Witam wszystkich forumowiczów
Mam Problem z moją a8 a mianowicie z wypadaniem zapłonu na 1 banku (1,2,3,4 cyl.) tylko na LPG na BP nie ma żadnego problemu, Wypadanie zapłonu występuję na zimnym silniku (60-80°C) w niskim zakresie obrotów silnika, na rozgrzanym silniku rzadko się zdarza no chyba że wymuszę.
Co do LPG
- LPG TECH-328
-Reduktor KME R2 Twin
-Wtryski Barracuda 115
W ostatnim czasie z nadzieją że coś pomoże wymieniłem:
-Świece na Denso IK20TT
-Na 1 i 2 cylindrze cewki na nowe BERU
-Wtryskiwacze LPG na Barracuda 115
Ustawiłem rozrząd na blokadach (blokada wału korbowego + wałków rozrządu) bo był przestawiony dość dużo i nic nie pomogło
Zastanawia mnie tylko dlaczego w bloku 93 bank 2 jest -13 czyżby napinacz złom?
Gazownik zauważył że jest jakiś rozjazd czasu wtryskiwaczy bp
[D3 05 4.2MPI/LPG] Wypadanie zapłonu 1, 2, 3, 4, na LPG
Jeśli wypadanie zapłonu masz tylko na LPG a na PB jest wszystko ok to wina jest po stronie LPG . Jeśli objaw by występował i na PB i LPG wtedy musiałbyś się przyjrzeć innym elementom a tak masz jak na tacy Jeśli gaz masz na gwarancji to jedź do osoby która Ci go zakładała i niech to naprawi . A jeśli nie jest to też musisz zawitać do osoby która zna się dobrze na LPG i Ci pomoże ogarnąć ten problem .
Co do rozrządu Bank 2 jest do poprawy bo -13 to troszkę za dużo jest . Niestety może się zdarzyć tak ze masz przesunięty łańcuch i czeka Cię sporo pracy wraz z wyciąganiem wałków i wymiany łańcuchów na nowe . Widzę też że napinacz pracuje już do 21KW czyli już albo zaczyna pomału kończyć żywot lub źle pokazuje przez to , że łańcuch jest przesunięty ale w tej kwestii byś musiał zapytać osób które się bardziej znają na tym silniku w A8 Jest też opcja , że podkładki na wałku się zużyły i mimo ustawienia rozrządu poprawnie na blokady to przy ustawieniu wałek przeskakuje i wraca do swojej poprzedniej pozycji i dlatego nie możesz ustawić drugiej strony ( tak było u mnie i nie dało się ustawić poprawnie rozrządu )
Ja robiłem auto u : marekp750. Kolega z forum i możesz śmiało do niego zadzwonić i wszystko Ci wytłumaczy nawet 10 razy jeśli będzie trzeba Lub do Damiana FOSS To osoby które bez żadnego problemu naprawią Ci auto jeśli sam nie podołasz .
Co do rozrządu Bank 2 jest do poprawy bo -13 to troszkę za dużo jest . Niestety może się zdarzyć tak ze masz przesunięty łańcuch i czeka Cię sporo pracy wraz z wyciąganiem wałków i wymiany łańcuchów na nowe . Widzę też że napinacz pracuje już do 21KW czyli już albo zaczyna pomału kończyć żywot lub źle pokazuje przez to , że łańcuch jest przesunięty ale w tej kwestii byś musiał zapytać osób które się bardziej znają na tym silniku w A8 Jest też opcja , że podkładki na wałku się zużyły i mimo ustawienia rozrządu poprawnie na blokady to przy ustawieniu wałek przeskakuje i wraca do swojej poprzedniej pozycji i dlatego nie możesz ustawić drugiej strony ( tak było u mnie i nie dało się ustawić poprawnie rozrządu )
Ja robiłem auto u : marekp750. Kolega z forum i możesz śmiało do niego zadzwonić i wszystko Ci wytłumaczy nawet 10 razy jeśli będzie trzeba Lub do Damiana FOSS To osoby które bez żadnego problemu naprawią Ci auto jeśli sam nie podołasz .
Gazownik zasugerował że może być coś nie tak z autem a LPG jest wrażliwe w porównaniu do BP i usterka może być po stronie auta.
