[D3 03 4.2MPI/LPG ] Alternator - Ładowanie
W woli ścisłości prawidłowe wartości ładowania wahają się między 13,8V a 14,8V wszystko zależy od obciążenia oraz stopnia rozładowania akumulatora. Mam od niedawna A8, ale u mnie na aku jest 14,3 przy wlączonych podstawowych rzeczach. Co mogę doradzić warto mierzyć alternator dotykając śruby plusowej nie nakrętki oraz jego obudowy jeśli nadal jest 13,6 czy coś w tym stylu nadaje się do naprawy. O naprawie alternatora nie będę się już rozwijać :-) pozdrawiam
Koledzy, dzisiaj zmierzylem jeszcze raz prąd ładowania, ponieważ po tygodniu jazdy tylko po małym mieście jest już prawie problem z oddaleniem auta (dom, praca, sklep, itp odcinki 2-3km). Jeśli zrobię jakąś trasę np 10km to spokojnie się doładowuje.
I tak pomiary:
Na alternatorze
-Bez obciążenia 14,10V
-Z pełnym obciążeniem 14,10
Na akumulatorze
-Bez obciążenia 13.81
-Z obciążeniem 13,72
i czasami spadło mi do
13,6 bez ob
13,4 z ob
Chciałbym oczywiście wyeliminować problem niedoladowanego akumulatora ale nie mam pomysłu. Kable wydają się okey bo dużego spadku nie ma, a prąd na alternatorze za to wydaje mi się za mały. Na eksperymenty jest mało miejsca (3.0 TDI). Zastanawiam się czy wywalac alternator czy zmienić regulator napięcia bez wyciągania alternatora. Ktoś wyciągał jedno bądź drugie, jakieś wskazówki co jest możliwe i jak do tego najsprawniej się zabrać? Alternator VALEO 059 903 015R, ile daje nowy regulator, widziałem w sprzedaży takie które mają niby 14,8V (minus straty i by wyszło całkiem fajnie). Wszelkie sugestie i wskazówki mile widziane. Zaraz dojdzie mróz, ogrzewanie szyby, webasto i te krótkie dystanse no i będzie większy problem.
I tak pomiary:
Na alternatorze
-Bez obciążenia 14,10V
-Z pełnym obciążeniem 14,10
Na akumulatorze
-Bez obciążenia 13.81
-Z obciążeniem 13,72
i czasami spadło mi do
13,6 bez ob
13,4 z ob
Chciałbym oczywiście wyeliminować problem niedoladowanego akumulatora ale nie mam pomysłu. Kable wydają się okey bo dużego spadku nie ma, a prąd na alternatorze za to wydaje mi się za mały. Na eksperymenty jest mało miejsca (3.0 TDI). Zastanawiam się czy wywalac alternator czy zmienić regulator napięcia bez wyciągania alternatora. Ktoś wyciągał jedno bądź drugie, jakieś wskazówki co jest możliwe i jak do tego najsprawniej się zabrać? Alternator VALEO 059 903 015R, ile daje nowy regulator, widziałem w sprzedaży takie które mają niby 14,8V (minus straty i by wyszło całkiem fajnie). Wszelkie sugestie i wskazówki mile widziane. Zaraz dojdzie mróz, ogrzewanie szyby, webasto i te krótkie dystanse no i będzie większy problem.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Moje D3 teraz więcej stoi niż jeździ a że wcześniej miałem problemy też aku to spróbowałem dać niezależną masę miedzy budą a silnikiem i zdublowałem kabel plusowy od przerywacza pirotechnicznego do klemy plusowej . Nie wiem które z tych wynalazków pomogło ale od pół roku auto jeździ 6 km raz w tygodniu i żadnych problemów niet . Oprócz tych km to jeszcze chodzi po około 10 min przed jazdą - takie wytyczne dałem mojej żonie żeby się nie martwić że silnik nie rozgrzany .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
COM to sygnał sterujący dla alternatora. Steruje napięciem oraz pracą regulatora napięcia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
ciepły czy gorący? jak sie grzeje to zdecydowanie nie jest ok, jak nie samo
złącze (styk) to tak jak było już wiele razy pisane w środku przewód
prznie poutleniany i trzeba lutować, też się do tego przymierzam
[ Dodano: 2018-02-05, 15:24 ]
Pytanie gdybym chciał wymienić odcinek słupek A - alternator
to czy kabel tzw masowy spawalniczy da radę?
