![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Brak wspomagania po rozgrzaniu-nawet po wymianie
[D2 ALL ] Brak wspomagania po rozgrzaniu-nawet po wymianie
Witam wszystkich.
Posiadam Audi A6 z servotronic. Trafiłem do was na forum, bo znalazłem podobne tematy z problemem wspomagania po rozgrzaniu płynu. Kupiłem auto i wspomagania na postoju nie było. Zmieniłem pompe i chodziło super, nawet po nagrzaniu.
Po wymianie miałem zalany płyn SWAG 6161. po około tygodniu zaczęło słabnąć po rozgrzaniu płynu, natomiast rano jednym palcem.
Wymieniłem płyn na FEBI 6162 i jest jeszcze gorzej. Jak zimny chodzi super, ale po kilku km totalny brak na postoju.
Płyn nie buzuje, pompa nie wyje.
Dużo osób ma podobny problem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak to naprawić
Może zna ktoś dobry warsztat w okolicach wrocławia który znajdzie przyczynę zanim wymienie magiel i kilka pomp?
Zastanawiam się czy nie zalać G004 z serwisu, tylko czy coś to da??
Posiadam Audi A6 z servotronic. Trafiłem do was na forum, bo znalazłem podobne tematy z problemem wspomagania po rozgrzaniu płynu. Kupiłem auto i wspomagania na postoju nie było. Zmieniłem pompe i chodziło super, nawet po nagrzaniu.
Po wymianie miałem zalany płyn SWAG 6161. po około tygodniu zaczęło słabnąć po rozgrzaniu płynu, natomiast rano jednym palcem.
Wymieniłem płyn na FEBI 6162 i jest jeszcze gorzej. Jak zimny chodzi super, ale po kilku km totalny brak na postoju.
Płyn nie buzuje, pompa nie wyje.
Dużo osób ma podobny problem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak to naprawić
Może zna ktoś dobry warsztat w okolicach wrocławia który znajdzie przyczynę zanim wymienie magiel i kilka pomp?
Zastanawiam się czy nie zalać G004 z serwisu, tylko czy coś to da??
Ostatnio zmieniony 02 lis 2017, 21:41 przez maearek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Teraz zalewanie płynu może nic nie dać , skoro do auta gdzie zalecany jest olej syntetyczny - wlałeś mineralny . Było trzeba od razu kupować G004 .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Tak - ale aktualnie można lać syntetyk , w żaden możliwy sposób nie powinno się mieszać tych olejów bez dokładnego oczyszczenia układu
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
wlałem mineralny do wlali mi przy wymianie pompy SWAG 6161 a to jest syntetyk. Gdy wspo,aganie zaczeło mi słabnąć po ok. tygodniu zaczęłem szukać przyczyny. Wyczytałem , że SWAG 6161 to syntetyk a na zbiorniczku pisze zeby lać tylko mineralny, więc wymieniłem na FEBI 6162 i na FEBI'm jest jeszcze gorzej, wspomaganie od razu po nagrzaniu słabnie, natomiast na SWAG'u słabło ale nie aż tak bardzo. Więc gdzie jest przyczyna skoro po wymianie pompy przez tydzień było OK?michalwruszak pisze:Teraz zalewanie płynu może nic nie dać , skoro do auta gdzie zalecany jest olej syntetyczny - wlałeś mineralny . Było trzeba od razu kupować G004 .
nie rozumiem, dlaczego lejecie jakieś dziadostwo typu febi, skoro oryginalny płyn do wspomagania dostępny w ASO od ręki kosztuje ok. 50zł... ???
A udowodnione jest tu m.in. na forum że płukanka i potem zalanie układu tym olejem bardzo poprawia prace wspomagania.
Jeśli jest widoczna różnica między płynami jak pisałeś wcześniej, to zalej to co fabryka każe (czyli oryginał) i zobacz jak wtedy będzie...

Jeśli jest widoczna różnica między płynami jak pisałeś wcześniej, to zalej to co fabryka każe (czyli oryginał) i zobacz jak wtedy będzie...

to nie jest zwykły napęd...to
widzisz. Mi zalalli w warsztacie taki płyn, a że pisze na zbiorniczku tylko mineralny to spróbowałem FEBI tak jak większość lała.
Spróbuje przepłukać układ i zalać oryginał z ASO.
tylko zastanawia mnie ten objaw którzy mają wszyscy przy tym servotronicu, że na zimnym działa OK a po rozgrzaniu słabnie... gdzie ta przyczyna?
Spróbuje przepłukać układ i zalać oryginał z ASO.
tylko zastanawia mnie ten objaw którzy mają wszyscy przy tym servotronicu, że na zimnym działa OK a po rozgrzaniu słabnie... gdzie ta przyczyna?
żeby wyjąc zaworek musisz niestety wyciągać całą maglownice. Zaworek wymienić to 2 min. Jest on przykręcony na 4 śrubki i tyle. (no chyba że nie idą i trzeba rozwiercać
)
A może spróbuj jeszcze przeczyścić ewentualnie podmienić przekaźnik servotronik. Może on na mikrostykach już wymaga przeczyszczenia. Może zacznij od tego zanim zaczniesz wyciągać maglownice
Ja miałem taki przypadek z przekaźnikiem pompy paliwa. Raz mi auto odpalało raz nie....już "pół auta" chciałem wymieniać a okazał się przekaźnik, który po przeczyszczeniu działa nadal

A może spróbuj jeszcze przeczyścić ewentualnie podmienić przekaźnik servotronik. Może on na mikrostykach już wymaga przeczyszczenia. Może zacznij od tego zanim zaczniesz wyciągać maglownice

Ja miałem taki przypadek z przekaźnikiem pompy paliwa. Raz mi auto odpalało raz nie....już "pół auta" chciałem wymieniać a okazał się przekaźnik, który po przeczyszczeniu działa nadal

to nie jest zwykły napęd...to
Wcześniej pisałem o zaworku w pompie a nie w maglownicy, w maglu siedzi tylko zawór Servotronic sterowany przekaźnikiem o którym wspomniał Marcin. W pompie natomiast jest mechaniczny zaworek odpowiedzialny za stałe ciśnienie w układzie wspomagania i tam trza zajrzeć ...czyli pompa na stół i rozkręcamy 