Niestety instalacja LPG była podłączana przez jakiegoś Janusza i tego nie ogarną więc odłączył instalację a poprzedni właściciel twierdził że go stać na BP nic nie robiąc z LPG
Po zakupie auta wyregulowałem gaz u znajomego gazownika i było wszystko ok niestety po kilku dniach zaczął przerywać i świecić cię chcek engine okazało się że te wtryski Reg leją i wypada zapłon, więc wymieniłem na barracudy, wyregulowałem ponownie i niestety wypadanie zapłonu nadal zostało
Wcześniej listwa siedziała REG kompletnie nie nadająca się do tego auta więc postanowiłem wymienić na barracudy
Co do napinacza no sam nie wiem po konsultacji z mechanikiem stwierdziliśmy że może nie mieć to znaczenia na wypadanie zapłonu skoro na bp chodzi normalnie, w sumie to i tak mnie to nie ominie bo hałasuje na rozruchu. A tak spytam czy koś z forum jest w stanie załatwić nowy oryginalny napinacz w dobrej cenie?
Sprawdziłem sprężanie:
4-13,9 8-14 (po odpaleniu i ponownym pomiarze 13,2)
3-13,2 7-13,1
2-12,9 6-12,3 (na próbie olejowej 13)
1-13,2 5-13,2
Już chyba wszystko sprawdziłem i nic nie znalazłem
W czwartek będę pruć wiązkę LPG noże koś coś źle polutował i jeszcze został kolektor ssący bo Janusz się nie postarał z odwiertami do LPG
Może ktoś miał jakiś podobny problem? Co jeszcze może być przyczyną? Proszę o jaką pomoc w temacie
Pozdrawiam
Niestety instalacja LPG była podłączana przez jakiegoś Janusza i tego nie ogarną więc odłączył instalację a poprzedni właściciel twierdził że go stać na BP nic nie robiąc z LPG
Po zakupie auta wyregulowałem gaz u znajomego gazownika i było wszystko ok niestety po kilku dniach zaczął przerywać i świecić cię chcek engine okazało się że te wtryski Reg leją i wypada zapłon, więc wymieniłem na barracudy, wyregulowałem ponownie i niestety wypadanie zapłonu nadal zostało
Wcześniej listwa siedziała REG kompletnie nie nadająca się do tego auta więc postanowiłem wymienić na barracudy
Co do napinacza no sam nie wiem po konsultacji z mechanikiem stwierdziliśmy że może nie mieć to znaczenia na wypadanie zapłonu skoro na bp chodzi normalnie, w sumie to i tak mnie to nie ominie bo hałasuje na rozruchu. A tak spytam czy koś z forum jest w stanie załatwić nowy oryginalny napinacz w dobrej cenie?
Sprawdziłem sprężanie:
4-13,9 8-14 (po odpaleniu i ponownym pomiarze 13,2)
3-13,2 7-13,1
2-12,9 6-12,3 (na próbie olejowej 13)
1-13,2 5-13,2
Już chyba wszystko sprawdziłem i nic nie znalazłem
W czwartek będę pruć wiązkę LPG noże koś coś źle polutował i jeszcze został kolektor ssący bo Janusz się nie postarał z odwiertami do LPG
Może ktoś miał jakiś podobny problem? Co jeszcze może być przyczyną? Proszę o jaką pomoc w temacie
Pozdrawiam
Jeśli na PB jest ok to nie jest to wina auta tylko instalacji LPG skoro tylko na niej występuje wypadanie zapłonu . Sprawdź dobrego gazownika polecanego w twojej okolicy np na lpg-forum i udaj się tam . Warto sprawdzić wszystko i niech ktoś jeszcze obejrzy Twoją instalację . Skoro wiesz , że instalacja była zakładana przez jakiegoś Janusza to sam sobie odpowiadasz na swój problem
Jeśli chodzi o sekundowy klekot przy rozruchu to jest to normalne zjawisko , tylko u Ciebie widać że chodzi już w zakresie max 21 KW gdzie powinien w 23-24KW bodajże . Jednak OE napinacze są bardzo drogie ale spytaj o nie kolegę z forum michalwruszak , ja u niego zawsze biorę jak coś potrzebuje i zawsze też możesz liczyć na pomoc jeśli czegoś nie będziesz wiedział . Załatwi Ci wszystko co potrzebujesz do autka
Jeśli chodzi o sekundowy klekot przy rozruchu to jest to normalne zjawisko , tylko u Ciebie widać że chodzi już w zakresie max 21 KW gdzie powinien w 23-24KW bodajże . Jednak OE napinacze są bardzo drogie ale spytaj o nie kolegę z forum michalwruszak , ja u niego zawsze biorę jak coś potrzebuje i zawsze też możesz liczyć na pomoc jeśli czegoś nie będziesz wiedział . Załatwi Ci wszystko co potrzebujesz do autka