części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Alternator - Ładowanie

kcajip
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 09 mar 2017, 16:16
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: kcajip » 28 mar 2017, 23:58

W woli ścisłości prawidłowe wartości ładowania wahają się między 13,8V a 14,8V wszystko zależy od obciążenia oraz stopnia rozładowania akumulatora. Mam od niedawna A8, ale u mnie na aku jest 14,3 przy wlączonych podstawowych rzeczach. Co mogę doradzić warto mierzyć alternator dotykając śruby plusowej nie nakrętki oraz jego obudowy jeśli nadal jest 13,6 czy coś w tym stylu nadaje się do naprawy. O naprawie alternatora nie będę się już rozwijać :-) pozdrawiam

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 03 kwie 2017, 14:01

Warto sprawdzić ładowanie tak dla samego siebie żeby potem nie zapłacić za coś innego :) Tylko dziwi mnie to że instrukcja A8 mówi o stanie naładowania aku 60-80% za normalne...

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 18 lis 2017, 14:22

Koledzy, dzisiaj zmierzylem jeszcze raz prąd ładowania, ponieważ po tygodniu jazdy tylko po małym mieście jest już prawie problem z oddaleniem auta (dom, praca, sklep, itp odcinki 2-3km). Jeśli zrobię jakąś trasę np 10km to spokojnie się doładowuje.
I tak pomiary:
Na alternatorze
-Bez obciążenia 14,10V
-Z pełnym obciążeniem 14,10
Na akumulatorze
-Bez obciążenia 13.81
-Z obciążeniem 13,72
i czasami spadło mi do
13,6 bez ob
13,4 z ob


Chciałbym oczywiście wyeliminować problem niedoladowanego akumulatora ale nie mam pomysłu. Kable wydają się okey bo dużego spadku nie ma, a prąd na alternatorze za to wydaje mi się za mały. Na eksperymenty jest mało miejsca (3.0 TDI). Zastanawiam się czy wywalac alternator czy zmienić regulator napięcia bez wyciągania alternatora. Ktoś wyciągał jedno bądź drugie, jakieś wskazówki co jest możliwe i jak do tego najsprawniej się zabrać? Alternator VALEO 059 903 015R, ile daje nowy regulator, widziałem w sprzedaży takie które mają niby 14,8V (minus straty i by wyszło całkiem fajnie). Wszelkie sugestie i wskazówki mile widziane. Zaraz dojdzie mróz, ogrzewanie szyby, webasto i te krótkie dystanse no i będzie większy problem.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 18 lis 2017, 14:38

Moje D3 teraz więcej stoi niż jeździ a że wcześniej miałem problemy też aku to spróbowałem dać niezależną masę miedzy budą a silnikiem i zdublowałem kabel plusowy od przerywacza pirotechnicznego do klemy plusowej . Nie wiem które z tych wynalazków pomogło ale od pół roku auto jeździ 6 km raz w tygodniu i żadnych problemów niet . Oprócz tych km to jeszcze chodzi po około 10 min przed jazdą - takie wytyczne dałem mojej żonie żeby się nie martwić że silnik nie rozgrzany .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 18 lis 2017, 17:52

pioter,

Można spróbować. Dostęp prosty, a powiedz gdzie puściłes tą masę?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 18 lis 2017, 18:16

Przy mocowaniu amorka i na głowicy znalazłem jakąś śrubę - teraz nie pamiętam którą . Ale śrub przy silniku mamy dość do wyboru .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 18 lis 2017, 19:36

Masz rację,ciekaw byłem czy od dołu czy od góry silnika. Spróbuję tego, ale i będę szukał regulatora napięcia bo pewnie jeszcze oryginalny siedzi więc pora na niego.

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 18 sty 2018, 20:14

Podepnę się do tematu. Mam banalne pytanie. W alternatorze chłodzonym cieczą z tyłu jest gniazdo podpisane com. Co to jest i do czego służy???

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 sty 2018, 06:52

COM to sygnał sterujący dla alternatora. Steruje napięciem oraz pracą regulatora napięcia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 19 sty 2018, 14:28

A można to gniazdo wymienić??? Moje jest uszkodzone.
Jest ono zespolone z regulatorem napięcia??

Fanatico
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 29 maja 2016, 07:21
Lokalizacja: Zakład Psychatryczny

Post autor: Fanatico » 27 sty 2018, 07:20

"Maciu" u mnie jest czasami cieply kabel od plusa ten krotki od bezpiecznika piro. Złącza są ok co jeszcze spr?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 lut 2018, 15:24

ciepły czy gorący? jak sie grzeje to zdecydowanie nie jest ok, jak nie samo
złącze (styk) to tak jak było już wiele razy pisane w środku przewód
prznie poutleniany i trzeba lutować, też się do tego przymierzam

[ Dodano: 2018-02-05, 15:24 ]
Pytanie gdybym chciał wymienić odcinek słupek A - alternator
to czy kabel tzw masowy spawalniczy da radę?

w sensie czy osłony takich kabli spawalniczych są przystosowane do uzytku
w róznych warunkach pogodowo temperaturowych...

myślę że mozna kupić kabel na metry, końcówki oczkowe odpiwednie
i praskę... np
https://tooles.pl/narzedzia-i-sprzet-wa ... 7_387.html
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 05 lut 2018, 23:30

maciu pisze:myślę że mozna kupić kabel na metry, końcówki oczkowe odpiwednie
i praskę... np
Ta "praska" to nawet 20 zeta nie jest warta, kupiłem rok temu coś takiego: http://www.ebay.de/itm/10-bis-300-mm-Pr ... 1438.l2649 ...i nadal działa ;)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 lut 2018, 15:44

w miedzyczasie warsztat wpuścił kilogramy cyny w moje przewody... na akku niemal 14.8V
czyli tyle co na altku, auto odpala jak 20latek na imprezie... powinien to być standardowy
mod po zakupie we wszystkich D3... <prosze>

[ Dodano: 2018-02-07, 15:44 ]
tak dla potomności napiszę jeszcze raz bo pomimo napisu w stopce żeby nie pytać
przez pw ciągle przychodzą ;)

naprawa grubego plusa jak tu juz było wiele razy pisane polega na rozcięciu izolacji
rozgrzaniu (duża lutownica lub palnik) wtedy topnik plus cyna i kabel niech chłonie...

po podlaniu sprawdzamy spadki napięcia w zadanym miejscu jak się poprawiło przechodzimy
do następnego połączenia jak nie ti podlewamy jeszcze cyny dalej (rozcinamy dalej
izolację)

u mnie w najgorszym stanie był kabel przy słupku A ten w stronę alternatora
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Vagman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 21 maja 2018, 07:16
Lokalizacja: Raciborz

Post autor: Vagman » 13 sty 2019, 10:20

Odgrzewam kotleta, u siebie mam problem polegający na tym iż na ciepłym silniku auto bardzo ciężko odpala, czasami muszę odczekać aż ostygnie aby go odpalić. Początkowo obstawialem padniety rozrusznik, ale wczoraj sprawdziłem połączenie w skrzynce przy nogach pasażera (akumulator-silnik). Z przewodu który leci od akumulatora jest lekko przyjarana osłona I wypływają "soki" gdy kilka razy pod rząd odpaliłem auto to przewód robił się gorący <bezradny> czy może to być przyczyną złego opalania na ciepłym? Dodam że ładowanie na łączeniu I akumulatorze książkowe czyli okolice 14.4V ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl