części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual

Awatar użytkownika
Adamo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 21 gru 2014, 19:33
Lokalizacja: pabianice

Post autor: Adamo » 15 paź 2017, 18:22

emilus143 pisze:Ja osobiście uważam że automaty są okay, ale nie te które mamy w D2. Nieprzewidywalne, mułowate. Czas reakcji wynosi godzinę. Tak jak napisał Bugalon - 4 i 5 nie nadaje się do niczego. Jeździłem np. następcą czyli 6HP i praca jest o niebo lepsza. Zamiast jechać komfortowo to się niestety męczę bo myślę kiedy wreszcie łaskawie zapnie 4 czy 5 bo lubi np. z górki przeciągnąć bieg. Żebym w 4.2 zastanawiał się dwa razy czy dam radę wyprzedzić, bo zanim bieg zrzuci przy kickdownie to minie 1 - 2 sekundy? Porażka...
emil rozwaliłes mnie teraz nie jeździłem 6HP. Myśle ze troszkę przesadziłeś. Każda opinia daje do myślenia i uczy. Mnie się wydaje ze skrzynia szybciej reaguje. Jak wiem ze będę jeździł tylko po mieście wbijam 4 lub 3 wtedy nie ma wycieczek do 5 ..... jak jadę autem zonybi mam wciskać sprzęgło to mnie krew zalewa.....

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 15 paź 2017, 19:30

Generalnie porównałem tylko pracę obu modeli skrzyń. Też kiedyś byłem napalony na manuala, ale po dłuższych przemyśleniach stwierdziłem że do aut tej klasy raczej nie pasuje manual tylko ze względu na wajhowanie - tu ma być komfort. Jak nie jeździłeś to się przejedź. Oczywiście nie ma nie wiadomo jakiej przepaści ale robi robotę. Przepaść jest przy DSG...
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 15 paź 2017, 21:32

emilus143 pisze:Ja osobiście uważam że automaty są okay, ale nie te które mamy w D2. Nieprzewidywalne, mułowate. Czas reakcji wynosi godzinę. Tak jak napisał Bugalon - 4 i 5 nie nadaje się do niczego. Jeździłem np. następcą czyli 6HP i praca jest o niebo lepsza. Zamiast jechać komfortowo to się niestety męczę bo myślę kiedy wreszcie łaskawie zapnie 4 czy 5 bo lubi np. z górki przeciągnąć bieg. Żebym w 4.2 zastanawiał się dwa razy czy dam radę wyprzedzić, bo zanim bieg zrzuci przy kickdownie to minie 1 - 2 sekundy? Porażka...

nie pozostaje nic innego jak naprawic auto :)
bądź sobą, wariatów też lubią

jairzinho7
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jairzinho7 » 15 paź 2017, 21:50

emilus143 pisze:Ja osobiście uważam że automaty są okay, ale nie te które mamy w D2. Nieprzewidywalne, mułowate. Czas reakcji wynosi godzinę. Tak jak napisał Bugalon - 4 i 5 nie nadaje się do niczego. Jeździłem np. następcą czyli 6HP i praca jest o niebo lepsza. Zamiast jechać komfortowo to się niestety męczę bo myślę kiedy wreszcie łaskawie zapnie 4 czy 5 bo lubi np. z górki przeciągnąć bieg. Żebym w 4.2 zastanawiał się dwa razy czy dam radę wyprzedzić, bo zanim bieg zrzuci przy kickdownie to minie 1 - 2 sekundy? Porażka...
Każdy ma prawo do własnej opinii na ten temat. Faktycznie skrzynie w D2 są o wiele wolniejsze niż jakiekolwiek nowoczesne DSG i tym podobne wynalazki (ale pamiętajmy jednak o żywotności tych nowoczesnych zautomatyzowanych skrzyń). Ale no nie mogę się zgodzić, że to jest wolny i nieprzewidywalny automat. Może masz uszkodzoną skrzynię. U mnie nie ma takiego problemu - wciskam gaz robi redukcję i żwawo przyśpiesza - jak potrzebuję bardziej, to wciskam do podłogi i redukuje 2 biegi w dół i wyrywa do przodu i cieszę się, że mam quattro.

Co do wolnych skrzyń automatycznych pamiętam moje pierwsze doświadczenie z automatem w Mercedesie S124 - nie działał Kick Down i serio, oduczyłem się wyprzedzać jeżdząc tym samochodem :D

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 15 paź 2017, 22:10

Tak na marginesie ...tym, którym skrzynia zastanawia się który i kiedy bieg zapiąć lub też jest mułowata proponuję skrupulatny przegląd i dokładne ustawienie mieszanki z sondą szerokopasmową w instalacji gazowej. Znikną wasze problemy ;)

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 15 paź 2017, 22:28

emilus143 pisze:po dłuższych przemyśleniach stwierdziłem że do aut tej klasy raczej nie pasuje manual tylko ze względu na wajhowanie - tu ma być komfort
Jakoś właścicielom BMW 7 serii E38 nie przeszkadza chyba zbytnio manualna skrzynia biegów - a były tam 5- i 6-biegowe skrzynie manualne, więc nie dorabiajmy teorii do swoich przekonań ...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 16 paź 2017, 11:40

też się ciągle zastanawiam nad tym czemu niektórym skrzynia "wolno chodzi" <bezradny> U mnie po mocniejszym wdepnięciu gazu skrzynia momentalnie zrzuca bieg i zaczyna przyspieszać, jak wcisnę kick down, trwa to jakąś 1 sekundę aby zrzucić z 5 na 3 (jak pokazałem wcześniej na filmie).

W weekend polatałem po obwodnicy Wrocławia, A4 i S8. Faktem jest, żeby dynamicznie przyspieszać lepiej robić to na TIPie, zrzucić bieg przed wyprzedzaniem, przeciągnąć do tych 4-4,5 tysi i rura.... ale...jadąc ostro, ciągle zrzucając biegi i ogień...skrzynia jak wiadomo adaptuje się do obecnego trybu jazdy i podczas jazdy na automacie zachowuje się już tak samo jak na tipe...redukuje natychmiastowo....
VAGowner pisze:Jakoś właścicielom BMW 7 serii E38 nie przeszkadza chyba zbytnio manualna skrzynia biegów
ponieważ BMW ma już od dawna przyklejoną łatkę auta dla "dresiarzy" z łańcuchem od kotwicy na szyi i gałą do mieszania tylnym napędem wchodząc w każdy zakręt bokiem, co doświadczam niemal każdego dnia również w tej wersji 7 <cicho> więc to żadna teoria a najprawdziwsza rzeczywistość ;)

późniejsze serie o ile dobrze kojarzę, są również pozbawione manuali jak w przypadku D3 ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 16 paź 2017, 13:36

CINEK pisze:ponieważ BMW ma już od dawna przyklejoną łatkę auta dla "dresiarzy" z łańcuchem od kotwicy na szyi i gałą do mieszania tylnym napędem wchodząc w każdy zakręt bokiem
<hihi> BMW robi manuale, bo jego targetem są dresiarze? Chyba się zagalopowałeś...

jairzinho7
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jairzinho7 » 16 paź 2017, 14:21

krisker pisze:
CINEK pisze:ponieważ BMW ma już od dawna przyklejoną łatkę auta dla "dresiarzy" z łańcuchem od kotwicy na szyi i gałą do mieszania tylnym napędem wchodząc w każdy zakręt bokiem
<hihi> BMW robi manuale, bo jego targetem są dresiarze? Chyba się zagalopowałeś...

<hihi> dobre! Nie widziałem jeszcze takiego dresiarza na warszawskiej Pradze żeby jeździł nowymi beemkami :) używki owszem, ale nowego z salonu, to chyba nie ma szans...

Choć ojciec mojego kolegi z liceum (który delikatnie rzecz ujmując ma kasy jak lodu na Grenlandii) kiedyś kupił z salonu nowiutkiego Lexusa (jakiś SUV, nie pamiętam jaki on był) i jego syn nabijał się z niego, że nie jeździł nim przez prawie rok - samochód tylko stał w garażu, bo właściciel sądził, że takim samochodem to tylko w garniaku można jeździć. A że on był wielbicielem raczej luźnego ubioru (może nie ortalionu, ale zawsze), to samochodem nie jeździł wcale. Po roku czasu zobaczył jakiegoś typka wysiadącego ze swojego Lexusa w ortalionie rodem ze stadionu w początkowych latach 90-tych. Więc zaczął i on nim jeździć.
Nawiasem mówiąc krótko, bo uznał, że to ch...wy samochód i wrócił do Audi :>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 16 paź 2017, 14:38

krisker pisze:
CINEK pisze:ponieważ BMW ma już od dawna przyklejoną łatkę auta dla "dresiarzy" z łańcuchem od kotwicy na szyi i gałą do mieszania tylnym napędem wchodząc w każdy zakręt bokiem
<hihi> BMW robi manuale, bo jego targetem są dresiarze? Chyba się zagalopowałeś...
niee no nie zrozumiałeś <faktycznie> nie wspominałem nic o produkcji manuali w BMW dla dresiarzy <bezradny>

koledze VAGowner chodziło o to, że :
Jakoś właścicielom BMW 7 serii E38 nie przeszkadza chyba zbytnio manualna skrzynia biegów
Nie ma co dyskutować na temat BMW i produkcji tych aut. Idąc tym tokiem rozmowy o samochodach klasy wyższej, broniąc automatu można by wziąć pod lupę np. mercedesa klasy S (z tych lat co D2 i E38), w których manuali nie montowano ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 16 paź 2017, 14:51

panowie :) zmieniajcie te asb na manuale mowie wam szkoda waszych nerwow i czasu na te powolne automaty
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 16 paź 2017, 15:51

jairzinho7 pisze:Nie widziałem jeszcze takiego dresiarza na warszawskiej Pradze żeby jeździł nowymi beemkami używki owszem, ale nowego z salonu, to chyba nie ma szans...
no ja też nie mówiłem o nowej, ale o wersji E38, ponieważ odnosimy się do lat z zakresu produkcji D2 czyli 94' - 02' ;) Po tym okresie już wychodziły już tylko automaty, no chyba, że za dopłatą trafił się jakiś indywidual <faktycznie>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Adamo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 21 gru 2014, 19:33
Lokalizacja: pabianice

Post autor: Adamo » 16 paź 2017, 20:57

Potwierdzam powyższe wypowiedzi jak przycisnę gaz skrzynia zbija jeden bieg, jak depnę do dechy idą dwa biegi w dół i auto ciągnie. Nie ma jakiegoś zamulania czy czasu na picie kawy :]

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 paź 2017, 22:42

panowie ale to wszystko to o dupę potłuc :]
Bo nasze auta każde pewnie inaczej jedzie pomijam fakt jak ktoś się przesiadł z mniejszego auta o wielkim silniku 2,0 <boisie>
Bo wtedy dla niego to jest bardzo wyrywne .
Dla mnie jest nie zrozumiałe jak na trasie takie 4,2 dwa ma problemy z wyprzedzaniem ale to tylko chyba motocykli .
Ja tam tylko lewy pas i zazwyczaj wyprzedzam .
A co do fordów jest takie przysłowie nie każda morda pasuje do forda i tego się trzymajmy bo głupie teksty o psuciu się
moim zdaniem nie na miejscu .
Jak to mówią w reklamie przewaga dzięki technice to po co oszukiwali ? i moim zdaniem auta po 2000 roku są celowo popsute .

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 16 paź 2017, 23:07

ja dziś wracając nakręciłem jak moja skrzynia redukuje na D przy "normalnym" wyprzedzaniu oraz przy wciśnięciu kick down'a. W obu przypadkach zmiana była natychmiastowa bez sekundy zastanowienia"... więc jeśli to nie jest szybko jak na automat, to już nie wiem <bezradny> :D moim zdaniem zrzucenie dwóch biegów w dół z 5 na 3 odbywa się tu tak samo a nawet może i szybciej niż można zrobić to w manualnie ;) ( widocznie w 1:20 min)

sorry za jakość <faktycznie>

http://www.a8team.pl/d2-all-ktora-skrzy ... htm#305898
Ostatnio zmieniony 21 paź 2017, 18:06 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl