![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI] Zerwany pasek
-
- Forum Audi A8
- Posty: 96
- Rejestracja: 17 kwie 2017, 14:59
- Lokalizacja: Warszawa
[D3 03 4.2MPI] Zerwany pasek
Nie wierze w te przypadki. Dzisiaj cały dzień przerabiam temat ciągle rozładowanej bateri. Byłem nawet w sklepie kupiłem nowy akumulator, niestety okazało się że moduł zarządzania energią jest do wymiany i nie da się go zaadaptować. No ale do rzecz.
Jedną z możliwości był nie doładowujący alternator i jak na złość wieczorem jak jechałem to coś strzeliło i prawie zarzuciło mnie na barierki. Wspomaganie wysiadło i zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora. Wrzucam zdjęcia jak to wygląda ze środka. Jak rozumiem pękł pasek od alternatora? Pomóżcie i powiedzcie z czym to się wiążę? Jakie są koszta naprawy? Czy wystarczy wymienić sam pasek? Czy trzeba do tego zdejmować cały przód? Autem dowlokłem się kilkaset metrów do domu bez wspomagania.
Jedną z możliwości był nie doładowujący alternator i jak na złość wieczorem jak jechałem to coś strzeliło i prawie zarzuciło mnie na barierki. Wspomaganie wysiadło i zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora. Wrzucam zdjęcia jak to wygląda ze środka. Jak rozumiem pękł pasek od alternatora? Pomóżcie i powiedzcie z czym to się wiążę? Jakie są koszta naprawy? Czy wystarczy wymienić sam pasek? Czy trzeba do tego zdejmować cały przód? Autem dowlokłem się kilkaset metrów do domu bez wspomagania.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Bardzo drogo nie bedzie - wszystkie rolki i pasek do zmiany , przód można ściągnąc , będzie łatwiej
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Współzbieżnośc wszystkich kół pasowych - to podstawa. Może coś było odkręcane/wymieniane i jedno koło pasowe nie jest w linii prostej z innymi. Do sprawdzania jest nawet specjalny przyrząd VAG, ale wystarczy skorzystać z prostej listwy lub poziomnicy. Być może zatarło się łożysko w rolce lub napinaczu i się zablokowało. Może nie domaga napinacz i pasek był zbyt luźny. Być może wada fabryczna paska. Jako mało prawdopodobne zakładam błędne założenie paska - czyli w nieodpowiedniej kolejności na koła. Chyba z jego długości wynika, że jednak inaczej się nie da. Albo po prostu coś w niego trafiło. Wbrew pozorom to pas wieloklinowy (chyba 7-mio), który pracuje pod dość dużym obciążeniem.
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 96
- Rejestracja: 17 kwie 2017, 14:59
- Lokalizacja: Warszawa
Myśle że mógł być stary (dzisiaj to już późno ale jutro sprawdzę czy się rolki normalnie kręcą). Podejrzewam że słabe ładowanie brało się właśnie z tego. I raczej bym był za wymianą samego paska bez rolek...o ile się da.
Sam pasek to nieduży koszt. Jak walnie znowu to będę wiedział że to coś innego. Myślicie że coś takiego przejdzie?
A sam pasek na pewno nie był wymieniany minimum od 80 tys
Sam pasek to nieduży koszt. Jak walnie znowu to będę wiedział że to coś innego. Myślicie że coś takiego przejdzie?
A sam pasek na pewno nie był wymieniany minimum od 80 tys
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 96
- Rejestracja: 17 kwie 2017, 14:59
- Lokalizacja: Warszawa
Do wypłaty jestem zmuszony zrobić prowizorkę. Tak, też się z tego nie ciesze bo to auto dopieszczam jak się da, no ale co poradzić...życie. Po wypłacie go ściągnę i założę nowe rolki. A powiedzcie jeszcze czy jest jakiś sposób na sprawdzenie naciągu paska? Żebym podczas zakładania za luźno nie założył.
Rolki obracają się bez najmniejszych oporów ale nie wiem czy jest to jakiś wyznacznik i stanu?
Rolki obracają się bez najmniejszych oporów ale nie wiem czy jest to jakiś wyznacznik i stanu?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 96
- Rejestracja: 17 kwie 2017, 14:59
- Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj miałem przygodę- najpierw poszedł dym spod maski a potem brak ładowania i wspomagania. Całkowicie zerwany pasek klinowy- najpewniej był oryginalny jeszcze czyli 17 lat i 210 kkm przebiegu. Pierwsza rolka z prawej (pasażer) oblepiona gumą z paska- czyli najpewniej ona była zablokowana i spaliła pasek. Ale ciekawe, że ta rolka się teraz swobodnie obraca. Pytanie do Was- czy trzeba zrzucać przód na wymianę wszystkich rolek i nowy pasek, od czego jest ta pierwsza rolka.
Ciekawe, że wcześniej kompletnie mi zablokowało nawiew do auta mimo, że wentylator kręcił i regulować można było jego obroty. Czy to ma jakikolwiek związek z paskiem czy zablokowana jakaś klapka.
Ciekawe, że wcześniej kompletnie mi zablokowało nawiew do auta mimo, że wentylator kręcił i regulować można było jego obroty. Czy to ma jakikolwiek związek z paskiem czy zablokowana jakaś klapka.