Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] Olej w skrzyni DGV

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

[D2 ALL ] Olej w skrzyni DGV

Post autor: Pepek » 24 sty 2018, 01:21

Czy w skrzyni DGV przedni mechanizm różnicowy jest smarowany tym samym olejem co reszta skrzyni (w sensie układy nie są od siebie fizycznie oddzielone), a tylko torsen ma swoją 'skrzynkę' czy też jest jak np w CUE gdzie każdy 'moduł' ma swój olej?
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 24 sty 2018, 01:36

DGV to manual, tam jest ten sam olej w całej skrzyni.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 24 sty 2018, 02:28

Czyli przedni mechanizm, skrzynia właściwa i torsen pływają w jednym oleju? Wolę dopytać, bo wg ETKI są dwa korki spustowe: w dzwonie i torsenie, a wlewowy widzę tylko w torsenie.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 24 sty 2018, 02:37

Tak, jeden olej jest tylko. Korek wlewowy jest w deklu lewej półosi.
Prawidłowy poziom oleju dla DGV to 1mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewowego (skrzynie o innych kodach mogą mieć ten poziom inny np. równo z otworem / 3mm poniżej / 7mm poniżej - kwestia konkretnej skrzyni).
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 24 sty 2018, 21:04

Czyli wychodzi, że ETKA oszukuje, bo jedyne co mogłoby być wlewem jest z tyłu (na rysunku 26 i korki spustowe 9 i 27 https://images84.fotosik.pl/973/bd541e28b194d326.png ). No cóż trzeba będzie zanurkować pod auto :)
Jeszcze jedna sprawa, biorąc pod uwagę, że ta skrzynia posiada pompę oleju stan sprawdza się na pracującym silniku czy tradycyjnie zgaszony ale lekko zagrzany?
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 24 sty 2018, 21:40

W Elsie pisze tylko, że auto ma być wypoziomowane. Więc przyjąłbym, że sprawdza się standardowo na zgaszonym silniku.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 24 sty 2018, 23:55

Podziękował :)
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl