części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Klamka zewnętrzna

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 14 gru 2017, 00:35

colorado pisze:
maciu pisze:klamki możesz przekładać dowolnie - z jednym wyjątkiem ta z drzwi kierowcy
ma wycięty otwór na bębenek - cięzko jest go zrobić samemu bo twarda blacha tam jest
Temat otwory na wkładkę też można "przeskoczyć" Wystarczy ze starej klamki przełożyć blachę która posiada ten otwór
grubo, pin wybijać... juz wolałbym wiercić
wybijałeś kiedykolwiek ten pin?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 14 gru 2017, 10:12

colorado pisze:
maciu pisze:klamki możesz przekładać dowolnie - z jednym wyjątkiem ta z drzwi kierowcy
ma wycięty otwór na bębenek - cięzko jest go zrobić samemu bo twarda blacha tam jest
Temat otworu na wkładkę też można "przeskoczyć" Wystarczy ze starej klamki przełożyć blachę która posiada ten otwór
zgadza się, przerabiałem to u siebie, wystarczy wybić ten bolec który wszystko trzyma i bez problemu przełożysz blachę z otworem na blachę bez otworu i odwrotnie :D

[ Dodano: 2017-12-14, 10:12 ]
maciu pisze:wybijałeś kiedykolwiek ten pin?
tak idzie bez problemu, w jedenej tylko mi się zdarzyło ze było trochę kombinacji więcej :P
wierciłeś kiedyś w tym czymś ? twarde to jak skr....

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 14 gru 2017, 14:01

a no to ok

z ciekawosci w starej klameczce sobie powierce zakupilem specjalne
wiertła węglowo tytanowe żeby rozwiercić jedną śrubę i te dopiero idą

dam znać
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
gregor_wroc
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:57
Lokalizacja: DW

Post autor: gregor_wroc » 13 lut 2018, 13:51

Gdyby ktoś chciał klamkę do kessy, to mam taką. Sprawna w idealnym stanie.

Kruger
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:01
Lokalizacja: Bielsko-Białą

Post autor: Kruger » 13 lut 2018, 21:06

Lewy przod albo tył potrzebuje napisz ile

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 13 lut 2018, 21:40

Kruger, klamki są zamienne,
Ze swojego doświadczenia ci mogę napisać - kup nową (ok600zl)

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 03 lis 2018, 22:56

Koledzy jesli klamka cały czas pokazuje że ktoś trzyma w niej rękę (czujnik zblizeniowy, kondesator) to warto tracić czas na demontaż boczków i szukac problemu w trzech z pieciu przewodow wtyczki tej klamki czy od razu kupowac drugą klamkę?

wyczytalem na stronach Hella że:
w zeszytach SSP tego nie napisali ale jesli sterownik 05-Zezwolenie Startu odczytuje wielokrotne wyzwalanie czujnika klamki co zmusza go do szukania wlasciwego klucza w poblizu to wylacza zasilanie na kondensatorach w klamkach aby oszczedzac akumulator.
I tak jesli wielokrotnie wykrywa wyzwalanie klamki kierowcy to wylacza zasilanie kondensatora tylko klamki kierowcy ale jesli wykryje wielokrotne wyzwalanie jednej z pozostalych 3 klamek to wylacza zasilanie wszystkich 3 klamek oprocz kierowcy.
wylaczenie zasilania kondensatorow klamek ma oszczedzac akumulator, ale szkoda ze nie zrobili tego dla jednej konkretnej klamki.

mozna sprawdzic czy 05-zezw.startu wylacza zasilanie i dla ktorych klamek: 05-zezwolenie startu i blok wartosci 131 okno1 to zasilanie kond klamki kierowcy a okno2 to zasilanie kond dla pozostalych 3 klamek, oczywiscie same kondesatory klamek to blok 004

u mnie 05-zezw.startu otwiera zblizeniowo tylko klamke kierowcy a pozostale klamki otwierają się na dwa razy (klamka w gore otwierają się zamki i drugi raz klamka w gore otwierają sie dane drzwi)
aby sprawdzic ktora klamka jest padnieta bo czasem nie ma jej kodu bledu czujnika Gxx
Robię TEST: jak trzymam wcisniety na pilocie klawisz zamykania to wtedy klamka pasazera z przodu w bloku 004 caly czas wykrywa obecnosc dłoni
dopóki trzymam wcisniety klawisz zamykania w bloku 131 widze aktywne zasilanie na obie grupy kondensatorow klamek, trzymając dalej klawisz samo wkladanie ręki w pozostałe sprawne klamki tez pokazuje ze widza one wsuwaną dłoń
Jak tylko puszczę klawisz zamykania na pilocie sterownik nie daje już zasilania na wszystkie 3 pozostale klamki oprocz kierowcy.

same klawisze zamykania dzialaja ok.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 04 lis 2018, 17:53

zanim wywali się na klamkę pare stów to może warto rozebrać i przedzwonić wiązkę..
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 04 lis 2018, 18:42

Maciu i słusznie mówisz warto chyba sprawdzić miernikiem.
Mam jeszcze pytanie: na kilku filmach widziałem że zdejmowane były czarne uszczelki oraz cała góra z szybą przy rozbieraniu drzwi a nasz kolega w dziale warsztat dał info ze szybę podkleja taśma aby nie spadła. Moje pytanie jest takie czy bez wyjęcia szyby jest dostęp do tyłu klamki aby zdjąć haczyk od linki i potem go założyć przy składaniu bo na filmach właśnie po zdjęciu góry czyli całej ramy z szyba widać jak odpinana jest ta linka. Ale raczej do samego sprawdzenia wtyczki klamki chyba dostęp będzie po zdjęciu metalowego boczku.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 04 lis 2018, 19:24

ramki trzeba zdjąć aby się dostac do tylnych zamków resztę ogarnia się
bez zdejmowania
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 12 lis 2018, 00:13

doraźnie rozłączyłem w wiązce z czarną wtyczką idącej do klamki przewód fioletowo-czerwony od czujnika zbliżeniowego, jak będzie kasa to kupię klamkę, ważne że teraz przynajmniej pozostałe dwie tylne klamki działają zbliżeniowo.
Kilka zdjęć może komuś się przydadzą

[ Dodano: 2018-11-12, 00:13 ]
Mam też prośbę, nie chce mi sie rozbierac drzwi ze sprawną klamką (taka w ktorej czujnik zblizeniowy nie zglasza sie jako stale zajety w bloku 004) aby sprawdzic jaka powinna byc wartosc oporu mierzona miernikiem pomiedzy pinem1 czyli masą a pinem2 czyli czujnikiem zblizeniowym.
przy zakupie uzywanej klamki warto o to zapytac znając prawidlową wartosc mozna odpuścić sobie zakup i zaoszczedzic czas na demontaż drzwi i test klamki w aucie. A może w sprawnej klamce nie ma zupełnie oporu pomiędzy pin1 i 2?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 12 lis 2018, 07:28

wsadzenie używanej (sprawnej) klamki ile ona będzie działać? bo na przykładzie znajomych to potrafiła wytrzymać miesiąc... jaka jest różnica w cenie między używką a nową? i jaki jest wkład pracy by to wymienić?
można to określić krótko - rzeźba w gów***.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl