Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Kodowanie Akumulatora AGM w D3

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 19 wrz 2017, 19:37

Zakupiłem nowy: Varta Silver AGM Dynamic H15 105Ah 950A
I tu pytanie jak go zakodować bo pan monter niby zakodował takim urządzeniem OBD2 ale mówił że "co mu wpisze to łyka" <boisie> dlatego wolę po swojemu to zrobić, sprzęt mam.
Na akumulatorze są numery:
605 901 095 D85 2
oraz Varta code (kod QR) A 14 H15 607 008

Jak go zakodować? które numery zastosować?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 wrz 2017, 19:54

no z grubsza tak jest że łyka bo jakby był w stanie sam sobie to rozpoznać
to by nie trzeba było kodować...

kodowanie wpływa na to ile prądu (a w zasadzie napięcia) sterownik wymaga od alternatora
czyli na ładowanie akumulatora oraz na to zeby sobie sterownik oszacował
jaki jest procent naładowania akumulatora bo zauwaz że kodując akumulator
mówisz mu jakiej jest pojemności oraz że jest naładowany na 100%

potem sterownik sobie mierzy ile weszło i ile wyszło (oczywiście z grubsza) i stąd
np wskazania na MMI, wysterowanie alternatora oraz (w teoriii) usypianie podzespołów
w miarę postępowanie rozładowania
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 19 wrz 2017, 20:12

A jak sprawdzić czy kody wprowadzone przez montera odpowiadają pojemności i typowi akumulatora. Obawiam się że jednak coś jest nie tak bo teraz ładowanie jest na poziomie 12,7V to za mało...a na poprzednim akumulatorze (tym wymienionym) miał ładowanie 13,9V

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 wrz 2017, 20:41

mierzysz na klemach? grzeje ci się kabel plusowy?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 19 wrz 2017, 21:08

oczywiście mierzę na klemach i nie grzeje się kabel...
próbowałem wpisać kody podane powyżej ale nie zgadza się w nich liczba numerów

105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 19 wrz 2017, 22:18

Ten akumulator nie jest do tego samochodu.
zastosuj zwykły 110 ah bedzie OK

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 20 wrz 2017, 06:16

PABLO200 - miałem zwykły akumulator Varta Silver 110Ah do tego samochodu i wytrzymał tylko 2lata i 2miesiące i ciągłe problemy z rozładowanym akumulatorem. Kodowanie miałem zrobione, wymieniłem sterownik na ten z "C" itd....a wczoraj odebrałem auto od elektryka który szukał gdzie ucieka prąd i padła diagnoza że akumulator padnięty. Więc kupiłem nowy Varta Silver AGM Dynamic H15 105Ah 950A w nowej technologii i jak na razie jest wręcz super, tylko chcę go zakodować kodami z akumulatora ale nie wiem co wpisać.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 wrz 2017, 06:29

zmierz jeszcze napiecie na alternatorze w tych samych warunkach co na klemach
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 20 wrz 2017, 06:33

a gdzie najłatwiej dostać się do alternatora żeby pomierzyć?
może jednak trzeba zmienić kodowanie skoro na innym akumulatorze i kodowaniu dawał prąd 13,9V....

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 20 wrz 2017, 16:24

riki76 pisze:PABLO200 - miałem zwykły akumulator Varta Silver 110Ah do tego samochodu i wytrzymał tylko 2lata i 2miesiące i ciągłe problemy z rozładowanym akumulatorem. Kodowanie miałem zrobione, wymieniłem sterownik na ten z "C" itd....a wczoraj odebrałem auto od elektryka który szukał gdzie ucieka prąd i padła diagnoza że akumulator padnięty. Więc kupiłem nowy Varta Silver AGM Dynamic H15 105Ah 950A w nowej technologii i jak na razie jest wręcz super, tylko chcę go zakodować kodami z akumulatora ale nie wiem co wpisać.
To nie jest wina akumulatora chyba ze miałeś wadliwy
Problem może wkrótce powrócić

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 20 wrz 2017, 17:51

maciu pisze:no z grubsza tak jest że łyka bo jakby był w stanie sam sobie to rozpoznać
to by nie trzeba było kodować...
riki76 o czym innym pisał.... łyka każde kodowanie nawet takie, które nie jest dla niego
sterownik przyjmuje kodowanie nawet z duu...y
kodowanie wpływa na to ile prądu (a w zasadzie napięcia) sterownik wymaga od alternatora
czyli na ładowanie akumulatora oraz na to zeby sobie sterownik oszacował
jaki jest procent naładowania akumulatora bo zauwaz że kodując akumulator
mówisz mu jakiej jest pojemności oraz że jest naładowany na 100%
masło maślane maślane masło....
to kodowanie wpływa na co w końcu? na jaką jednostkę (U) czy (I)?
sterownik zarządzania energią steruje pracą alternatora??

potem sterownik sobie mierzy ile weszło i ile wyszło (oczywiście z grubsza) i stąd
np wskazania na MMI, wysterowanie alternatora oraz (w teoriii) usypianie podzespołów
w miarę postępowanie rozładowania
w jaki sposób sterownik steruje pracą alternatora?

[ Dodano: 2017-09-20, 17:51 ]
riki76, życzę miłej lektury ---> http://www.a8team.pl/d3-all-pomiar-pobo ... t20513.htm

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 wrz 2017, 18:02

panton poczytaj jak działa miernik cęgowy (czyli to co jest w D3 nad akumulatorem)
wie jakie jest napięcie, mierzy prąd, czas - więc wie ile weszło i ile wyszło, wszystko to widać
też na VAGu do tego SSP287 tam jest opisana praca J644 i sterowanie alternatorem

kodowanie jest mu potrzebne żeby sobie ustalił pojemność oraz to że jest
naładowany w 100% - co potem pozwala "oszacować" kondycje i stopień naładowania akku
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 20 wrz 2017, 23:00

maciu, zadałem proste pytania a w odpowiedzi dostałem zeszyty serwisowe...... więc już więcej pytań nie mam ;)

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 21 wrz 2017, 08:54

Wczoraj zrobiłem ponownie pomiar ładowania i o dziwo ładowanie jest na poziomie 14V więc jest super....być może komputer cos tam sobie "przemyślał", ale jak wyżej napisano z zapytaniem czy kabel się plusowy przy akumulatorze grzeje...no to jest ciepły, ale nie gorący...i tak ma być?

Dalej nie wiem czy zostawić te kody do akumulatora co mi pan wgrywał przy wymianie czy zakodować na nowo, tylko nie wiem co wpisać na akumulatorze są numery:
605 901 095 D85 2
oraz Varta code (kod QR) A 14 H15 607 008

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 21 wrz 2017, 09:14

riki76, rozumiem, że ciężko jest przeczytać temat i lepiej wałkować pięć razy ten sam robią z forum śmietnik (?)

14V do czego jest super? jak masz ładowanie 14V to zbieraj na nowy alternator lub przeczyść styki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl