części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 4.2MPI ] Przegub wewnętrzny, strona prawa

Awatar użytkownika
pawelec
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 03 lip 2013, 21:47
Lokalizacja: München/Geretsried/Łódź

Post autor: pawelec » 23 kwie 2017, 07:53

Hmmm zawsze patrzę aby osłona była w tych rowach co powinna być i dokrecam 74 Nm te śrubki na spline. Kiedyś wyrwało mi aż z tą flanszą ze skrzyni i zobaczyłem pierścień i dla świętego spokoju wymieniłem kupując pierścień w ASO i kupiłem osłony Löbro i jebana pękła na tym pierwszym zwoju .... dlaczego ? Nie wiem
To fajnie jak można dokupić bez problemu bo na tym numeru nie ma a serwisówka mówi ze przegub wew jest dostępny tylko razem z półosią i dlatego bawię się w używki bo nowa 950zl chyba jak pamiętam
Tak jak mówisz dracus6662 bez kanału (bo taki garaż mam w polsce) na spokojnie z czyszczeniem wahaczy godzina

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 kwie 2017, 11:14

pawelec pisze:nowa 950zl chyba jak pamiętam
Dokładnie to ponad 400 euro netto bez rabatu ;)

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 23 kwie 2017, 21:24

Zadnych wahaczy nie rozpinasz !

odkręcasz srube przegubu

odrecasz 6 srub przegubu wewnętrznego skrecone kola w lewo lub prawo w zaleznosci od strony która robisz

i wyciągasz pol os

nie wyciągniesz ori przegubu z ori oski bo ma zabezpieczenie jest zabity /zapunktowany i miejsca jest za pało żeby wyciagnac bez odkręcenia przegubu zewnętrznego

osłony alu przegubu nie musisz ruszac obracaj polosia i odkręcaj po kolei

robiłem na podnośniku zabkowym

jak przegub odkręcisz oske wyciągasz z auta bez stresowo leciutko

guma ma rowki w które musi najść jeżeli chcesz dobre osłone to zamów w aso bo te oslony podrabiane maja slabą jakość a uzywki również

przy prostej polosi i sprawnym przegubie oslona nie peka

u mnie przegub się kończył i oslona tez ale jesze nie pekła ale wymieniłem komplet

jeżeli naprawdę chcesz to naprawić sam i umiesz troszkę posługiwać się kluczami to zrobisz to w godzinkę max a jeżeli nie to max 1,5 :P

smieszna robota a kasa jaka chcą za wymiane już tak smieszna nie jest <onie>

jak będziesz robił to daj znac to pomoge ci krok po kroku

mam porobione fotki musze zrobić poradnik i wrzucić na forum może się przyda komus jeszcze

gwiktor02
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 20 paź 2016, 20:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gwiktor02 » 04 maja 2017, 22:46

pawelec pisze:Kiedyś wyrwało mi aż z tą flanszą ze skrzyni i zobaczyłem pierścień i dla świętego spokoju wymieniłem kupując pierścień w ASO
Kolego a ten pierścień to wymieniałeś bez rozbierania skrzyni?? Spuszczales olej i wymieniałeś od zewnątrz ??

Mnie delikatnie lata ta flansza z przegubem i chciałem się za to zabrać przy okazji wymiany oleju.

Chyba ze ktoś coś wie na ten temat to proszę o info.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 05 maja 2017, 23:28

troszke zagłębiłem temat, flansza osadzona jest na łożysku igiełkowym , ja w swoim przypadku wymieniam flansze + łożysko igiełkowe i łożyskowanie samego mechanizmu różnicowego
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 06 maja 2017, 16:24

Przemek - zrób proszę pare zdjęc przy wymianie
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 06 maja 2017, 18:27

Nie ma problemu. Jak tylko będę robił to zrobię sesje i wrzucę. Skrzynia z D2 i D3 podobne są jeśli chodzi o te sprawy.
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

gwiktor02
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 20 paź 2016, 20:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gwiktor02 » 09 maja 2017, 00:23

Już sam nie wiem, ta flansza u kolegi w 4.2tdi 170 tys przebiegu (autentycznego) tez ma luz ...

U mnie zlokalizowałem drgania auta i kierownicy - wywazarka hunter i okazało się ze 2 nowe opony de facto założone na tył miały takie bicie (Góra-dół) że drgał samochód i kierownica w ok 80-100km/h zmienione opony na zimie na czas reklamacji i zapomniałem o drganiach &#128521;

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 10 sie 2017, 09:54

Ja już po zabiegu. Z wymiana łożysk nie ma najmniejszego problemu, ja postanowiłem rozebrać cały mechanizm różnicowy w celu wyciśnięcia łożyska igiełkowego, prasa niezbędna przy montażu nowego.

[ Dodano: 2017-08-10, 09:54 ]
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 10 sie 2017, 23:03

swietna robota <brawo>

Jarekdelu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 07 cze 2015, 16:26
Lokalizacja: pabianice

Post autor: Jarekdelu » 18 sie 2017, 08:11

Czyli po wymianie łożyska igiełkowego luz na flanszy został skasowany? Dobrze zrozumiałem?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 18 sie 2017, 17:14

ja w swoim przypadku wymieniłem łozysko igiełkowe i dałem nową flansze, luz jest tyci tyci,
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 08 kwie 2018, 10:10

Panowie może głupie pytanie ale... luz na przegubie wewnętrznym sprawdzacie jak auto stoi na kołach czy jest podniesione??

Wczoraj przy wymianie felg na letnie zauważyłem rozwaloną gumę na przegubie wewnętrznym, i tez przy okazji złapałem za półoś i zacząłem szarpać góra duł i luz byl wyczuwalny, natomiast drugie koło które stało tego luzu nie było.
Po opuszczeniu auta ani z jdne aniz drugiej strony nie ma luzu gura dół.
A od jakiegoś czasu borykam się z wibracjami auta najpierw w przedziale 120-140
Obecnie juz lekko przy 80 zaczynam czuć wibrację....


No i jak to jest z przegubami wewnętrznymi są dostepne czy tylko ASO
Czy w przyadku ASO jest tak samo jak z tylejami sanek, w ASO występuja jako jedna cześc sanki z tulejami a ja kupiłem ori tuleje do sanek poza ASO...

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 09 kwie 2018, 00:57

W ASO dostaniesz tylko w komplecie z półosią a za wibracje to w 90% przypadków winne są koła albo stare wybite dystanse.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 09 kwie 2018, 07:32

To mam nadzieje ze trafiłeś w przysłowiową 10tkę i bedzie to wina dystansów których uzywałem na 19 latem i zimą, obecnie na aucie wyladowały 20 bez dystansów i za niedługo lece w trase sprawdzić :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl