części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D4 12 3.0TDI ] Ubywający płyn chłodniczy

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 gru 2017, 14:03

W przypadku tego 4.2 świeżo po gwarancji przyznali drugi silnik z tego co pamiętam więc te daty są lekko elastyczne. No nie jest fajnie jak tyle trzeba wybulić. Ale z tej kwoty już 1/3 zaproponowali. Może się uda pół na pół i będzie w miarę przyzwoicie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 11 gru 2017, 19:20

Osobiście zabrałbym te auto z ASO, zaprowadził do innego warsztatu, zakupił kompletny drugi silnik i nie bawił się w naprawy.
Poza tym nie wierzę w coś takiego jak uszkodzona głowica przez wadliwą uszczelkę ...jakoś mi to razem nie leży <hmm>
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez danishow, łącznie zmieniany 1 raz.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 11 gru 2017, 19:39

Audi dopuszcza w tym przypadku możliwośc stosowania nadwymiarowych uszczelek do głowic - skoro głowica nie jest pęknięta to można to naprawić stosunkowo tanio
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Lolo2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 72
Rejestracja: 24 sie 2017, 20:07
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Lolo2 » 11 gru 2017, 20:36

drago_o pisze:W przypadku tego 4.2 świeżo po gwarancji przyznali drugi silnik z tego co pamiętam więc te daty są lekko elastyczne. No nie jest fajnie jak tyle trzeba wybulić. Ale z tej kwoty już 1/3 zaproponowali. Może się uda pół na pół i będzie w miarę przyzwoicie.
Koledze w d4 3.0l to rozrzad poszedl i zlomowac musial. Teraz on i ja kupilismy wlasnie 4.2l tdi wlasnie z opinii ze najmniej awaryjny silnik.
Teraz szukam auta dla ojca bo lexus ls600hl wczoraj zaniemogl na autostradzie po 9 latach uzytkowania i chyba kupie kolejna D4 4.2l tdi.

A co sadzicie o silniku w12? Zastanawiam sie nad ta audica ... To nie dział ogłoszeń !
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Lolo2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Beretti
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 28 maja 2016, 21:45
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Beretti » 03 lut 2018, 16:02

Własnie nabyłem drogą kupna D4 2014 rok z nieszczęsnym 3.0 TDI i właśnie po 140 tyś uszkodził się tłok rozwalając głowice i jedna turbinę . Zrobili na gwarancji mimo że było po 7 miesiącach . Teraz jest nowy silnik który przejechał 6 tyś km i na razie jest OK . Pan w ASO powiedział ze rozrząd jest dożywotni :-) , patrząc że lata maksymalnie 140 tyś to chyba prawda .

[ Dodano: 2018-02-03, 16:02 ]
LMG88 pisze:Moj znajomy rowniez w 3.0 diesel mial taki problem, auto zakupil uzywane wiec sam staral sie znalezc problem
Jesli mala ilosc plynu ucieka, a pod autem nie ma zadnych sladow moze sie okazac ze to jednak glowica
Prostym sposobem jest sprawdzenie tego poprzez sprzet ktory bada plyn chlodniczy poprzez zbiorniczek na plyn chlodniczy. Chemikalia ktore sie znajduja w takim testerze w momencie z kontaktem ze spalinami zmieniaja barwe i wtedy mamy jasna sytuacje ze to glowica jest gdzies peknieta
Samo rozbieranie glowicy na poczatku moze nie dac zadnych rezultatow a koszty i czas ogromne
U kolegi okazalo sie ze z glowicy jest mikro pekniecie i plyn dostawal sie do cylindra
Ale pierwszy zabieg to wlasnie tester na plyn chlodniczy
Masz może namiar na taki ptester ?? poproszę

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 03 lut 2018, 20:57

Beretti, potrzebny zwykły tester CO2 ...pełno tego e necie ;) Ale to tylko pokaże czy spaliny mieszają się z płynem, ale czy to wina pęknięcia głowicy czy też uszczelki pod głowicą tego nie pokaże.

maromko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2016, 00:28
Lokalizacja: Melton Mowbray

Post autor: maromko » 18 lut 2018, 14:14

Koledzy u mnie przed rozpoczęciem testu jest tak
Obrazek

A tak po 5 minutach
Obrazek

Ewidentnie zmienił barwę ale:
Oleju w wodzie brak,
wody w oleju również,
Myślę sobie że uszczelka mogła puścić pomiędzy tłokiem a kanałem wodnym ale idąc dalej:
nie kopci,
węże do wody na rozgrzanym silniku nie są twarde i przy użycie niewielkiej siły można je ścisnąć.
Wody też za specjalnie nie ubywa że zbiorniczka.

Jak mogę jeszcze sprawdzic czy to uszczelka czy może nieszczelny EGR ( o ile jest chłodzony cieczą - czego nie wiem i proszę o potwierdzenie)

Zmierzyć ciśnienie na zbiorniku wody manometrem?
Inne przyczyny występowania spalin w układzie chłodzenia?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 18 lut 2018, 22:10

To prawie żadna różnica, jak by byly spaliny w plynie to z niebieskiego byłby żółty.
Najlepiej rozgrzej dobrze auto, odkręć korek i wkladaj tester.

Miałem gdzieś w telefonie fotkę jak to wygląda, jak znajdę to wstawię.

maromko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2016, 00:28
Lokalizacja: Melton Mowbray

Post autor: maromko » 20 lut 2018, 14:28

W dieslu ponoć na zielono ma zmienić kolor.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 20 lut 2018, 23:37

Bez znaczenia czy noPB czy Diesel, na poniższym zdjęciu 2.2 CDI z MB Sprinter.

maromko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2016, 00:28
Lokalizacja: Melton Mowbray

Post autor: maromko » 15 mar 2018, 22:49

I znalazłem powód dlaczego ubywa wody. Mianowicie uszczelka lub też są pompa wody jest uszkodzona i nieszczelna.
Dużo do diagnozy nie było potrzebne, wystarczyło aby zerwany pasek klinowy zmusił mnie do zdjęcia osłony silnika

Obrazek

Karizmo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 174
Rejestracja: 07 lis 2017, 21:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Karizmo » 19 kwie 2018, 12:36

Się zastanawiam czy kolega nie miał tego samego

Też mam gdzieś wyciek i najprawdopodobniej też mi tu leci co na filmie.

I się okazało że mam dokładnie to samo co na filmie ;-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl