Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 01 ] Sterownik hydrauliczny, czy są różne rodzaje?

myrzyn
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:05
Lokalizacja: Lubelskie

[S8 D2 01 ] Sterownik hydrauliczny, czy są różne rodzaje?

Post autor: myrzyn » 07 lis 2017, 09:39

Witam, pytanie jak w temacie. Czy w skrzyni 5hp24 sterownik hydrauliczny występuje jeden czy były jakieś zmiany? Czy po lifcie się byk inne i nie są zamienne? Czy jest różnica w wybieraku prnd234 i prnds, czy to tylko kwestia sterownika na podszybiu?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2017, 10:16 przez myrzyn, łącznie zmieniany 1 raz.

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 08 lis 2017, 00:06

Sterowniki elektrohydrauliczne były inne przed i po lifcie. Inne też były w skrzyniach które pracowały w S8 i A8. Trzeba uważać bo nie wszystkie są zamienne, zależy od skrzyni.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 08 lis 2017, 00:31

myrzyn pisze:Czy jest różnica w wybieraku prnd234 i prnds
Nie znaczna ale jest, różni się jak wiadomo ramką (dekorem) i w środku ma blokadę by uniemożliwić przesunięcie lewarka do tyłu dalej niż tryb S ...więcej różnic nie znalazłem.

myrzyn
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:05
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: myrzyn » 02 gru 2017, 19:36

monster_1973 pisze:Sterowniki elektrohydrauliczne były inne przed i po lifcie. Inne też były w skrzyniach które pracowały w S8 i A8. Trzeba uważać bo nie wszystkie są zamienne, zależy od skrzyni.
Sprawdziłem temat i głupoty piszesz.

Rozebrałem sterownik od polifta S8 i przedlifta zwykłego A8. Mechanicznie są to te same sterowniki, żadnych znaczących różnic. Inne kolory dwóch dławików i lekka różnica w odlewie na jednym kanale jednak nie wpływająca w żaden sposób na przepustowość. Elektrozawory te same numery. Jedyna różnica jest w wiązce, w polifcie masa jest poprowadzona oddzielnie do EDS i MV i nie jest połączona. W przedlifcie masy są te same dla wszystkich elektrozaworów, bez ich rozdzielenia. Jeżeli nie zmienimy wiązki to będziemy mieć błąd podczas testu elektrozaworów po odpaleniu i skrzynia włączy tryb awaryjny. Trzeba przełożyć wiązkę.

Zaznaczam że nie rozbierałem WSZYSTKICH 5hp24 z a8, ale nie wydaje mi się żeby były między nimi rożnice skoro zwykły przedlift od polifta s8 różni się jedynie tym co napisałem wyżej.

Kolejny raz ktoś tutaj pisze bzdury chyba tylko po to żeby nabić posty. Kiedyś też się naciąłem bo jakiś mądry twierdził że logi w 93 kanale zmieniają się OD RAZU po zmianie rozrządu i odpaleniu silnika przez co walczyłem z rozrządem dzień dłużej.

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 02 gru 2017, 22:23

myrzyn pisze:
monster_1973 pisze:Sterowniki elektrohydrauliczne były inne przed i po lifcie. Inne też były w skrzyniach które pracowały w S8 i A8. Trzeba uważać bo nie wszystkie są zamienne, zależy od skrzyni.
Sprawdziłem temat i głupoty piszesz.

Rozebrałem sterownik od polifta S8 i przedlifta zwykłego A8. Mechanicznie są to te same sterowniki, żadnych znaczących różnic. Inne kolory dwóch dławików i lekka różnica w odlewie na jednym kanale jednak nie wpływająca w żaden sposób na przepustowość. Elektrozawory te same numery. Jedyna różnica jest w wiązce, w polifcie masa jest poprowadzona oddzielnie do EDS i MV i nie jest połączona. W przedlifcie masy są te same dla wszystkich elektrozaworów, bez ich rozdzielenia. Jeżeli nie zmienimy wiązki to będziemy mieć błąd podczas testu elektrozaworów po odpaleniu i skrzynia włączy tryb awaryjny. Trzeba przełożyć wiązkę.

Zaznaczam że nie rozbierałem WSZYSTKICH 5hp24 z a8, ale nie wydaje mi się żeby były między nimi rożnice skoro zwykły przedlift od polifta s8 różni się jedynie tym co napisałem wyżej.

Kolejny raz ktoś tutaj pisze bzdury chyba tylko po to żeby nabić posty. Kiedyś też się naciąłem bo jakiś mądry twierdził że logi w 93 kanale zmieniają się OD RAZU po zmianie rozrządu i odpaleniu silnika przez co walczyłem z rozrządem dzień dłużej.
To sobie zamontuj, skoro są zamienne. Koło d...y mi to lata. Potem wspólnie się z tego pośmiejemy:)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 03 gru 2017, 13:56

Tylko wymiana jako całości płyty z zaworkami. Nie rób np tak, że płyta z pre fl a zaworki lift. Będzie dziwnie skrzynka chodzić. Inne są również dławiki w dużej płycie, te kolorowe (brażowe filoetowe białe i bodaj pomarańczowe pomiędzy lift a przed lift). Nie testowałem tylko z 3.3 tdi ale płyta jako płyta pomiędzy 5hp24a powinna być zamienna jako całość.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl