i gdzie się ów osuszacz w obiegu znajduje...dice111 pisze:Jak działa osuszacz chyba tłumaczyć nie muszę.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] silniczki klap klimatronica
osuszacz masz na przednim pasie o ile dobrze pamiętam jest po lewej stronie pod lampą , ciezko ku..estwo wymienic jak mam tak zapieczone sruby ze nie dalo ray a nowy osuszacz jest w szafce i czeka 
[center] Wyrażamy sie kulturalnie, za przekleństwa możesz dostać kartke
[/center]

[center] Wyrażamy sie kulturalnie, za przekleństwa możesz dostać kartke

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Preston81, łącznie zmieniany 3 razy.
bądź sobą, wariatów też lubią
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W głównej mierze usuwa wilgoć z układu klimatyzacji by zapobiec m.in uszkodzeniu sprężarki oraz...korozje (granulat w nim zatrzymuje i wodę i resztę syfu z czynnika). A gdzie się znajduje ? Najczęściej pomiędzy skraplaczem a parownikiem, no chyba, że jest zintegrowany ze skraplaczem.
Także wyjaśni mi ktoś fenomen, o który pytałem wcześniej ?
Także wyjaśni mi ktoś fenomen, o który pytałem wcześniej ?
Black Cars Matters
i tak wlacza ci sie klima, roznica jest taka ze przy wylaczonym econ masz zapuszczona klime i suche powietrze, ja nie wierze w to ze klima nie dziala ponizej 5 stopni tym samym na wlaczonym masz wilgoc w powietrzu, powietrze jest tez cieplejsze co na wskutek roznic temeratur tj powietrza wyziewanego z ukladu i otoczenia (wnetrza auta) pojawia sie para ?? tak to pojmuje moze jestem w bledzie , nawet bardzo mozliwedice111 pisze:Nikt nie twierdzi, że osuszacz osusza powietrze w kabinieECON nie zamyka obiegu. Także nadal pytam dlaczego przy włączonym ECON szyby parują a przy wyłączonym nie, nawet poniżej 5 st C ?

bądź sobą, wariatów też lubią
Nic kompletnie nic. Trochę tylko spalaniedice111 pisze:Nie, dice chce wiedziec czy poza wylaczeniem sprezarki i ew zmniejszeniem cisn w ukladzie nic innego sie nie zmienia ponizej tych 5 st C
Włączenie econ nic nie daje w zimie bo sprężarka i tak nie działa poniżej 5 stopni.No może poza tym że jak masz przednia szyba grzana to się nie włączy gdy masz econ. Tylko na auto.
[ Dodano: 2017-11-21, 19:19 ]
Sprężarka poniżej 5 stopni i tak nie działa więc jeździsz i tak z wyłączona Klima. Czy masz econ czy auto wszystko jedno.CINEK pisze:a ja zaczynam się gubićto w końcu jeździć zimą z włączoną klimą czy też nie ?
Generalnie wychodzę z założenia ze jak się trochę ociepli w dzień to lepiej żeby się układ przesmarowal niż pół roku jeździć bez włączenia kliny.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W takim razie, przyklad np z dzis, wilgotno, mokro, pada i do tego zimno, przy tych 4 st na ECON szyby paruja, dlaczego nie paruja na wylaczonym ECON ? Nie powinno byc roznicy przy ECON a przy nie ECON ponizej 5 st, a... jest. I to samo jesli chodzi o szybkie "odmarazanie, odparowania' czy jak to zwie instrukcja - wlaczajac je ECON choc wlaczony zawsze sie na ta chwile wylaczy, nawet ponizej 5 st po co ?uszek pisze:Nic kompletnie nic. Trochę tylko spalaniedice111 pisze:Nie, dice chce wiedziec czy poza wylaczeniem sprezarki i ew zmniejszeniem cisn w ukladzie nic innego sie nie zmienia ponizej tych 5 st C
Włączenie econ nic nie daje w zimie bo sprężarka i tak nie działa poniżej 5 stopni.No może poza tym że jak masz przednia szyba grzana to się nie włączy gdy masz econ. Tylko na auto..
Black Cars Matters
U mnie faktycznie jest tak, ze przy tempraturze 2-3°C na wyłączonym ECON szyby nie paruja. A jesli sa zaparowane (bo posiedzialem w srodku j nachuchałem
) to od razu odparowuja. No i jesli kompresor by sie nie załączal to rowniez i obroty nie powinny byc podwyzszone, a sa... Jak włącze ECON tko spadaja delikatnie. Ogolnie czuc ten moment.

to nie jest zwykły napęd...to
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
jak macie watpliwosci czy kompresor startuje czy nie to mozna jeszcze zobaczyc
czy startuje wentylator lub wyciagnac przekaźnik od kompresora i wtedy testować
5 stopni jest nieco umowne (brane z innego czujnika niz ten na zegarach jak sądzę)
czy startuje wentylator lub wyciagnac przekaźnik od kompresora i wtedy testować
5 stopni jest nieco umowne (brane z innego czujnika niz ten na zegarach jak sądzę)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-nie zgadzam sieuszek pisze:Sprężarka poniżej 5 stopni i tak nie działa więc jeździsz i tak z wyłączona Klima. Czy masz econ czy auto wszystko jedno.

zrobimy tak poczekam na temp do 5 stopni nagram filmik chociaz juz taki tu nagrywalem wlaczam klime, klima dziala wentyl chodzi chyba ze to ze dziala wentylator klimy nie jest jednoznaczne z tym ze dziala klimatyzacja ?
wentylator klimy u mnie startuje zawsze, a na econ nie jezdze- bledy mi poznikaly za to teraz z ciekawosci zszedlem do s8 strzelilem vaga i wyplul mi tez ten blad
https://photos.app.goo.gl/W0p5ZUAiumh42VTB3
tyle ze nie jako sporadyczny i faktycznie po ponownym skanie wraca - cos sie chyba zacielo

czy u nas tez taki test mozna zrobic ?
ew jak robic go za pomoca vaga ?
tu jakis czit z c5 ale nie o to mi chodzi
znalazlem tez cos takiego dla a4, czy dla naszych 8 jest tez taka opcja- co ew trzeba pozmieniac w przedstawionym nizej procesie?
Dla Audi A4 z silnikiem 1.6 1994 r. kodowanie klimatronika to 00040, dla A4 1.6 z 1996 r. (po pierwszym lifcie) kodowanie klimatronica 04140.
Przed rozpoczęciem programowania należy pamiętać iż przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/naprawione.
1. Podłączamy VAG.
2. Uruchamiamy silnik.
3. Włączamy kllimatyzację w tryb AUTO.
4. Uruchamiamy program do diagnostyki VAG (ja używałem VAG-COM 3).
5. Wchodzimy w adres 08 AC/HVAC lub inny dotyczący klimatyzacji (w zależności od programu).
6. Dalej 07 Kodowanie
7. Wpisujemy wartość i potwierdzamy.
Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujemy błędy klimy, usuwamy je, jeśli się pojawiły i przechodzimy do Basic Settings.
Silnik musi nadal pracować, i klima być włączona w tryb AUTO.
8. Wchodzimy w adres 04 Basic Settings we funkcji o adresie 08 AC/HVAC.
9. Wpisujemy numer grupy 001
Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe.
Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).
Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.
Jeszcze raz dla pewności odczytujemy błędy i kończymy pracę VAG-a.
Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji.
UWAGI:
Kodowanie sterownika jest zależne od samochodu i sillnika oraz roku produkcji. Nie ma uniwersalnego kodowania dla wszystkich aut.
[ Dodano: 2017-11-26, 19:03 ]
film z dzisiaj prosze
https://photos.app.goo.gl/yQoomG3O7RGLpYXe2
[ Dodano: 2017-11-28, 19:40 ]
ktos cos ?
bądź sobą, wariatów też lubią