części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Brak wspomagania po rozgrzaniu-nawet po wymianie

maearek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 2017, 11:14
Lokalizacja: Wrocc

[D2 ALL ] Brak wspomagania po rozgrzaniu-nawet po wymianie

Post autor: maearek » 28 wrz 2017, 11:23

Witam wszystkich.
Posiadam Audi A6 z servotronic. Trafiłem do was na forum, bo znalazłem podobne tematy z problemem wspomagania po rozgrzaniu płynu. Kupiłem auto i wspomagania na postoju nie było. Zmieniłem pompe i chodziło super, nawet po nagrzaniu.
Po wymianie miałem zalany płyn SWAG 6161. po około tygodniu zaczęło słabnąć po rozgrzaniu płynu, natomiast rano jednym palcem.
Wymieniłem płyn na FEBI 6162 i jest jeszcze gorzej. Jak zimny chodzi super, ale po kilku km totalny brak na postoju.
Płyn nie buzuje, pompa nie wyje.

Dużo osób ma podobny problem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak to naprawić

Może zna ktoś dobry warsztat w okolicach wrocławia który znajdzie przyczynę zanim wymienie magiel i kilka pomp?

Zastanawiam się czy nie zalać G004 z serwisu, tylko czy coś to da??
Ostatnio zmieniony 02 lis 2017, 21:41 przez maearek, łącznie zmieniany 1 raz.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 28 wrz 2017, 12:06

Teraz zalewanie płynu może nic nie dać , skoro do auta gdzie zalecany jest olej syntetyczny - wlałeś mineralny . Było trzeba od razu kupować G004 .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 28 wrz 2017, 12:38

Do D2 zalecany jest minerał, nie syntetyk
Black Cars Matters

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 28 wrz 2017, 12:46

Tak - ale aktualnie można lać syntetyk , w żaden możliwy sposób nie powinno się mieszać tych olejów bez dokładnego oczyszczenia układu
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

maearek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 2017, 11:14
Lokalizacja: Wrocc

Post autor: maearek » 28 wrz 2017, 13:27

michalwruszak pisze:Teraz zalewanie płynu może nic nie dać , skoro do auta gdzie zalecany jest olej syntetyczny - wlałeś mineralny . Było trzeba od razu kupować G004 .
wlałem mineralny do wlali mi przy wymianie pompy SWAG 6161 a to jest syntetyk. Gdy wspo,aganie zaczeło mi słabnąć po ok. tygodniu zaczęłem szukać przyczyny. Wyczytałem , że SWAG 6161 to syntetyk a na zbiorniczku pisze zeby lać tylko mineralny, więc wymieniłem na FEBI 6162 i na FEBI'm jest jeszcze gorzej, wspomaganie od razu po nagrzaniu słabnie, natomiast na SWAG'u słabło ale nie aż tak bardzo. Więc gdzie jest przyczyna skoro po wymianie pompy przez tydzień było OK?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 wrz 2017, 13:34

nie rozumiem, dlaczego lejecie jakieś dziadostwo typu febi, skoro oryginalny płyn do wspomagania dostępny w ASO od ręki kosztuje ok. 50zł... ??? <faktycznie> A udowodnione jest tu m.in. na forum że płukanka i potem zalanie układu tym olejem bardzo poprawia prace wspomagania.

Jeśli jest widoczna różnica między płynami jak pisałeś wcześniej, to zalej to co fabryka każe (czyli oryginał) i zobacz jak wtedy będzie... ;)
to nie jest zwykły napęd...to

maearek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 2017, 11:14
Lokalizacja: Wrocc

Post autor: maearek » 28 wrz 2017, 13:38

widzisz. Mi zalalli w warsztacie taki płyn, a że pisze na zbiorniczku tylko mineralny to spróbowałem FEBI tak jak większość lała.
Spróbuje przepłukać układ i zalać oryginał z ASO.
tylko zastanawia mnie ten objaw którzy mają wszyscy przy tym servotronicu, że na zimnym działa OK a po rozgrzaniu słabnie... gdzie ta przyczyna?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 wrz 2017, 13:46

może wina leży w samym zaworku i po nagrzaniu zmniejsza się przepustowość... <bezradny> ale to zobaczysz po wymianie na oryginały płyn.
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 28 wrz 2017, 15:47

Black Cars Matters

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 wrz 2017, 21:02

maearek pisze:tylko zastanawia mnie ten objaw którzy mają wszyscy przy tym servotronicu, że na zimnym działa OK a po rozgrzaniu słabnie... gdzie ta przyczyna?
Częstym problemem takiej przypadłości jest zaworek/regulator ciśnienia wkręcony w pompę.
Olej to tylko z ASO lub LM Zentral-Hydraulik-Öl.

maearek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz 2017, 11:14
Lokalizacja: Wrocc

Post autor: maearek » 02 lis 2017, 21:41

więc tak. jestem po wymianie płynu na ori z ASO.
Problem nadal ten sam. Układ przepłukany.
Jak zimny to servotronic super.
Po nagrzaniu zanika.
Czy wymieniał ktoś z was zaworek w maglownicy , który może dawać taki objaw?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 lis 2017, 22:06

żeby wyjąc zaworek musisz niestety wyciągać całą maglownice. Zaworek wymienić to 2 min. Jest on przykręcony na 4 śrubki i tyle. (no chyba że nie idą i trzeba rozwiercać <cicho> )

A może spróbuj jeszcze przeczyścić ewentualnie podmienić przekaźnik servotronik. Może on na mikrostykach już wymaga przeczyszczenia. Może zacznij od tego zanim zaczniesz wyciągać maglownice ;)

Obrazek

Ja miałem taki przypadek z przekaźnikiem pompy paliwa. Raz mi auto odpalało raz nie....już "pół auta" chciałem wymieniać a okazał się przekaźnik, który po przeczyszczeniu działa nadal ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 02 lis 2017, 23:03

Wcześniej pisałem o zaworku w pompie a nie w maglownicy, w maglu siedzi tylko zawór Servotronic sterowany przekaźnikiem o którym wspomniał Marcin. W pompie natomiast jest mechaniczny zaworek odpowiedzialny za stałe ciśnienie w układzie wspomagania i tam trza zajrzeć ...czyli pompa na stół i rozkręcamy <okok>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 lis 2017, 23:18

danishow pisze:czyli pompa na stół i rozkręcamy
łeee, to tragedii nie ma <okok>
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl