Witam
Nie moge nigdzie w internecie znaleźć info na temat układów kierowniczych w d4, wiem że była opcja dokupienia jakiegoś aktywnego i w MMi można zmieniać jego nastawy. Na czym to polega z punktu technicznego ? Czy w D4 jest hydrauliczny układ z maglownica pompa itp? Jak działa w takim razie asystent jazdy ?
![]() |
![]() |
![]() |
[D4 ALL ] Jaki jest rodziaj układu kierowniczego w D4
Takie układy w osobowych samochodach nie istnieją, kiera zawsze jest "połączona" z kołami. W D4 nie ma już pompy hydraulicznej (z resztą jak w większości nowszych aut), zastąpioną ją silnikiem elektrycznym zamontowanym przy kolumnie kierowniczej (pod deską).raftor pisze:...i koło kierownicy nie ma fizcznego połączenia z kołami.
Chodzi tu o zmienne przełożenie maglownicy, najprościej mówiąc mniej kręcisz by dokonać pełnego skrętu np. z pozycji zatrzymanej lub np. szybki ruch kierą przy dużej prędkości nie wiele wpłynie na tor jazdy.raftor pisze:wiem że była opcja dokupienia jakiegoś aktywnego i w MMi można zmieniać jego nastawy. Na czym to polega z punktu technicznego ?
Zgadza się.Tak dla informacji do D4 wlewa się taki sam płyn jak do D3 czyli mineralny (aso G002000 lub Febi 6162),ale jest inny bagnet(podobnie jak w mercedesach) tj.z dwiema skalami:pomiar w temperaturze 20 stopni i bodajże 80 stopni z tego co pamiętam.raftor pisze:danishow, No chyba nie do końca, W D4 4.2 TDI jest pompa ciśnieniowa w układzie z płynem i chłodniczką, usytuwana z tyłu silnika obok skrzyni.
Ja jakoś nigdy nie miałem problemów ze wspomaganiem po zalaniu płynu Febi,a kilka A8 już miałem przez ok 9 lat,a D3 jest w moim posiadaniu już prawie 6 lat,więc jakieś doświadczenie mam.Ludzie zarzynają wspomagania,bo nie sprawdzają stanu i jeżdżą na "sucho" a potem jest lament,że płyn jest do d... itp.Jest wiele dobrych firm,których produkty nie odbiegają jakościowo od tych z aso np.Ravenol,LM,Febi,Swag.Jakoś do olejów febi nie mam przekonania. Do układów wspomagania osobiście polecam, używam i zalewam klientom Liqui Moly - Zentralhydraulik-öl (art.nr.: 1127).