Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Woda pod akumulatorem i rozładowywanie akumulato

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 13 sty 2018, 13:02

maciu pisze: ale skąd pomysł że alternator bierze?
Gdzieś u nas na forum ktoś opisywał że diody na alternatorze poszły a zmiarkowali się że to alternator po odpinaniu tych przewodów

Odpiąłem teraz to co na foto poniżej, to chyba już bezpośredni do alternatora idzie?
Obrazek

Nie dało to zmian w poborze prądu więc o alternator mogę być spokojny?

[ Dodano: 2018-01-13, 13:02 ]
Zrobiłem jeszcze próbę tak ze z Gateway całkowicie wyciągnąłem całą wtyczkę (wszystkie przewody), pobór prądu nadal jest... mało tego zaobserwowałem że pomimo wypięcia całej wtyczki po 3-4 minutach zapala się trójkącik na desce i podświetlenie przy skrzyni. Czy to znaczy że jednak klamki czy styczniki przy drzwiach?
Wyprogramowywałem je ostatnio tak że teraz mam że bezkluczykowo nie otworzę tylko pilot) no może to nadal coś tam wzbudza?

Poniżej filmik jak faluje pobór prądu gdy się teoretycznie uśpi auto
Filmik pobór po uśpieniu, 2 minuty po wyłaczeniu auta
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 13 sty 2018, 20:55

Jeżeli masz jakikolwiek elektryczny problem z klamkami to najlepiej je odepnij. U mnie po takim zabiegu pobór prądu spadł z 7A do 40mA :)

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 14 sty 2018, 14:58

szary824 pisze:Jeżeli masz jakikolwiek elektryczny problem z klamkami to najlepiej je odepnij. U mnie po takim zabiegu pobór prądu spadł z 7A do 40mA :)
Wypiąć kostki przy klamkach (wszystkich czy tylko tej co zgłasza awarię) czy może pod fotelem kierowcy zrobić przerwę na kablach przy module Kessy ?

PS. Ma ktoś wiedzę bądź rozpiskę które kabelki od czego we wtyczce Kessy?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 15 sty 2018, 00:17

Przy tych co sprawiają problemy. I chyba lepiej bezpośrednio przy klamkach niż się do wiązki kessy dobierać. Odpięcie wtyczki przy klamce co 10 sekund roboty.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 sty 2018, 14:43

szary824 pisze:Odpięcie wtyczki przy klamce co 10 sekund roboty.
ŁoŁ... 10 sekund?... Przy klamkach zewnętrznych z kessy?... ale jak? <hmm>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 sty 2018, 15:29

Walisz siekierą po zawiasach aż całe odpadają ;) co jak co ale klamka jest odłączona :D

Normalnie to chyba nie do zrobienia biorąc pod uwage ,że trzeba całe drzwi wypruć :)
Ostatnio zmieniony 15 sty 2018, 19:49 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 15 sty 2018, 19:28

FOSS pisze:
szary824 pisze:Odpięcie wtyczki przy klamce co 10 sekund roboty.
ŁoŁ... 10 sekund?... Przy klamkach zewnętrznych z kessy?... ale jak? <hmm>
zatrudniaj kolegę w ciemno... przyjadę i ogarniemy moje drzwi w kwadransik ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 15 sty 2018, 23:32

FOSS pisze:ŁoŁ... 10 sekund?... Przy klamkach zewnętrznych z kessy?... ale jak?
Można to zrobić z zewnątrz.... podnieś klamkę i będzie miał wtyczkę, może nie jak na dłoni, ale bez większych kombinacji można ją wepchnąć do środka :)
I nie wierzę, że nikt tego w ten sposób nie robił :)

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 15 sty 2018, 23:44

szary824, ma rację, też mnie to zastanowiło jak wczoraj czytałem i początkowo myślałem że się "walnął" i chodziło o 10 minut ale ale, dzisiaj myślę jak można to tak szybko odpiąć i jedyne poza łomem to coś prostego musi być, faktycznie jak klamkę damy mocno do góry to widać tą centralną dużą wtyczkę na 5 pinów, da się wypiąć od zewnątrz (z powrotem moze być już zdecydowanie trudniej) , tak więc jedną wtyczkę da się, no drugiej wtyczki już nie, trzeba rozbierać. Da się też wyjąć klamkę na zewnątrz (bez kasety / stelaża czy jak to tam zwał) trzeba wyciągnąć zaślepkę na drzwiach i wsadzić cienki długi torx, wkrętareczką to moment i wykręcona = klamka wychodzi na zewnątrz, wtedy też można w razie czego wpiąć tą 5 pinowa wtyczkę.
Obrazek

Tu widok od środka na mikrostyk Kessy
Obrazek

Tu widok na brązową wtyczkę od podświetlenia klamki
Obrazek

A tu wydłubany włącznik

Obrazek

Teraz pytanie czy wypięcie tych 5 pinowych wtyczek powinno "załatwić" kwestię żarcia prądu bo coś mi się wydaje że nadal mi żre pomimo wypięcia wszystkich czterech.. upss a czy w bagażniku też jest takie ustrojstwo (tam nie zaglądałem), czy ewentualnie mogą też bruździć te mikroprzełączniki co na ostatniej fotce
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 16 sty 2018, 00:30

powinno, te styki od otwarcia klamki rzadko się psują z tego co czytałem

co do wydłubywania klamki przyznam że nie wiem czemu ale wydawało mi się że samo wykręcenie imbusa do końca sprawy nie załatwi.... nie wiem czemu tak myślałem
a nie mam teraz jak zweryfikować bo mi elsa nie działa a nie wszystko sobie zrzuciłem
do pdfa

jak się trzyma blachy drzwi ten stelaż klamki wewnętrzny?

niestety i tak muszę rozdłubać wszystkie drzwi bo naprawiam dociągi, ledy itp. ale panowie
za uświadomienie - czapka z głowy (mojej) :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 16 sty 2018, 00:37

Oczywiście to tylko tymczasowe odłożenie problemu na później.... jak się nie ma klamki na wymianę a podejrzany jest ten właśnie element.... jeśli i tak nie działa to można wypiąć, na pewno nie będzie gorzej. U mnie to pomogło a jak znajdę czas to wezmę się za naprawę.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 16 sty 2018, 09:28

szary824 pisze:U mnie to pomogło a jak znajdę czas to wezmę się za naprawę.
Odpiąłeś tą 5 pinową wtyczkę i wystarczyło czy tą małą po prawej też?

PS. Co z bagażnikiem?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 16 sty 2018, 09:54

Tylko te 5 pinowe wtyczki odpiąłęm. W bagażniku nic nie robiłem.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 16 sty 2018, 10:16

To zrobię dzisiaj test, porównam ucieczki prądu jak będą odpięta 4 klamki z tych 5 pinowych wtyczek a później dodatkowo odepnę te 2 pinowe czarne - dam znać jakie wyniki ;)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 sty 2018, 12:02

szary824 pisze:Oczywiście to tylko tymczasowe odłożenie problemu na później.... jak się nie ma klamki na wymianę a podejrzany jest ten właśnie element....
No tak, da się, przyznaję że tak.... ale tak jak napisałeś "to tylko tymczasowe odłożenie problemu na później".
Dziwiło mnie te twoje 10 sekund bo ja podchodzę do tematu jak do naprawy a nie odpięcia i jeżdżenia aż do naprawy kiedyś w przyszłości.
Jak dla mnie samo odpięcie tej wtyczki niewiele daje - klamki podpięte można jeszcze testować, odpiętych już nie za bardzo ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl