[S8 D2 98 LPG ] Uszkodzenie gładzi cylindra
[S8 D2 98 LPG ] Uszkodzenie gładzi cylindra
Cześć,
rzadko tu piszę, ale natrafiłem na mega poważny problem.
Auto: S8 D2 4,2 PB/LPG AHC.
Wywalało mi olej z uszczelki pod głowicą, auto strasznie dymiło od 4500 tys. obr/min wzwyż. Uszczelka wymieniona, silnik szczelny, ale pojawił się olej w pierwszym prawym cylindrze, zaczął wypadać zapłon i cała historia. Rozebrałem głowice, wszystko w porządku, zajrzałem głębiej i mam poważnie uszkodzoną gładź cylindra. Stąd pewnie te dymienie.
W chwili obecnej mam nowe głowice i niezdatny do dalszej eksploatacji blok.
Czy można wykonać przeszczep bloku z innego kodu (np. AQK, AKH) i zamontować moje głowice od AHC? Czy to w ogole jest realne? Czy wszystko wraz ze skrzynią będzie śmigać?
Mam mega poważny problem i nie mam pojęcia jak go rozwiązać.
Pozdrawiam Was serdecznie.
rzadko tu piszę, ale natrafiłem na mega poważny problem.
Auto: S8 D2 4,2 PB/LPG AHC.
Wywalało mi olej z uszczelki pod głowicą, auto strasznie dymiło od 4500 tys. obr/min wzwyż. Uszczelka wymieniona, silnik szczelny, ale pojawił się olej w pierwszym prawym cylindrze, zaczął wypadać zapłon i cała historia. Rozebrałem głowice, wszystko w porządku, zajrzałem głębiej i mam poważnie uszkodzoną gładź cylindra. Stąd pewnie te dymienie.
W chwili obecnej mam nowe głowice i niezdatny do dalszej eksploatacji blok.
Czy można wykonać przeszczep bloku z innego kodu (np. AQK, AKH) i zamontować moje głowice od AHC? Czy to w ogole jest realne? Czy wszystko wraz ze skrzynią będzie śmigać?
Mam mega poważny problem i nie mam pojęcia jak go rozwiązać.
Pozdrawiam Was serdecznie.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2018, 15:12 przez MeWaPKP, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [S8 D2 4.2 AHC 1998] - Uszkodzenie gładzi cylindra
A miało być tak dobrzeMeWaPKP pisze:Wywalało mi olej z uszczelki pod głowicą, auto strasznie dymiło od 4500 tys. obr/min wzwyż. Uszczelka wymieniona, silnik szczelny, ale pojawił się olej w pierwszym prawym cylindrze, zaczął wypadać zapłon i cała historia. Rozebrałem głowice, wszystko w porządku, zajrzałem głębiej i mam poważnie uszkodzoną gładź cylindra. Stąd pewnie te dymienie.
Tak jak mówiłem - szkody mogą być większe niż się wydaje a wszystko zacznie wychodzić w trakcie rozbierania silnika.
Dziwię się, że po zdjęciu głowicy nikt nie zakręcił silnikiem i nie sprawdził gładzi cylindrów - wydaje mi się to wręcz obowiązkowe.
No chyba, że przy składaniu coś "nie pykło", tzn. coś komuś wpadło i dopiero wtedy ten pierwszy cylinder tak dostał.
ehhhh....
A robisz coś takiego?pepi pisze:a nie lepiej zatulejować blok ?
Znam kilka silników od Audi tulejowanych ale chyba żadnemu, w dłuższej perspektywie czasu, nie wyszło to na zdrowie. Ale mało ich widziałem po takim zabiegu więc nie wiem.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Tak jest jak robisz coś pierwszy raz nie bardzo znając temat.FOSS pisze:A miało być tak dobrze
Tak jak mówiłem - szkody mogą być większe niż się wydaje a wszystko zacznie wychodzić w trakcie rozbierania silnika.
Dziwię się, że po zdjęciu głowicy nikt nie zakręcił silnikiem i nie sprawdził gładzi cylindrów - wydaje mi się to wręcz obowiązkowe.
No chyba, że przy składaniu coś "nie pykło", tzn. coś komuś wpadło i dopiero wtedy ten pierwszy cylinder tak dostał.
ehhhh....
Czy taka przekładka jest do zrobienia? Czy właściwie te wszystkie motory AKH, AHC i inne się różnią? Czy ktoś kiedyś robił taką przekładkę?
Ja bym to złożył na bloku z ABZ (mowa o samym bloku, bo tłoki oczywiscie są inne). Sprawdziłbym tylko przy montażu jeszcze średnicę cylindra tylko średnicówką, bo etka podaje, że pierscienie dla silników z ESki (AHC, AKH) są o jedną setkę szersze niż dla zwykłego A8 (ABZ) -> 84,51 AHC vs 84,50 ABZ. Ja teraz remontuje AHC od zera na nowych pierscieniach i musiałęm dawać te z ABZ - niestety z powodu całkowitego braku dostępności pierscieni do AHC na rynku. Poza średnicą pierscienie ABZ/AHC są identyczne pozostałymi wymiarami i kształtem.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Witam. Co do tulejowania bloku trzeba mieć naprawdę poleconą lub zaufaną firmę, a o taką w dzisiejszych czasach ciężko. Ostatnio slyszalem o przypadku w którym firma wykonała tulejowanie bloku, klient wszystko złożył, po odpaleniu po ok 2 h pracy silnika tuleja zaczęła spacerować po bloku Góra-dół. Co do bloku z ABZ warto pamiętać żeby go zplanowac, zaraz dojdzie wał do szlifu i robią się takie tam historie, więc albo raz a dobrze albo wcale;] pozdrawiam.
Spoko, znalazłem motor AHC. Ściągam - zobaczymy co będzie.MateoKrk pisze:Witam. Co do tulejowania bloku trzeba mieć naprawdę poleconą lub zaufaną firmę, a o taką w dzisiejszych czasach ciężko. Ostatnio slyszalem o przypadku w którym firma wykonała tulejowanie bloku, klient wszystko złożył, po odpaleniu po ok 2 h pracy silnika tuleja zaczęła spacerować po bloku Góra-dół. Co do bloku z ABZ warto pamiętać żeby go zplanowac, zaraz dojdzie wał do szlifu i robią się takie tam historie, więc albo raz a dobrze albo wcale;] pozdrawiam.