Pewnie ECU uszkodzony albo może wyszła jakaś aktualizacja sterownika silnika na to.
Trzeba wziąć oscyloskop i zbadać sygnał przep[pływomierza jaki dochodzi do ECU, jak prawidłowy to albo coś innego zakłóca (w co wątpię) albo ECU do wymiany.
[D4 12 4.2TDI ] Problem z przepływomierzem - G70 - Niewiar
Re: Problem z przepływomierzem - G70 - Niewiar
opentn pisze:Mam problem ponieważ od ponad miesiąca walczę prawdopodobnie z przepływomierzami
kal_el pisze:Koledzy mam podobny problem
Czy któryś z kolegów diagnozował/sprawdzał chłodnicę spalin (AGR)? Może były robione jakieś update-y w ASO związane ze słynną aferą?robertskp pisze:Witam serdecznie mam podobny problem, walczę od dwóch miesięcy
Sprawdźcie też czy nie ma "dławików" powietrza przed przepływkami (chociaż w to ostatnie wątpię).
Witam,
problem rozwiązany. Uszkodzona lewa turbina (zacinały się łopatki geometrii). Kupiłem nową za 4,4k. Mechanik doszedł do uszkodzenia sprawdzając obroty turbiny(były za wysokie). Sugeruję wymianę obydwu turbin, bo roboty od groma, trzeba opuścić silnik. Ja dwa miesiące wcześniej wymieniłem tylko prawą(uszkodzony był nastawnik), a potem musiałem drugi raz opuszczać silnik do lewej. Proszę pamiętać o czyszczeniu EGR co 100tyś. km, wyczyszczeniu czujnika temperatury spalin w chłodnicy EGR (można wykręcić bez wyciągania chłodniczki), oraz sprawdzić czy szczelne czujniki różnicy ciśnień. Są na ścianie grodziowej za EGR-ami. U mnie jeden był dziurawy(widać było po okopceniu w okół
czujnika. Uszkodzenie przepływomierza raczej w tym silniku się nie zdarza, aby to sprawdzić wystarczy je zamienić(dojście od nadkola). I jeszcze jedno, zapchanie DPF z reguły jest skutkiem wadliwej pracy innych elementów, a jeśli wszystko jest ok, to wypala się bez problemu przy stałej prędkości w 30min.
problem rozwiązany. Uszkodzona lewa turbina (zacinały się łopatki geometrii). Kupiłem nową za 4,4k. Mechanik doszedł do uszkodzenia sprawdzając obroty turbiny(były za wysokie). Sugeruję wymianę obydwu turbin, bo roboty od groma, trzeba opuścić silnik. Ja dwa miesiące wcześniej wymieniłem tylko prawą(uszkodzony był nastawnik), a potem musiałem drugi raz opuszczać silnik do lewej. Proszę pamiętać o czyszczeniu EGR co 100tyś. km, wyczyszczeniu czujnika temperatury spalin w chłodnicy EGR (można wykręcić bez wyciągania chłodniczki), oraz sprawdzić czy szczelne czujniki różnicy ciśnień. Są na ścianie grodziowej za EGR-ami. U mnie jeden był dziurawy(widać było po okopceniu w okół
czujnika. Uszkodzenie przepływomierza raczej w tym silniku się nie zdarza, aby to sprawdzić wystarczy je zamienić(dojście od nadkola). I jeszcze jedno, zapchanie DPF z reguły jest skutkiem wadliwej pracy innych elementów, a jeśli wszystko jest ok, to wypala się bez problemu przy stałej prędkości w 30min.
U mnie też P0101.
Wyczyszczony cały dolot z sadzy, umyty MAF, nowe filtry, i błąd dalej się pojawia przy zjeżdżaniu ze wzniesień, lub przy dojeżdżaniu bez wciśniętego pedału gazu. Czytam na forum i mówią turbina. Zawiozłem do mechanika i zdjął tłumik z turbawki i dzwoni do mnie, że turbina zero luzów, sztanga w turbine chodzi leciusieńko bez przycinania. Stan idealny. Dolot szczelny.- i już nie wiem co robić.
Ma ktoś pomysły.
[ Dodano: 2023-11-22, 15:25 ]
Gdzieś jeszcze wyczytałem, że może być zawór gaszenia (tak sie chyba nazywa) lub tłumik na wlocie powietrza przy turbinie.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi tematami?
[ Dodano: 2023-11-28, 12:14 ]
I kolejna iformacja. Może da jakąś wskazówkę co to może być.
W ubiegłym roku gdy spadł śnieg i zrobiło się na zewnątrz poniżej żera kontrolka zgasła. Dzisiaj, również przy ujemnych temperatyrach kontrolka Check Engine zgasła i na razie nie świeci. Cikawe jak długo.
To co mi się rzuca w oczy to fakt, że to raczej nie turbina jednak.....
[ Dodano: 2024-10-01, 19:47 ]
Widzę, że nikt nie potrafi pomóc.
Czy ktoś podpowie chociaż, jak zdiagnozować przepływkę?
Może jakieś logi bym zrobił...
Kontrolka check enginge raz znika, raz sie swieci...
Wyczyszczony cały dolot z sadzy, umyty MAF, nowe filtry, i błąd dalej się pojawia przy zjeżdżaniu ze wzniesień, lub przy dojeżdżaniu bez wciśniętego pedału gazu. Czytam na forum i mówią turbina. Zawiozłem do mechanika i zdjął tłumik z turbawki i dzwoni do mnie, że turbina zero luzów, sztanga w turbine chodzi leciusieńko bez przycinania. Stan idealny. Dolot szczelny.- i już nie wiem co robić.
Ma ktoś pomysły.
[ Dodano: 2023-11-22, 15:25 ]
Gdzieś jeszcze wyczytałem, że może być zawór gaszenia (tak sie chyba nazywa) lub tłumik na wlocie powietrza przy turbinie.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi tematami?
[ Dodano: 2023-11-28, 12:14 ]
I kolejna iformacja. Może da jakąś wskazówkę co to może być.
W ubiegłym roku gdy spadł śnieg i zrobiło się na zewnątrz poniżej żera kontrolka zgasła. Dzisiaj, również przy ujemnych temperatyrach kontrolka Check Engine zgasła i na razie nie świeci. Cikawe jak długo.
To co mi się rzuca w oczy to fakt, że to raczej nie turbina jednak.....
[ Dodano: 2024-10-01, 19:47 ]
Widzę, że nikt nie potrafi pomóc.
Czy ktoś podpowie chociaż, jak zdiagnozować przepływkę?
Może jakieś logi bym zrobił...
Kontrolka check enginge raz znika, raz sie swieci...
I jak z tym błędem G70 niewiarygodny sygnał?
Od 2 tyg mam to samo zaczął się problem jak zmieniłem filtr powietrza. Co chwila błąd i do tego czasami check. Z tym że ja mam 3.0tdi. Zauważyłem też że na postoju no ciśnienie doładowania zamiast wymaganego 0 to pokazuje jakieś 0.10-0.15bar, w czasie jazdy jest dobrze.
Przepływomierz kupiłem nowy.
Od 2 tyg mam to samo zaczął się problem jak zmieniłem filtr powietrza. Co chwila błąd i do tego czasami check. Z tym że ja mam 3.0tdi. Zauważyłem też że na postoju no ciśnienie doładowania zamiast wymaganego 0 to pokazuje jakieś 0.10-0.15bar, w czasie jazdy jest dobrze.
Przepływomierz kupiłem nowy.