Panowie mam problem z ustawieniem geometrii zawieszenia, zwłaszcza z tyłu.
Drążki kierownicze z tyłu mam już maksymalnie wychylone i nadal koła mam rozbieżne. Regulacja w drugą stronę tylko pogarsza sprawę. Wychodzi na to, że drążki kierownicze są byt krótkie.
Co było zrobione: wstawione poliuretany w górny i dolny wahacz oraz zwrotnicę; wymienione drążki kierownicze po obu stronach.
Kąt pochylenia kół daje się regulować w pełnym zakresie, najlepsza zbieżność jaką udało się uzyskać, to -1st42' w lewym kole i -1st36' w prawym. Najgorsze wychodziły ponad -5 stopni na każdym z kół.
Oczywiście tnie oponę od środka.
Widzę, że coś było pomieszane w zawieszeniu, bo drążek kierowniczy był (i jest nadal, tylko że nowy) ze sworzniem, a w roczniku 94/95 były tylko z tulejami i śrubą.
Nie jestem pewien zwrotnicy, czy ucho do którego mocowany jest drążek kierowniczy nie jest skrzywione (na oko nic nie widać).
Stąd moje pytania: czy zwrotnice preFL i FL się różnią od siebie diametralnie długością tego wspomnianego powyżej ucha? Czy drążki kierownicze preFL i FL mają różne długości? (choć w jednym z tematów na tym forum powiedziane zostało, że mają te same wymiary). Czy zwrotnice od S8 mogą różnić się od tych gdzie jest standardowa wysokość i twardość zawieszenia?
Wózek tylnego zawieszenia nie ma śladów uderzenia - nawet nie wygląda jakby był kiedykolwiek odkręcany.
Z góry dzięki za pomoc!
[D2 ALL ] Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół
-
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
[D2 ALL ] Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół
Ostatnio zmieniony 18 paź 2017, 19:32 przez jairzinho7, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz sworznie zamiast tulei, to pierwsze co trzeba sprawdzić to długość drążków. Może faktycznie założone są z czegoś innego.
Przed liftem 4d0501529f
Po lifcie 4d0501529h
Nie mam pojęcia, czy się różnią długością. Zamienniki są różne dla każdego z tych numerów, a ze zdjęć wynika, że mogą mieć inne tuleje.
Przed liftem 4d0501529f
Po lifcie 4d0501529h
Nie mam pojęcia, czy się różnią długością. Zamienniki są różne dla każdego z tych numerów, a ze zdjęć wynika, że mogą mieć inne tuleje.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
Według tego tematu: http://www.a8team.pl/d2-all-drazek-kier ... t19696.htm drążki ze sworzniem i z tuleją mają tą samą długość. Ale pewności oczywiście nie mam.
Czy jest na forum ktoś obeznany w temacie zawieszeń w naszych D2? Ktoś kto już niejeden taki samochód naprawiał od strony zawieszenia?
Czy jest na forum ktoś obeznany w temacie zawieszeń w naszych D2? Ktoś kto już niejeden taki samochód naprawiał od strony zawieszenia?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Re: Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół
Zwrotnice w pre-FL A8 a S8 z tego samego roku na pewno mają inne numery, mam porównanie u siebie ABZ z AHC, ale czym się dokładnie różnią mogę sprawdzić dopiero jak wsadzę tam te z 3.3 TDI celem swapu na 385mm.jairzinho7 pisze:Czy zwrotnice od S8 mogą różnić się od tych gdzie jest standardowa wysokość i twardość zawieszenia?
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół
Ale koledze chodzi o tylne zawieszenie i tylne zwrotnicedice111 pisze:Zwrotnice w pre-FL A8 a S8 z tego samego roku na pewno mają inne numery, mam porównanie u siebie ABZ z AHC, ale czym się dokładnie różnią mogę sprawdzić dopiero jak wsadzę tam te z 3.3 TDI celem swapu na 385mm.
Dzisiaj rozmawiałem z kolegą.
Te drążki kierownicze ze sworzniami nie występowały w tym roczniku i moim zdaniem to właśnie w tym może być cała różnica.
W roczniku 1995 są tylko jedne drążki kierownicze, niezależnie od wersji silnika czy zawieszenia, i są to te z tulejami.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 paź 2016, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie tak jak Kolega Foss powiedział. Czekam na właściwe drążki kierownicze i chwilę czasu żeby to zamontować. Tym razem nie zostawię tego mechanikowi
Zdam relację po wymianie i ustawieniu zbieżności.
[ Dodano: 2017-10-28, 13:25 ]
Faktycznie okazało się, że zamontowane drążki kierownicze są za krótkie. 4E0 501 529G nie pasują do zawieszenia PreFL - także tego z NIVO. Są o dobry centymetr za krótkie.
Pasują 4D0 501 529F, ale z pewnym zastrzeżeniem: Przewody od NIVO są umieszczone w takim miejscu w tylnym wózku, że podczas pracy zawieszenia, mogą ocierać o ten drążek kierowniczy. Niezbędne jest lekkie odgięcie ich w odpowiednią stronę.
Po tym zabiegu geometria kół ustawiona bez problemu.
Temat do zamknięcia.
Zdam relację po wymianie i ustawieniu zbieżności.
[ Dodano: 2017-10-28, 13:25 ]
Faktycznie okazało się, że zamontowane drążki kierownicze są za krótkie. 4E0 501 529G nie pasują do zawieszenia PreFL - także tego z NIVO. Są o dobry centymetr za krótkie.
Pasują 4D0 501 529F, ale z pewnym zastrzeżeniem: Przewody od NIVO są umieszczone w takim miejscu w tylnym wózku, że podczas pracy zawieszenia, mogą ocierać o ten drążek kierowniczy. Niezbędne jest lekkie odgięcie ich w odpowiednią stronę.
Po tym zabiegu geometria kół ustawiona bez problemu.
Temat do zamknięcia.
No, czyli gra gitara. Tak trzymaćjairzinho7 pisze:Faktycznie okazało się, że zamontowane drążki kierownicze są za krótkie. 4E0 501 529G nie pasują do zawieszenia PreFL - także tego z NIVO. Są o dobry centymetr za krótkie.
(...)
Po tym zabiegu geometria kół ustawiona bez problemu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-