Kupno Audi A8 D2 4.2 Q pare pytań ;)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 lis 2017, 13:22
- Lokalizacja: Stalowa wola
Kupno Audi A8 D2 4.2 Q pare pytań ;)
Witam wszystkich , przymierzam się do zmiany samochodu i padło właśnie na A8 D2 .
Po wszelakich przemyśleniach za i przeciw postawiłem na model po liftowy z silnikiem 4.2quattro generalnie wszystko co mogłem starałem się doczytać , jednak mam kilka pytań na które nie znalazłem dokładnych informacji którę by mnie zaspokoiły .
Generalnie miałem okazję przejechać się raz przed liftem 4,2Q tylko kawałek , z tego co wyczytałem modele po liftowe lepiej się prowadza , są lepiej wygłuszone (?) jak to wygląda gdyby porównywać wygłuszenie po liftowej A8 do chociażby trochę nowszej klasy średniej gdzie wygłuszenie jest już naprawdę na dobrym poziomie (przykł. e90) , jeżeli chodzi o podwójne szyby z tego co się zdążyłem doinformować poprawiają wygłuszenie - tyle w teorii , czy w praktycę , faktycznie róznica jest wyraźnie wyczuwalna ? Przy większych/mniejszych prędkościach czy generalnie w całym zakresie jest sporo odczuwalna różnica.
Jak jest z nagłośnieniem bose do zwykłego audi concert .
Z racji ,że autko ma już trochę lat widziałem problem utleniania się aluminium - jak się tego pozbyć czy jest to kosztowna sprawa
O kosztach eksploatacji mniej więcej się zorientowałem wiem co ile kosztuje , na start planuje wydać na samochód kwotę około 20 tyś zł + pakiet start ok 5. Myślę o zamontowaniu instalacji gazowej ile w miarę dobra instalacja gazowa kosztuje do takiego v8 -semki.
Koszt wymiany rozrządu w tym silniku to jakaś magia jedni piszą 1200 złoty inni 4-5tyś złotych i w sumie już zgłupiałem
Warto rozglądać się za egzemplarzami zarejestrowanymi i jeżdżącymi już po naszym kraju - plus jest taki ,że często posiadają już instalacje gazową, mniej więcej wiemy co było a co nie było robione , czy raczej nie rozgrzebaną przez polskich mechaników sprowadzoną i samemu założyć inst, i zrobić generalny serwis - trochę droższa opcja .
I ostatnie pytanie , widuje się często A8 sprowadzone z instalacjami zagranicznymi , jak mają się te instalacje u nas ,koszty serwisowania / ewentualnie napraw - częsci do tych instalacji są dostępne ? Pozdrawiam !
Po wszelakich przemyśleniach za i przeciw postawiłem na model po liftowy z silnikiem 4.2quattro generalnie wszystko co mogłem starałem się doczytać , jednak mam kilka pytań na które nie znalazłem dokładnych informacji którę by mnie zaspokoiły .
Generalnie miałem okazję przejechać się raz przed liftem 4,2Q tylko kawałek , z tego co wyczytałem modele po liftowe lepiej się prowadza , są lepiej wygłuszone (?) jak to wygląda gdyby porównywać wygłuszenie po liftowej A8 do chociażby trochę nowszej klasy średniej gdzie wygłuszenie jest już naprawdę na dobrym poziomie (przykł. e90) , jeżeli chodzi o podwójne szyby z tego co się zdążyłem doinformować poprawiają wygłuszenie - tyle w teorii , czy w praktycę , faktycznie róznica jest wyraźnie wyczuwalna ? Przy większych/mniejszych prędkościach czy generalnie w całym zakresie jest sporo odczuwalna różnica.
Jak jest z nagłośnieniem bose do zwykłego audi concert .
Z racji ,że autko ma już trochę lat widziałem problem utleniania się aluminium - jak się tego pozbyć czy jest to kosztowna sprawa
O kosztach eksploatacji mniej więcej się zorientowałem wiem co ile kosztuje , na start planuje wydać na samochód kwotę około 20 tyś zł + pakiet start ok 5. Myślę o zamontowaniu instalacji gazowej ile w miarę dobra instalacja gazowa kosztuje do takiego v8 -semki.
Koszt wymiany rozrządu w tym silniku to jakaś magia jedni piszą 1200 złoty inni 4-5tyś złotych i w sumie już zgłupiałem
Warto rozglądać się za egzemplarzami zarejestrowanymi i jeżdżącymi już po naszym kraju - plus jest taki ,że często posiadają już instalacje gazową, mniej więcej wiemy co było a co nie było robione , czy raczej nie rozgrzebaną przez polskich mechaników sprowadzoną i samemu założyć inst, i zrobić generalny serwis - trochę droższa opcja .
I ostatnie pytanie , widuje się często A8 sprowadzone z instalacjami zagranicznymi , jak mają się te instalacje u nas ,koszty serwisowania / ewentualnie napraw - częsci do tych instalacji są dostępne ? Pozdrawiam !
- dice111
- Moderator
- Posty: 5158
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Re: Kupno Audi A8 D2 4.2 Q pare pytań ;)
Prowadzą się tak samo. FL mają akurat większą moc (praktycznie niezauważalne przy V8)kuba210796 pisze:z tego co wyczytałem modele po liftowe lepiej się prowadza
Nie są, zarówno preFL jak i FL mają w opcji podwójne szyby, ale choćby do Lexa dużo i tak im brakuje. Można to samemu poprawić, ale czeka się rozbiórka wnętrza.kuba210796 pisze:są lepiej wygłuszone (?) jak to wygląda gdyby porównywać wygłuszenie po liftowej A8 do chociażby trochę nowszej klasy średniej gdzie wygłuszenie jest już naprawdę na dobrym poziomie (przykł. e90) ,
Takkuba210796 pisze:jeżeli chodzi o podwójne szyby z tego co się zdążyłem doinformować poprawiają wygłuszenie - tyle w teorii , czy w praktycę , faktycznie róznica jest wyraźnie wyczuwalna ?
Nie myl pojęć. Concert to radio, BOSE występowało z różnymi radiami w zależności od roku i opcji. Róznica pomiędzy BOSE a Nokia by Tonsil jest spora.kuba210796 pisze:Jak jest z nagłośnieniem bose do zwykłego audi concert .
Ogniska zedrzesz, porobisz zaprawki albo malujesz element.kuba210796 pisze:Z racji ,że autko ma już trochę lat widziałem problem utleniania się aluminium - jak się tego pozbyć czy jest to kosztowna sprawa
Bo przy okazji rozrządu warto robić inne rzeczy, więc stąd te różnice, inna sprawa - zamienniki a OE także ceny części się różnią.kuba210796 pisze:Koszt wymiany rozrządu w tym silniku to jakaś magia jedni piszą 1200 złoty inni 4-5tyś złotych i w sumie już zgłupiałem
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 lis 2017, 13:22
- Lokalizacja: Stalowa wola
ok dzieki za odpowiedzi. Czytałem ten temat, poniekad zdaje sobie sprawe że utrzymanie starej a8 semki z v8 pod maską nie bedzie porównywalne z obecną b5 1.8 lpg z tym że przez najblizszy rok czasu autko będzie używane tylko jeden tydzień w msc dopiero później mysle o eksploatacji na codzień aczykolwiek do tego czasu myślę ze pierwszorzedne naprawy będą juz zrobione i koszty utrzymania sie wyrownaja. Najgorsze obawy mam tylko przed skrzynią i samym silnikiem żeby oleju wiadrami nie dolewać ale myślę ze bedzie to do zdiagnozowania podczas oględzin. pozatym koszty eksploatacji myślę ze beda do zaakceptowania ze względu na to co oferuję ten samochód. Świece oleje opony zawieszenie itd przepatrzylem i generalnie az tak mnie nie przeraża najgorzej zaboli np usterka skrzyni kiedy z dnia na dzien dowiadujesz się że jestes o 4-6 tyś bidniejszy
Jak kupujesz A8 PreFL to myślę, że i tak musisz mieć przygotowany worek pieniędzy.
Napisze na swoim przykładzie - kupiłem ją jako hobbystyczne auto na przejażdżki, więc jeżdżę raczej rzadko.
Dałem 11tysi i drugie 11 już włożyłem (w przeciągu roku).
Z droższych rzeczy wymieniałem:
- szyby przód i tył, bo się rozklejały - 2 tysie
- maglownica, bo stukała - 1,8k zł
- remont skrzyni (ciekło z simmeringu i stwierdziłem, że jak już i tak trzeba zdjąć skrzynię to lepiej przejrzeć) - 4,2k zł
Poza tym masa innych pierdół, których jeszcze nie zrobiłem, a wśród nich najdroższe będzie lakierowanie, bo planuję całe auto pomalować.
A w ciągu tego roku przejechałem nie więcej niż 2 tysiące km.
Także, dobrze przemyśl sprawę...
Napisze na swoim przykładzie - kupiłem ją jako hobbystyczne auto na przejażdżki, więc jeżdżę raczej rzadko.
Dałem 11tysi i drugie 11 już włożyłem (w przeciągu roku).
Z droższych rzeczy wymieniałem:
- szyby przód i tył, bo się rozklejały - 2 tysie
- maglownica, bo stukała - 1,8k zł
- remont skrzyni (ciekło z simmeringu i stwierdziłem, że jak już i tak trzeba zdjąć skrzynię to lepiej przejrzeć) - 4,2k zł
Poza tym masa innych pierdół, których jeszcze nie zrobiłem, a wśród nich najdroższe będzie lakierowanie, bo planuję całe auto pomalować.
A w ciągu tego roku przejechałem nie więcej niż 2 tysiące km.
Także, dobrze przemyśl sprawę...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 lis 2017, 13:22
- Lokalizacja: Stalowa wola
S8 raczej odpada, do kosztów eksploatacji dochodzi droższe zawieszenie, hamulce wydaje mi się,że s8 było by też ciężej znaleźć nie zarznięta no i dobre sztuki cenią się nawet po 30 tyś . Nie powiem ,że gdyby trafiła się ładna w dobrych pieniądzach .. Z tym,że ja oczekuje od tego samochodu jak najwięcej komfortu , ciszy spokoju i relaksu podczas jazdy niż sportowego zacięcia w innym wypadku szukałbym z3/z4 czy innego małego sportowego pizdzika.
Powiem wam szczerze,że jestem na pierwszym forum , na którym ludzie odradzają a nie polecają
Chris, Faktycznie robi wrażenie tylko warto zaznaczyć ,że te rzeczy które Cię najwięcej kosztowały wymienia się praktycznie raz . Skrzynia,maglownica,szyby to raczej jednorazowe koszty .
Nierzadko w typowego diesla klasy średniej ładuje się ładnych kilka tysięcy na start - dwu masy, pompowtryski , filtr cząsteczek itd itd .
Nie chcę podważać tezy ,że to auto jest drogie w utrzymaniu ale chyba jak każdy z was przed zakupem , myśli raczej pozytywnie i może akurat mi się nie przydarzy to czy tamto. W każdym bądź razie robie c+e i stąd ten pomysł na a8 , w innym przypadku by dojezdżać do pracy nie było by najmniejszego sensu utrzymywać tego auta , a tak będzie on oderwaniem w jakimś stopniu bo wiadome, że jak się zawodowo jezdzi to mniej przyciąga puszka w wolnej chwili .
Nie jestem pedancikiem i u mnie nie musi wszystko być na tip top , bo chciałbym ten samochód używać tak czy siak do jazdy a nie do podziwiania w garażu , ale musi być sprawne i jak trzeba coś wymienić to się wymienia a nie czeka, nawet w głupiego passata wkłada się jakiś pieniądz , zawieszenie,opony,amortyzatory,klocki,przeguby,świece,rozrząd itd może są to nie wielkie pieniądze ale warto zaznaczyć,że ładuje się w auto, gdzie cena rynkowa wynosi 6-8tyś zł praktycznie równowartość ceny po jakimś czasie a to nadal jest był i będzie zwykły srebrny co 3eci spotykany na drodze pastuch . Jeżeli wkładasz pieniądze w A8 to przynajmniej wiesz za co płacisz.
Powiem wam szczerze,że jestem na pierwszym forum , na którym ludzie odradzają a nie polecają
Chris, Faktycznie robi wrażenie tylko warto zaznaczyć ,że te rzeczy które Cię najwięcej kosztowały wymienia się praktycznie raz . Skrzynia,maglownica,szyby to raczej jednorazowe koszty .
Nierzadko w typowego diesla klasy średniej ładuje się ładnych kilka tysięcy na start - dwu masy, pompowtryski , filtr cząsteczek itd itd .
Nie chcę podważać tezy ,że to auto jest drogie w utrzymaniu ale chyba jak każdy z was przed zakupem , myśli raczej pozytywnie i może akurat mi się nie przydarzy to czy tamto. W każdym bądź razie robie c+e i stąd ten pomysł na a8 , w innym przypadku by dojezdżać do pracy nie było by najmniejszego sensu utrzymywać tego auta , a tak będzie on oderwaniem w jakimś stopniu bo wiadome, że jak się zawodowo jezdzi to mniej przyciąga puszka w wolnej chwili .
Nie jestem pedancikiem i u mnie nie musi wszystko być na tip top , bo chciałbym ten samochód używać tak czy siak do jazdy a nie do podziwiania w garażu , ale musi być sprawne i jak trzeba coś wymienić to się wymienia a nie czeka, nawet w głupiego passata wkłada się jakiś pieniądz , zawieszenie,opony,amortyzatory,klocki,przeguby,świece,rozrząd itd może są to nie wielkie pieniądze ale warto zaznaczyć,że ładuje się w auto, gdzie cena rynkowa wynosi 6-8tyś zł praktycznie równowartość ceny po jakimś czasie a to nadal jest był i będzie zwykły srebrny co 3eci spotykany na drodze pastuch . Jeżeli wkładasz pieniądze w A8 to przynajmniej wiesz za co płacisz.
Niecałe 1,8k zł za wszystko, czyli regenerację, montaż, demontaż i wymiana płynu wspomagania z czyszczeniem układu.CINEK pisze:dales 1,8K za magiel? nowy czy regenerowany? Bo wiem ze regeneracja bezpośrednio w ZF to koszt miedzy 250-400€ w zależności od uszkodzeń...Chris pisze:- maglownica, bo stukała - 1,8k zł
tez kiedys tak myslalem i bylem w bledzie !kuba210796 pisze:S8 raczej odpada, do kosztów eksploatacji
za 33 sprzedam ci moja s8 - nowy rozrzad , asb po kapitalce , nastawniki cisza ,naprawione zawieszenie i nowe heble i auto lata nisko nad asfaltem jest bardzo komfortowe i ciche w srodku jak zadne inne jakim jechalem koledzy potwierdza ale nie jest to kolor czarny looknij sobie foty w temacie mojej ski nie pomyl z A8 bo mam 2 sztuki - s8 jest bez lpg z dodatkow ma nivo, system monitorujacy cisnienie w kolach solardach webasto w sumie chyba to ma wszystko , ale auto mialo robiony błotniik tylni lewy - wymienione poszycie jest to zrobione idealnie (niemcy)
bądź sobą, wariatów też lubią