoczony, całe auto w oryginale, ponownie lakierowany tylko cały tylny lewy błotnik, dość dobrze zrobione polecieli razem ze słupkiem kolor idealnie dobrany.
Zauważyłem że jak poruszam sondą to bzdury pokazuje, trochę sobie w brodę pluje, zastanawiam się jadnak czy nie wymienić czujnika na tego z okrągłągłowicą.
Czyli D3/D4 :
90-120 ori lakier
pytanie co z zakresem 120-250 um?
350 w góre szpachla ?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Drugi lakier. Tak, potem cienka warstwa szpachli. Pamiętaj jednak , że samochód mógł być kilka razy lakierowany, nie każdy go drze, poza tym, dochodzą polerki, które przy OE rzecz jasna zmniejszać liczbę mikronów. Inna rzecz robot nie wszędzie dolakieuje. Co do D4, tu się zaczyna pomału jak w Mercedesie - wiatr lakier rysuje 

Black Cars Matters
Mysle ze tu moga wchodzic w gre jakies korekty lakieru i powloki + niedokladnosci pomiaru jesli glowica nie jest kulką...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Bez przesady, całe autodice111 pisze:Pewnie źle mierzysz

No nic, póki co odpuściłem, na dniach będe oglądał kolejną D4, zobaczymy co na niej wyjdzie.
[ Dodano: 2017-08-10, 23:23 ]
Dziś oglądałem D4 całą w oryginale na 100%
wyszła 90-120 mikronów, fakt ma dużo obłości i miernikiem z płaską sondą trzeba szykać płaskich miejsc.
Poprzednia D4 musiała byc prawie cała malowana wychodziła 180 mikronów
Co dziwne dach w każdej D4 jaką badam ma grubszy lakier niż moje D3, u siebie mam 80-90 mikronó, D4 110 w górę , jednak może to kwestia korekt lakieru.