![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB ] gwizdanie przy dodawaniu gazu
-
- Super Klubowicz
- Posty: 301
- Rejestracja: 15 sie 2016, 14:42
- Lokalizacja: Poznań
[D2 94 4.2PB ] gwizdanie przy dodawaniu gazu
Jeszcze jeden problem z moim autem.
Otóż przy dodawaniu gazu słyszę gwizdanie, którego dźwięk zmienia się wraz ze zmianą obrotów.
Dodatkowo wyskakują mi błędy:
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
W opisach tych kodów widnieje, że powodem może być nieszczelność w dolocie.
Czy te dwie rzeczy mogą być powiązane?
Otóż przy dodawaniu gazu słyszę gwizdanie, którego dźwięk zmienia się wraz ze zmianą obrotów.
Dodatkowo wyskakują mi błędy:
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
W opisach tych kodów widnieje, że powodem może być nieszczelność w dolocie.
Czy te dwie rzeczy mogą być powiązane?
Oczywiści, że możesz mieć nieszczelny dolot. Do sprawdzenia masz przewody podciśnieniowe, ody, obejmy itp.
Popatrz http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-drg ... t13911.htm
Co do przepustnicy to należy ją wyczyścić mechanicznie.
Sprawdź wskazania przepływomierza jakie pokazuje wartości ( test dynamiczny )
Popatrz http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-drg ... t13911.htm
Co do przepustnicy to należy ją wyczyścić mechanicznie.
Sprawdź wskazania przepływomierza jakie pokazuje wartości ( test dynamiczny )
Nasłuchiwać, macać, rozbierać i oglądać. Inaczej tego nie sprawdzisz. Nieszczelność może być wszędzie:
na obejmach, pęknięte gumy dolotu, przewody podciśnieniowe, uszczelki kolektora ssącego, uszczelki wtryskiwaczy Ogólnie wszystko masz do przepatrzenia.
Tylko w dalszym ciągu nie wiemy co to za gwizdanie.
Najlepiej jak byś nagrał filmik który to obrazuje bo równie dobrze można szukać wiatru w polu.
na obejmach, pęknięte gumy dolotu, przewody podciśnieniowe, uszczelki kolektora ssącego, uszczelki wtryskiwaczy Ogólnie wszystko masz do przepatrzenia.
Tylko w dalszym ciągu nie wiemy co to za gwizdanie.
Najlepiej jak byś nagrał filmik który to obrazuje bo równie dobrze można szukać wiatru w polu.
- Preston81
- Super Klubowicz
- Posty: 2737
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
- Lokalizacja: Poznań
OMG ty z Poznania jestes? zdziwil bys sie jak taka kuchenka by cie porobila ze swiateł coChris pisze:Gaz to jest do pieca albo kuchenek, a nie do samochodu...

mialem taki problem okazalo sie ze pompa paliwa zaklocala sygnal zmieniarkierome pisze:U mnie np. świszczy przy dodawaniu gazu, ale tylko przy włączonym radiu. Wina leży po stronie alternatora

bądź sobą, wariatów też lubią
-
- Forum Audi A8
- Posty: 182
- Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
- Lokalizacja: Lublin
Wystarczy jakiś stetoskop warsztatowy jeden dodaje gazu drugi bawi się w lekarza samochodowego i nasłuchuje skąd świszcze, tak samo jak kamerka endoskopowa jest spoko można w każdą dziurę zapuścić węża i zajrzeć
Są też inne rzeczy jak mikrofony stetoskopowe można przefiltrować sobie dźwięk i słychać tylko wyższe tony itp. Rzeczy bardzo tanie wręcz groszowe sprawy wszystko dostępne na allegroszu.

-
- Super Klubowicz
- Posty: 301
- Rejestracja: 15 sie 2016, 14:42
- Lokalizacja: Poznań
No właśnie, żeby dokładniej opisać ten dźwięk to jest właśnie taki, jak opisał erome - zakłócenia radia przy dodawaniu gazu.
Z tym, że jak pisałem, przy wyłączonym radiu też to słychać.
Nie jest to jakiś szczególnie głośny "pisk", ale jednak jest... Jak jadę z jednostajną prędkością to wydaje mi się, że nie piszczy, ale może tylko mi się wydaje, bo silnik zagłusza.
Z tym, że jak pisałem, przy wyłączonym radiu też to słychać.
Nie jest to jakiś szczególnie głośny "pisk", ale jednak jest... Jak jadę z jednostajną prędkością to wydaje mi się, że nie piszczy, ale może tylko mi się wydaje, bo silnik zagłusza.