części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.0TDI ] Kodowanie wtryskiwaczy

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

[D3 04 4.0TDI ] Kodowanie wtryskiwaczy

Post autor: Bugalon » 01 lip 2015, 09:05

Wczesniej juz pisałem o tym aucie ale przypomnę temat. Samochód po zatankowaniu benzyny sypnal opilkami w uklad. Wszystko wyczyszczone i wymienione co trzeba. Wtryskiwacze po naprawach i regulacjach na stole u boscha. Pytanie mam takie:

Jak zakodować te wtryskiwacze z użyciem VAGa? Bo w tej chwili sytuacja jest taka, że sterownik zbudowal sobie korekty wtryskiwaczy za ostatni czas swojej pracy (przed demontażem). Chciałbym te korekty wykasować żeby sterownik mógł ponownie zbudować sobie adaptację od zera. Jak to zrobic VAGiem - wie ktos?
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 01 lip 2015, 11:13

Ja mam w skanerku opcje kasowanie adaptacji i w wielu interfejsach widziałem podobna sprawę-Odłączenie Aku także powinno to spowodować tylko w D3 z tym odłaczaniem...

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 01 lip 2015, 15:51

Akurat w tym nie bylo problemow z odlaczaniem. Tylko ręczny trzeba bylo potem zaadoptowac a tak poza tym zaden problem. Z tym kasowaniem adaptacji to chyba nie tak do konca jak napisales, ale gdybym wiedzial to na 100% to bym nie pytal :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 01 lip 2015, 15:56

No w VCDS nie mam takiej funkcji albo się nie znam :) W tym śmiesznym viakenie jest ta funkcja ale nie wiem jak działa ale u gazownika w jakims tam vagu miał to samo-kasowanie adaptacji i mowił że to zeruje własnie to. A odłaczenie aku przynajmniej w D2 zeruje korekty i wsio trza poukładac jakies km na PB tu klekot to raczej nie ma problemuz LPG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 03 lip 2015, 22:30

Apophis pisze:No w VCDS nie mam takiej funkcji albo się nie znam :)
zdecydowanie nie znasz się ;)

ps: czy po regeneracji wtryski dostały nowy kod?

Gość

Post autor: Gość » 03 lip 2015, 23:56

panton pisze:zdecydowanie nie znasz się ;)
W swojej wersji nie znalazłem w VCDS funkcji "KASOWANIE ADAPTACJI" ale ponoc jakos sie to robi :)

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 09 lip 2015, 09:26

panton pisze:
Apophis pisze:No w VCDS nie mam takiej funkcji albo się nie znam :)
zdecydowanie nie znasz się ;)

ps: czy po regeneracji wtryski dostały nowy kod?
Nie, nie dostały. Ogolnie to ich sprawa wygladala tak, że zostały rozebrane, wyczyszczone i złożone. Zmiany kodu nie było bo po złożeniu potwierdziły kody. Pytanie nie jest jednak czy kodować tylko jak kodowac :)

Wiadomo, że kody informują ster o tolerancjach parametrów wtrysków i ich przynależnościach do pewnych klas. Sterownik silnika wiedzac jakie jest kodowanie zmienia "przedwtrysk" i "powtrysk" - nie wiem jak to lepiej nazwać - dla każdego wtryskiwacza z osobna.

Problem polega na tym, że wraz z przebiegiem ecu uczy się korekt wraz z zabrudzeniem/zużyciem tych wtryskiwaczy. W tej chwili korekty ma zapisane na czas tuż przed całkowitym zatrzymaniem samochodu. Chodzi o to, żeby mu te korekty teraz skasować i kazać nauczyć się ich od nowa na wyczyszczonych i przekonserwowanych wtryskiwaczach.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 09 lip 2015, 23:13

załóż wtryski do innych cylindrów i zakoduj na nowo wszystko

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 10 lip 2015, 08:34

Pablo, weź proszę przeczytaj dokładnie co napisałem.

Pytanie w tym wątku jest proste. JAK TO ZAKODOWAC PRZY UZYCIU VAGA?

W 3.0 TDI nie ma problemu, bo w adaptacjach wpisuje się kody i wszystko hula, ale w 4.0 nie wiem jak to zrobic dlatego pytam.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

mgg73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 23 sty 2012, 22:18
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: mgg73 » 21 lis 2017, 00:02

Bugalon pisze:Pablo, weź proszę przeczytaj dokładnie co napisałem.

Pytanie w tym wątku jest proste. JAK TO ZAKODOWAC PRZY UZYCIU VAGA?

W 3.0 TDI nie ma problemu, bo w adaptacjach wpisuje się kody i wszystko hula, ale w 4.0 nie wiem jak to zrobic dlatego pytam.
Witam,
czy ktoś zna rozwiązanie tego tematu tzn. jak zakodować wtryskiwacze w 4.0? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Pozdrawiam,
mg

yeero
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 02 mar 2015, 00:27
Lokalizacja: ldz

Post autor: yeero » 11 sty 2018, 13:08

Odkopuje rowniez temat. Nie wiem jak zakodowac wtryski do 4.0 TDI

Mozna wejsc w adaptation w i kanalach 71-78 mozna odczytac kody wtryskow ale nie za bardzo jest jak ustawic nowe. Mozna wprowadzic tylko 5 cyfr w New Value.

Ogolnie do kodowania potrzebna jest potrzebna opcja LongAdaptation ale jej nie ma dla tego silnika

Ktos cos wie ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 sty 2018, 19:30

yeero pisze:Ogolnie do kodowania potrzebna jest potrzebna opcja LongAdaptation ale jej nie ma dla tego silnika
A posiadasz oryginalny VCDS ?

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 15 sty 2018, 22:05

A co za róznica? Ja w 4.0 tez nie znalazłem miejsc gdzie mozna przykodować wtryski..
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 15 sty 2018, 23:31

szeryfisch pisze:A co za róznica?
W chińczykach dużo opcji często brakuje dlatego pytam. Do kodowania wtrysków w VAGach i tak zawsze używam Gutmann MM 66, znacznie prościej i szybciej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl