![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB ] Skrzynia - tryb awaryjny
No ładnie polecieli z ceną, dwa lata temu załatwiałem kolegom z forum takie regulatory ...sam też mam zamontowany taki bajer w skrzyni. Sprzedawałem to chyba po 70 euro (łącznie z importem z USA, opłatą celną i wysyłką do PL). Moja skrzynka ma się b.dobrze, nie była jeszcze naprawiana (poza konwerterem przy 320k km), nie ma lekko u mnie a obecny przebieg to prawie 420k.
Koledzy proszę o dalszą pomoc.
Dziś po wyjęciu skrzyni rozebrałem ją i ku mojemu zdziwieniu kosz forward A jest cały. Żaden oring nie został ucięty wszystko na swoim miejscu.
Niby się cieszę bo wizja zakupu drugiego kosza za ponad 800 to masakra ale jednocześnie dalej nie wiem co jest przyczyną ze auto nie ciągnęło przy ruszaniu (jedynie lekko szlo na przód) a przygazowanie kończy się stukiem i tryb awaryjny . Czyli objaw jak niedawno gdy zerwany był kosz forward. Wsteczny cały czas jest ok.
Tym razem skoro skrzynia wyjeta z regeneruje konwerter.
Rozumiem że problem leży w płycie sterującej ale oprócz regulatora ciśnienia który idzie z usa nie mam nic innego.
1.Koledzy czy np pompa może tutaj być problemem ?
2.Czy bieg 1 i 2 czyli ruszanie w płycie sterującej to jest ta sama górna "płyta" całej płyty widoczna od spodu auta w której jest ten zawór regulacji?
A może mieliście taki problem jak u mnie ? Dodam że płyta jest cała nie ma nigdzie pęknięcia, kanały ok.
I jeszcze pytanie dość ważne:
Gdybym się pokusił o rozebranie środkowej części płyty tam gdzie są kolorowe gumki i dwie sprężynki jest tam ta duża uszczelka. Czy ja trzeba wymieniać czy jest metalowa bo chyba tak.
Pytam bo rozebrać dam radę ale jeśli potrzeba potem kupować zestaw uszczelek OHK za 500zl to narazie dam sobie z tym spokój i wymienię tylko zawór.
Dziś po wyjęciu skrzyni rozebrałem ją i ku mojemu zdziwieniu kosz forward A jest cały. Żaden oring nie został ucięty wszystko na swoim miejscu.
Niby się cieszę bo wizja zakupu drugiego kosza za ponad 800 to masakra ale jednocześnie dalej nie wiem co jest przyczyną ze auto nie ciągnęło przy ruszaniu (jedynie lekko szlo na przód) a przygazowanie kończy się stukiem i tryb awaryjny . Czyli objaw jak niedawno gdy zerwany był kosz forward. Wsteczny cały czas jest ok.
Tym razem skoro skrzynia wyjeta z regeneruje konwerter.
Rozumiem że problem leży w płycie sterującej ale oprócz regulatora ciśnienia który idzie z usa nie mam nic innego.
1.Koledzy czy np pompa może tutaj być problemem ?
2.Czy bieg 1 i 2 czyli ruszanie w płycie sterującej to jest ta sama górna "płyta" całej płyty widoczna od spodu auta w której jest ten zawór regulacji?
A może mieliście taki problem jak u mnie ? Dodam że płyta jest cała nie ma nigdzie pęknięcia, kanały ok.
I jeszcze pytanie dość ważne:
Gdybym się pokusił o rozebranie środkowej części płyty tam gdzie są kolorowe gumki i dwie sprężynki jest tam ta duża uszczelka. Czy ja trzeba wymieniać czy jest metalowa bo chyba tak.
Pytam bo rozebrać dam radę ale jeśli potrzeba potem kupować zestaw uszczelek OHK za 500zl to narazie dam sobie z tym spokój i wymienię tylko zawór.
Dzięki za odpowiedź pepi.
Szkoda że nie mam innego auta najlepiej czyjegoś ale musze robić swoje bo akurat to się zepsuło. A może pożyczysz mi swoje?
Na idee opiłka w kanale też wpadłem dlatego zapytałem o konieczność zmiany uszczelek metalowych.
To do kompletu napisz jeszcze raz żebym zmienił skrzynie na ręczna i będzie komplet wypowiedzi.
Ty zapewne zawsze jeździsz do aso lub innego serwisu dam płacisz za swoje warte 12 tys auto 5 tys kosztów naprawy dlatego masz i wiedzę i doświadczenie.
Proszę napisz coś jeszcze.
Szkoda że nie mam innego auta najlepiej czyjegoś ale musze robić swoje bo akurat to się zepsuło. A może pożyczysz mi swoje?
Na idee opiłka w kanale też wpadłem dlatego zapytałem o konieczność zmiany uszczelek metalowych.
To do kompletu napisz jeszcze raz żebym zmienił skrzynie na ręczna i będzie komplet wypowiedzi.
Ty zapewne zawsze jeździsz do aso lub innego serwisu dam płacisz za swoje warte 12 tys auto 5 tys kosztów naprawy dlatego masz i wiedzę i doświadczenie.
Proszę napisz coś jeszcze.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Każdą część z osobna kupisz też w oddziale ZF, wygoogluj najbliższego dystrybutora i zamówpsg pisze:Teraz jeszcze pytanie gdzie je znaleźć osobno żeby było taniej a nie z kompletu OHK

A co do skrzyni to mi się wydaje że coś z koszem namotałeś, może źle tarczki poskładane albo tłok się zacina. W każdym bądź razie płytę na pewno bym rozebrał i skrupulatnie sprawdził, kosz oczywiście też.
Dodałem co swojego posta wyzej linki do manuali z opisami wszystkiego co chyba będzie potrzebne przy rozkładaniu płyty sterującej, może komus się przyda.
@ MODERATOR: Temat ma dużo opisów i manuali można go podpiąć w dziale na górze. Nie mogłem załączyć plikow manuali bo są za duże ale może MOD ma taką opcję żeby wszystkie manuale były podpięte i na naszym forum jako pliki a nie w necie.
@ MODERATOR: Temat ma dużo opisów i manuali można go podpiąć w dziale na górze. Nie mogłem załączyć plikow manuali bo są za duże ale może MOD ma taką opcję żeby wszystkie manuale były podpięte i na naszym forum jako pliki a nie w necie.
@erome:
problemy z wiązką powinny wyrzucić się jako jakikolwiek błąd solenoidu (MV lub EDS), tak samo diagnozie podlega czujnik prędkości wału skrzyni on tez wyskoczyłby jako bląd bo miałby błędny opór, ewentualnie patrząc na bloki wartości w kanale 01 widać mierzone wartości obrotowe przy uszkodzonym czujniku będzie tam dużo dziwnych odczytów
ale masz rację wiązka często przeciera cię przy wtyczkach solenoidów
[ Dodano: 2018-02-15, 22:47 ]
Cześć
Nie pisałem bo dopiero dotarł do mnie z usa modyfikowany zawòr reg ciśnienia do płyty sterującej i zabrałem się za składanie skrzyni.
Będę pewnie pytał jeszcze tutaj nie raz o cos ale teraz tak na biegu:
Mam oczywiście nowa uszczelkę pod miskę olejowa skrzyni ale widziałem że często daje się uszczelniacz w postaci pasty/masy np taki:
Może być mniejsze opakowanie 70g ale chodziło mi o kolor że taki szaro czarny.
I teraz pytanie czy daje się go na miskę a potem na to uszczelkę i wkręcamy czy odwrotnie miska potem uszczelka potem masa i do skrzyni?
problemy z wiązką powinny wyrzucić się jako jakikolwiek błąd solenoidu (MV lub EDS), tak samo diagnozie podlega czujnik prędkości wału skrzyni on tez wyskoczyłby jako bląd bo miałby błędny opór, ewentualnie patrząc na bloki wartości w kanale 01 widać mierzone wartości obrotowe przy uszkodzonym czujniku będzie tam dużo dziwnych odczytów
ale masz rację wiązka często przeciera cię przy wtyczkach solenoidów
[ Dodano: 2018-02-15, 22:47 ]
Cześć
Nie pisałem bo dopiero dotarł do mnie z usa modyfikowany zawòr reg ciśnienia do płyty sterującej i zabrałem się za składanie skrzyni.
Będę pewnie pytał jeszcze tutaj nie raz o cos ale teraz tak na biegu:
Mam oczywiście nowa uszczelkę pod miskę olejowa skrzyni ale widziałem że często daje się uszczelniacz w postaci pasty/masy np taki:
Może być mniejsze opakowanie 70g ale chodziło mi o kolor że taki szaro czarny.
I teraz pytanie czy daje się go na miskę a potem na to uszczelkę i wkręcamy czy odwrotnie miska potem uszczelka potem masa i do skrzyni?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez psg, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
No takie coś kojarzę czyli pod środkową część tą z dziurką trzeba dać poprzeczkę i wtedy stopka czarna bedzie wciskać.
Ja jednak musze się spieszyć bo na poniedziałek mam miejsce na podnośnik. Jutro jak znajdę prasę i zaczne wkładać kosze do skrzyni pewnie znowu napiszę.
[ Dodano: 2018-02-17, 11:40 ]
Koledzy to nie żaden pierścień tylko tył albo jak kto woli przód tłoka. Jest pęknięty i dlatego źle popycha do góry tarcze. Szkoda że dziś sobota i nie dostanę nowego tloka i oring ów.
Ta różna wysokość tego niby zegera czyli tloka wynika z tego ze z jednej stony tłok niżej się opuścił
Ja jednak musze się spieszyć bo na poniedziałek mam miejsce na podnośnik. Jutro jak znajdę prasę i zaczne wkładać kosze do skrzyni pewnie znowu napiszę.
[ Dodano: 2018-02-17, 11:40 ]
Koledzy to nie żaden pierścień tylko tył albo jak kto woli przód tłoka. Jest pęknięty i dlatego źle popycha do góry tarcze. Szkoda że dziś sobota i nie dostanę nowego tloka i oring ów.
Ta różna wysokość tego niby zegera czyli tloka wynika z tego ze z jednej stony tłok niżej się opuścił