w sensie czy osłony takich kabli spawalniczych są przystosowane do uzytku
w róznych warunkach pogodowo temperaturowych...
myślę że mozna kupić kabel na metry, końcówki oczkowe odpiwednie
i praskę... np
https://tooles.pl/narzedzia-i-sprzet-wa ... 7_387.html
złącze (styk) to tak jak było już wiele razy pisane w środku przewód
prznie poutleniany i trzeba lutować, też się do tego przymierzam
[ Dodano: 2018-02-05, 15:24 ]
Pytanie gdybym chciał wymienić odcinek słupek A - alternator
to czy kabel tzw masowy spawalniczy da radę?
w sensie czy osłony takich kabli spawalniczych są przystosowane do uzytku
w róznych warunkach pogodowo temperaturowych...
myślę że mozna kupić kabel na metry, końcówki oczkowe odpiwednie
i praskę... np
https://tooles.pl/narzedzia-i-sprzet-wa ... 7_387.html
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Ta "praska" to nawet 20 zeta nie jest warta, kupiłem rok temu coś takiego: http://www.ebay.de/itm/10-bis-300-mm-Pr ... 1438.l2649 ...i nadal działamaciu pisze:myślę że mozna kupić kabel na metry, końcówki oczkowe odpiwednie
i praskę... np
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
w miedzyczasie warsztat wpuścił kilogramy cyny w moje przewody... na akku niemal 14.8V
czyli tyle co na altku, auto odpala jak 20latek na imprezie... powinien to być standardowy
mod po zakupie we wszystkich D3...
[ Dodano: 2018-02-07, 15:44 ]
tak dla potomności napiszę jeszcze raz bo pomimo napisu w stopce żeby nie pytać
przez pw ciągle przychodzą
naprawa grubego plusa jak tu juz było wiele razy pisane polega na rozcięciu izolacji
rozgrzaniu (duża lutownica lub palnik) wtedy topnik plus cyna i kabel niech chłonie...
po podlaniu sprawdzamy spadki napięcia w zadanym miejscu jak się poprawiło przechodzimy
do następnego połączenia jak nie ti podlewamy jeszcze cyny dalej (rozcinamy dalej
izolację)
u mnie w najgorszym stanie był kabel przy słupku A ten w stronę alternatora
czyli tyle co na altku, auto odpala jak 20latek na imprezie... powinien to być standardowy
mod po zakupie we wszystkich D3...
[ Dodano: 2018-02-07, 15:44 ]
tak dla potomności napiszę jeszcze raz bo pomimo napisu w stopce żeby nie pytać
przez pw ciągle przychodzą
naprawa grubego plusa jak tu juz było wiele razy pisane polega na rozcięciu izolacji
rozgrzaniu (duża lutownica lub palnik) wtedy topnik plus cyna i kabel niech chłonie...
po podlaniu sprawdzamy spadki napięcia w zadanym miejscu jak się poprawiło przechodzimy
do następnego połączenia jak nie ti podlewamy jeszcze cyny dalej (rozcinamy dalej
izolację)
u mnie w najgorszym stanie był kabel przy słupku A ten w stronę alternatora
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Odgrzewam kotleta, u siebie mam problem polegający na tym iż na ciepłym silniku auto bardzo ciężko odpala, czasami muszę odczekać aż ostygnie aby go odpalić. Początkowo obstawialem padniety rozrusznik, ale wczoraj sprawdziłem połączenie w skrzynce przy nogach pasażera (akumulator-silnik). Z przewodu który leci od akumulatora jest lekko przyjarana osłona I wypływają "soki" gdy kilka razy pod rząd odpaliłem auto to przewód robił się gorący czy może to być przyczyną złego opalania na ciepłym? Dodam że ładowanie na łączeniu I akumulatorze książkowe czyli okolice 14.4V