![]() |
![]() |
![]() |
[D2 01 3.7PB/LPG ] Przepłukanie nagrzewnicy pasażera
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
[D2 01 3.7PB/LPG ] Przepłukanie nagrzewnicy pasażera
Witam. Sporo czytałem już na temat niesprawnych układów ogrzewania w D2 i wywnioskowałem, że prawdopodobnie mam permanentnie zamuloną nagrzewnicę od strony pasażera.
Podpowiedzcie mi gdzie najwygodniej podpiąć się pod nagrzewnicę, żeby ją przepłukać? Pod maską między ECU a wentylatorem widać połączenie do nagrzewnicy, ale jest tam mało miejsca. Czy z wnętrza jest lepszy dostęp? Wystarczy wyciągnąć dywanik, boczek tunelu i schowek czy jest więcej do rozebrania? Z góry dzięki za podpowiedzi.
Podpowiedzcie mi gdzie najwygodniej podpiąć się pod nagrzewnicę, żeby ją przepłukać? Pod maską między ECU a wentylatorem widać połączenie do nagrzewnicy, ale jest tam mało miejsca. Czy z wnętrza jest lepszy dostęp? Wystarczy wyciągnąć dywanik, boczek tunelu i schowek czy jest więcej do rozebrania? Z góry dzięki za podpowiedzi.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
tak - 2
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Musisz porozkrecac wszystko co się da pod kierownicą i wtedy wyjdzie bez problemu, przy grodzi to raczej plukales elektro zawory z pompa obiegowa, może trochę udało ci się nagrzewnice przepłukać. Jak robiłem operacje z soda kaustyczna to takiego syfu nie spodziewałem się jaki wylecial
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
Będę walczył w weekend w takim razie
[ Dodano: 2017-12-20, 08:26 ]
Niestety nie byłem w stanie rozpiąć węży przy wentylatorze, podpiąłem się przed układem zaworów, ale nic ta operacja nie dała. Po świętach pewnie zdemontuje nagrzewnicę. I tu moje pytanie: czy stosowaliście zamienniki z allegro? Nie wiem czy bawić się w płukanie czy wymieniać. Można wyrwać nową sztuką aluminiowa za 60-100 zł, tylko boje się o to, czy dobrze spasuje na łączeniu węży. Znalazłem na przykład polski produkt LORO.
[ Dodano: 2017-12-20, 08:26 ]
Niestety nie byłem w stanie rozpiąć węży przy wentylatorze, podpiąłem się przed układem zaworów, ale nic ta operacja nie dała. Po świętach pewnie zdemontuje nagrzewnicę. I tu moje pytanie: czy stosowaliście zamienniki z allegro? Nie wiem czy bawić się w płukanie czy wymieniać. Można wyrwać nową sztuką aluminiowa za 60-100 zł, tylko boje się o to, czy dobrze spasuje na łączeniu węży. Znalazłem na przykład polski produkt LORO.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
Kurcze nie wiem, jak rozbiore to wtedy pojadę i dobiorę odpowiedni,
[ Dodano: 2018-02-20, 08:16 ]
No i po wymianie , przerąbana robota. Ten kto wymyślił te połączenie rurki z nagrzewnica powinien do piekła trafić, niestety zdjęć nie wsadzę bo jakość kiepska lecz służę pomocą jakby co, tutaj zdjęcie nowej nagrzewnicy
[ Dodano: 2018-02-20, 08:18 ]
![Obrazek]()
[ Dodano: 2018-02-20, 08:16 ]
No i po wymianie , przerąbana robota. Ten kto wymyślił te połączenie rurki z nagrzewnica powinien do piekła trafić, niestety zdjęć nie wsadzę bo jakość kiepska lecz służę pomocą jakby co, tutaj zdjęcie nowej nagrzewnicy
[ Dodano: 2018-02-20, 08:18 ]
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
Z tym płukaniem to spoko sprawa ale jeśli płucze się nagrzewnicę zaraz przy jej zasilaniu. Płukanie przez zespół elektrozaworów nie jest do końca super. Rozbierałem elektrozawory kiedyś i w tym wirniku w środku który jest napędzany przez silniczek było pełno różowego glutu który m.in blokował przepływ płynu. Jak ktoś będzie chciał przepłukać w ten sposób to może tylko zaszkodzić nagrzewnicy i zalepić ją na amen. Dlatego jednak robić to przy samej grodzi. Przy pracach związanych z nagrzewnicami uważam, że warto wyjąć zawory i je ręcznie wymyć. Przez gluty wieszają się zawory ( trzpienie ) i później cewka dostaje po uszach. Same gumki trzpieni u mnie ( a8 1996 rok ) o dziwo nie były uszkodzone ani napuchnięte.