[D2 94 4.2PB ] gwizdanie przy dodawaniu gazu
[D2 94 4.2PB ] gwizdanie przy dodawaniu gazu
Jeszcze jeden problem z moim autem.
Otóż przy dodawaniu gazu słyszę gwizdanie, którego dźwięk zmienia się wraz ze zmianą obrotów.
Dodatkowo wyskakują mi błędy:
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
W opisach tych kodów widnieje, że powodem może być nieszczelność w dolocie.
Czy te dwie rzeczy mogą być powiązane?
Otóż przy dodawaniu gazu słyszę gwizdanie, którego dźwięk zmienia się wraz ze zmianą obrotów.
Dodatkowo wyskakują mi błędy:
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
W opisach tych kodów widnieje, że powodem może być nieszczelność w dolocie.
Czy te dwie rzeczy mogą być powiązane?
Oczywiści, że możesz mieć nieszczelny dolot. Do sprawdzenia masz przewody podciśnieniowe, ody, obejmy itp.
Popatrz http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-drg ... t13911.htm
Co do przepustnicy to należy ją wyczyścić mechanicznie.
Sprawdź wskazania przepływomierza jakie pokazuje wartości ( test dynamiczny )
Popatrz http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-drg ... t13911.htm
Co do przepustnicy to należy ją wyczyścić mechanicznie.
Sprawdź wskazania przepływomierza jakie pokazuje wartości ( test dynamiczny )
Nasłuchiwać, macać, rozbierać i oglądać. Inaczej tego nie sprawdzisz. Nieszczelność może być wszędzie:
na obejmach, pęknięte gumy dolotu, przewody podciśnieniowe, uszczelki kolektora ssącego, uszczelki wtryskiwaczy Ogólnie wszystko masz do przepatrzenia.
Tylko w dalszym ciągu nie wiemy co to za gwizdanie.
Najlepiej jak byś nagrał filmik który to obrazuje bo równie dobrze można szukać wiatru w polu.
na obejmach, pęknięte gumy dolotu, przewody podciśnieniowe, uszczelki kolektora ssącego, uszczelki wtryskiwaczy Ogólnie wszystko masz do przepatrzenia.
Tylko w dalszym ciągu nie wiemy co to za gwizdanie.
Najlepiej jak byś nagrał filmik który to obrazuje bo równie dobrze można szukać wiatru w polu.
OMG ty z Poznania jestes? zdziwil bys sie jak taka kuchenka by cie porobila ze swiateł coChris pisze:Gaz to jest do pieca albo kuchenek, a nie do samochodu...
mialem taki problem okazalo sie ze pompa paliwa zaklocala sygnal zmieniarkierome pisze:U mnie np. świszczy przy dodawaniu gazu, ale tylko przy włączonym radiu. Wina leży po stronie alternatora
bądź sobą, wariatów też lubią
Wystarczy jakiś stetoskop warsztatowy jeden dodaje gazu drugi bawi się w lekarza samochodowego i nasłuchuje skąd świszcze, tak samo jak kamerka endoskopowa jest spoko można w każdą dziurę zapuścić węża i zajrzeć Są też inne rzeczy jak mikrofony stetoskopowe można przefiltrować sobie dźwięk i słychać tylko wyższe tony itp. Rzeczy bardzo tanie wręcz groszowe sprawy wszystko dostępne na allegroszu.
No właśnie, żeby dokładniej opisać ten dźwięk to jest właśnie taki, jak opisał erome - zakłócenia radia przy dodawaniu gazu.
Z tym, że jak pisałem, przy wyłączonym radiu też to słychać.
Nie jest to jakiś szczególnie głośny "pisk", ale jednak jest... Jak jadę z jednostajną prędkością to wydaje mi się, że nie piszczy, ale może tylko mi się wydaje, bo silnik zagłusza.
Z tym, że jak pisałem, przy wyłączonym radiu też to słychać.
Nie jest to jakiś szczególnie głośny "pisk", ale jednak jest... Jak jadę z jednostajną prędkością to wydaje mi się, że nie piszczy, ale może tylko mi się wydaje, bo silnik zagłusza.