części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Błędy poduszek silnika, SAI i kataliza

McBoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:16
Lokalizacja: KO

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Błędy poduszek silnika, SAI i kataliza

Post autor: McBoss » 16 paź 2017, 15:55

Wednesday,16,October,2013,11:22:12:40973
VCDS Version: Release 12.12.0

Address 01: Engine Labels: 077-910-560-BFM.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 560 E HW: 4E0 907 560
Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0040
Software Coding: 0011773
Work Shop Code: WSC 05311 051 68535
VCID: 2345090EE275F506A91-8076
6 Faults Found:

17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 004 - Open Circuit
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
P1577 - 004 - Open Circuit
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1
P1423 - 002 - Insufficient Flow
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2
P1411 - 002 - Insufficient Flow
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
16814 - Catalyst System; Bank 2
P0430 - 002 - Efficiency Below Threshold - MIL ON

Readiness: 0000 1000



Błędy jak wyżej. Co do poduszek silnika to są sprawne, ale błędy niestety są. Przy poduszce prawej kostki jest sama wtyczka z opornikiem (lub rezystorem), poduszka nie ma wtyczki, ani gniazda na wtyczke. Ogolnie to najmniejszy problem, podpowiedzcie jedynie jaki rezystor dac by bledu nie bylo. Jak poduszka zacznie szwankowac, zerwie sie czy cos to bede czul i wtedy zakupie nowa poduszke juz z czujnikiem...

Błędy SAI oraz katalizatorow pojawiaja sie roznie, raz po 10km, a czasem po 300km (od skasowania). Bledy pojawiaja sie zarowno na LPG jak i na PB. Tutaj bardzo bym prosil o pomoc w usunieciu tej usterki. Z tego co sam juz zlokalizowalem to:
- odma (separator) byl uszkodzony - wymienilem na nowy firmy TOPRAN...
- Wydech jest dziurawy, nie slychac, nie przeszkadza w niczym, jedynie na przegladzie Diagnosta stwierdzil, ze wydech jest dziurawt jak ser szwajcarski... (bledy moga byc przez to spowodowane??)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 16 paź 2017, 20:24

Wymień sondy, ale najpierw sprawdź korekty.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

McBoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:16
Lokalizacja: KO

Post autor: McBoss » 17 paź 2017, 04:28

VCDSem jakie grupy sprawdzić?? Logo dynamiczne zrobić czy na postoju uda mi sie wylapac wadliwa sonde.... ??

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 17 paź 2017, 16:31

W D3 wydech dziurawy ? Gdzieś nim zahaczyłeś ? Co do SAI, Rozumiem, że sama pompa chodzi ok ? - zostaje szukać nieszczelności w całym układzie. Ale z samymi sondami bym zaczął jak pisał Krzysiek, bo są powiązane.
Black Cars Matters

McBoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:16
Lokalizacja: KO

Post autor: McBoss » 17 paź 2017, 18:41

Wydech jest przerobiony, moze jakas slaba stal albo siedzial w wilgotnej trawie dluzszy czas...

Pompa chodzi, ale mozna ją jakoś zdiagnozowac?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 18 paź 2017, 00:01

W VCDSie, ODISie można zrobić jej test (wymusić start). Ale tak jak pisałem, w 14 letnim samochodzie węże sparciałe, więc pewnie gdzieś masz nieszczelność.
Black Cars Matters

McBoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:16
Lokalizacja: KO

Post autor: McBoss » 08 sty 2018, 10:26

Tego SAI nie można usunąć?

Ma ktoś schemat co gdzie się znajduje?
Pompa, Combi Valve (zawór)...?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 sty 2018, 11:14

Mozna, zaslepic, albo usunac calkowice tj fizycznie: weze pompe, zawory itp ale tak czy tak potem trzeba to "wyprogramowac" jak nie chcesz miec checka.
Schemat masz w ELSIE, SAI opisane jest nawet w zeszytach seriwisowych SSP.
Nie lepiej naprawic ?
Black Cars Matters

McBoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:16
Lokalizacja: KO

Post autor: McBoss » 08 sty 2018, 12:32

Znalazłem gościa co usuniezee sterownika za 350zl. Fizycznie może sam bym wywalił...

Nie wiem jak za naprawę się zabrać, kiedyś patrzyłem na przewody to wyglądają okey...

mario3231
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 06 mar 2016, 15:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mario3231 » 08 sty 2018, 17:21

Mam ten sam problem z ta pompa co TY ,też bym chętnie wywalił tą pompę . Może ktoś podpowie jak to zrobić . Zauważyłem u siebie ze jak uruchomię samochód i poczekam parę minut zanim ruszę to błąd się nie pojawia , a jak ruszę od razu to błąd jest . Pompa sprawdzona daje dobrze , nie widać nigdzie przetartych ani sparciałych przewodów.

McBoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:16
Lokalizacja: KO

Post autor: McBoss » 08 sty 2018, 19:59

Zawór Combi trzeba zaslepic i to chyba wszystko by było z części mechanicznych. Do tego trzeba programowo usunąć z ECU.

U mnie po skasowaniu błąd pojawia się różnie. Czasem po 10km, a czasem po 300km...

@mario3231 - a błędy katalizatorow również u CB idą w parze z tymi od SAI czy nie masz ich?

mario3231
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 06 mar 2016, 15:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mario3231 » 08 sty 2018, 20:10

Mam tylko od poduszek i od pompy
Możesz powiedzieć gdzie znajduje się ten zawór co trzeba go zaślepić .

McBoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:16
Lokalizacja: KO

Post autor: McBoss » 08 sty 2018, 23:20


mario3231
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 06 mar 2016, 15:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mario3231 » 09 sty 2018, 16:41

Wydaje mi się że są dwa takie zawory po jednym na głowicę z tyłu silnika , to chyba trzeba zaślepić dwa te zawory tak ?

mysticK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 06 maja 2016, 01:50
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: mysticK » 09 sty 2018, 23:36

Po co cokolwiek wycinac lub zaslepiac? Od obu zawor z tylu glowic ida plastikowe rurki od podcisnien do EGR,na 1000% sa poulamywane. Przy nawet zwyklej obsludze ktos delikatnie tracil,nie zauwazyl i popekaly,przy takiej temperaturze zrobily sie kruche. Nalezy przejrzec te rurki od EGR i znalezc pekniecia i przestanie sypac bledami. Przerabialem identycze sytuacje w swoim.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl