![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Świecące się kontrolki ABS/ESP/Hamulca
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Świecące się kontrolki ABS/ESP/Hamulca
Witam,
na przeglądzie w stacji diagnostycznej Pan diagnosta na kręcących się rolkach dokonał pomiaru hamulca postojowego czyli po prostu zaciągnął hamulec postojowy na kręcących się kołach. Momentalnie zapaliła mi się choinka na wyświetlaczu czyli wszystko co jest możliwe... ABS, ESP, hamulec postojowy, przekreślona literak P z piorunami.... Po przekroczeniu 20 km/h w aucie strasznie piszczało.
Diagnoza mojego mechanika była taka że do wymiany jest prawy tylny zacisk oraz czujnik ABS.
Znalazłem firmę z Konina od której kupiłem zregenerowany zacisk. Zacisk został zamontowany w aucie a także został wymieniony czujnik ABS. W między czasie wymieniłem niedziałający silniczek od poziomowania ksenonu prawego.
Przekreślone P z piorunami zniknęło.
Wszystko było by fajnie gdyby nie to że co jakiś czas nieregularnie zapalają mi się kontrolki ABS/ESP/ hamulca postojowego a także poziomowania ksenonu. Sytuacje w których się zapalają są różne. Podczas postoju na światłach a przede wszystkim po krótkiej jeździe gdy gaszę samochód a za chwilę ponownie go zapalam to już kontrolki się świecą. Wystarczy że samochód postoi 8 godzin i kontrolki samoistnie gasną.
Miał ktoś podobny problem ?
na przeglądzie w stacji diagnostycznej Pan diagnosta na kręcących się rolkach dokonał pomiaru hamulca postojowego czyli po prostu zaciągnął hamulec postojowy na kręcących się kołach. Momentalnie zapaliła mi się choinka na wyświetlaczu czyli wszystko co jest możliwe... ABS, ESP, hamulec postojowy, przekreślona literak P z piorunami.... Po przekroczeniu 20 km/h w aucie strasznie piszczało.
Diagnoza mojego mechanika była taka że do wymiany jest prawy tylny zacisk oraz czujnik ABS.
Znalazłem firmę z Konina od której kupiłem zregenerowany zacisk. Zacisk został zamontowany w aucie a także został wymieniony czujnik ABS. W między czasie wymieniłem niedziałający silniczek od poziomowania ksenonu prawego.
Przekreślone P z piorunami zniknęło.
Wszystko było by fajnie gdyby nie to że co jakiś czas nieregularnie zapalają mi się kontrolki ABS/ESP/ hamulca postojowego a także poziomowania ksenonu. Sytuacje w których się zapalają są różne. Podczas postoju na światłach a przede wszystkim po krótkiej jeździe gdy gaszę samochód a za chwilę ponownie go zapalam to już kontrolki się świecą. Wystarczy że samochód postoi 8 godzin i kontrolki samoistnie gasną.
Miał ktoś podobny problem ?
Mam ten sam problem. Jak auto zimne sterownik działa przejade 20 km choinka na zegarach. Miałem 2 sterowniki z Allegro nie uszkodzone po kodowaniu wali błędem 00003 defekt sterownika. Instalacja do Abs sprawna bo byla naprawiana. Ręce mi już opadaja
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6
Ok, jest błąd "sterownik wadliwy" ale co dalej się dzieje?...xluqas pisze:Mam ten sam problem. Jak auto zimne sterownik działa przejade 20 km choinka na zegarach. Miałem 2 sterowniki z Allegro nie uszkodzone po kodowaniu wali błędem 00003 defekt sterownika. Instalacja do Abs sprawna bo byla naprawiana. Ręce mi już opadaja
Jakieś inne błędy?
Kontrolka ABS się świeci?
Kontrolka ESP się świeci?
System ABS nie działa?
Jakieś dodatkowe problemy z innymi elementami auta?... prędkościomierz?... zawieszenie?... błędy hamulca postojowego?...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Świeci Abs esp oraz hamulec ręczny nie działa ACC. Na dwóch aterownikach byl wadliwy. Podłączalem u Drago jeden że sterowników gdzie u niego wszystko działa nowy sterownik wywalil błąd 00003
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6
A gdzie ? To czemu pokazuje w samym ABS na 3 aterownikach ten sam błąd?
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6
Nie trzeba kodowac. Wystarczy wykasować błędy w ABS i cały czas wraca 00003
Moje Audi A8 D4 i Forum do Audi A6 C6
xluqas pisze:Świeci Abs esp oraz hamulec ręczny nie działa ACC. Na dwóch aterownikach byl wadliwy. Podłączalem u Drago jeden że sterowników gdzie u niego wszystko działa nowy sterownik wywalil błąd 00003
No ale jak poprawnie nie zakodujesz w aucie to zawsze świeci ABS, ESP itd.xluqas pisze:Nie trzeba kodowac. Wystarczy wykasować błędy w ABS i cały czas wraca 00003
Żeby się przekonać czy sterownik jest sprawny musisz zamontować go do auta i poprawnie zakodować.
A potem pojeździć i sprawdzić czy ABS, ESP i inne systemy działają.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Mojego nie podłączaliśmy bo jest zamontowany w aucie
Ale podłączaliśmy u mnie i kodowaliśmy pod moje auto.

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ehhhh... tak się nie da tego pojąć więc napiszę wprost.
Sterownik należy zamontować w aucie, podłączyć, zakodować i wykonać jazdę testową.
Jeżeli na FIS wciąż pojawiają się kontrolki ABS/ESP to należy to diagnozować.
Po pierwsze poprzez kontrolę błędów jakie zapisują sterowniki, głównie sterownik ABS ale inne również mogą dać informację o tym co się dzieje.
Poza tym, jeżeli w sterowniku ABS są błędy z czujnikami kół czy ciśnienia to wstępnie diagnozować usterkę w kierunku uszkodzenia konkretnych wskazanych czujników bądź komunikacji pomiędzy nimi a sterownikiem a na koniec diagnozować usterkę samego sterownika.
Biorąc pod uwagę częste usterki samych sterowników ABS osobiście często zaczynam od podmiany samego sterownika - wtedy odcinam się od ewentualnego szukania dziury w całym w samych czujnikach i wiązce elektrycznej.
Tyle że ja, do celów diagnostycznych, najczęściej posiadam drugi sprawny sterownik luzem. A jak go nie posiadam to niestety przekładam taki ze swojego auta.
Warto zauważyć, że zdarzają się przypadki kiedy sterownik zapisuje permanentnie błąd "014 - sterownik wadliwy" ale brak w nim innych błędów i ABS/ESP i inne systemy pracują poprawnie i FIS nie świeci żadnymi kontrolkami. Ale sam ten błąd to niewątpliwie początek awarii sterownika.
Temat zgłębiałem i aktualnie naprawiam zarówno usterki w zakresie samych czujników jak i usterki samego sterownika ABS.
Sterownik należy zamontować w aucie, podłączyć, zakodować i wykonać jazdę testową.
Jeżeli na FIS wciąż pojawiają się kontrolki ABS/ESP to należy to diagnozować.
Po pierwsze poprzez kontrolę błędów jakie zapisują sterowniki, głównie sterownik ABS ale inne również mogą dać informację o tym co się dzieje.
Poza tym, jeżeli w sterowniku ABS są błędy z czujnikami kół czy ciśnienia to wstępnie diagnozować usterkę w kierunku uszkodzenia konkretnych wskazanych czujników bądź komunikacji pomiędzy nimi a sterownikiem a na koniec diagnozować usterkę samego sterownika.
Biorąc pod uwagę częste usterki samych sterowników ABS osobiście często zaczynam od podmiany samego sterownika - wtedy odcinam się od ewentualnego szukania dziury w całym w samych czujnikach i wiązce elektrycznej.
Tyle że ja, do celów diagnostycznych, najczęściej posiadam drugi sprawny sterownik luzem. A jak go nie posiadam to niestety przekładam taki ze swojego auta.
Warto zauważyć, że zdarzają się przypadki kiedy sterownik zapisuje permanentnie błąd "014 - sterownik wadliwy" ale brak w nim innych błędów i ABS/ESP i inne systemy pracują poprawnie i FIS nie świeci żadnymi kontrolkami. Ale sam ten błąd to niewątpliwie początek awarii sterownika.
Temat zgłębiałem i aktualnie naprawiam zarówno usterki w zakresie samych czujników jak i usterki samego sterownika ABS.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-